VYBERTE SI REGION

Aktivisté v Brně získali podpisy na vyhlášení referenda o nádraží

Brno - Aktivisté získali potřebné podpisy pro vyhlášení referenda o poloze hlavního nádraží v Brně. Přes 21 tisíc podpisů v pátek odnesli do podatelny magistrátu. O poloze nádraží by měli rozhodnout lidé, řekl novinářům předseda aliance Jakub Patočka. Podle něj si veřejnost nepřeje odsun nádraží zhruba o osm set metrů jižním směrem k řece, což prosazuje město.

1.8.2014 17
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Patočka za lepší variantu označil rekonstrukci v nynější poloze v centru Brna. Magistrát nyní podpisy zkontroluje a ve lhůtě patnácti dnů navrhovatele vyrozumí.
Pro vyvolání referenda museli aktivisté posbírat podpisy šesti procent z celkového počtu obyvatel Brna, což je necelých 19 tisíc. Pro jistotu však mají více než dvoutisícovou rezervu. Podle Patočky je špatně, že se rozhodování mohou účastnit jen Brňané. "Nádraží používá mnoho lidí, kteří do Brna dojíždí za prací nebo do školy, a otázka odsunu se jich také týká. Přesto do referenda nemohou zasáhnout," podotkl Patočka.
Aktivisté předali archy s podpisy magistrátu. "Dokumenty předáme příslušnému odboru a zkontrolujeme, zda mají všechny potřebné náležitosti. Pokud budou bez problémů, vyrozumíme zmocněnce a návrh předložíme radě a zastupitelstvu," řekla mluvčí radnice Soňa Haluzová. Pokud budou podpisy v pořádku, je magistrát povinný referendum vyhlásit.
Patočka by chtěl, aby referendum bylo v termínu podzimních komunálních voleb, které se uskuteční 10. a 11. října. Při souběhu voleb a referenda by mohla být podle Patočky účast vyšší. O termínu však rozhodne zastupitelstvo.
Aktivisté se snaží vyvolat referendum kvůli tomu, že nesouhlasí s variantou odsunu nádraží k řece, k čemuž se přiklání vedení města. Další možností je nádraží v centru pod Petrovem, což by znamenalo posun o několik desítek metrů na Nové Sady. "Nádraží by se mělo opravovat ve stávající poloze. Referendum bude mít dvě otázky. Jedna se bude ptát lidí na to, zda souhlasí s modernizací v Nádraží ulici. Druhá otázka směřuje na to, zda lidé souhlasí, aby konečný návrh vzešel z otevřené návrhové soutěže, a nikoliv tak, že zakázku dostanou kamarádi politiků z magistrátu," zdůraznil Patočka.
Vedení města už dříve řeklo, že se sice přiklání k odsunuté variantě u Zvonařky, ale že podpoří jakoukoli variantu, na kterou dá stát peníze. Oprava nádraží má totiž stát 20 miliard korun a bez podpory státu a Evropské unie ji Brno nebude moci realizovat.

Autor: ČTK

1.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 17
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies