VYBERTE SI REGION

Analytici dětem doporučují olympijské sporty. Na základě jejich vloh

Brno – Osm sportovních disciplín, tři až čtyři hodiny aktivního sportovního programu a jedno doporučení na základě analýzy sportovních vloh. Tak by se dal shrnout Sportovní den, který uspořádal Martin Jahoda se svým kamarádem ve sportovní hale brněnského VUT v Technické ulici. Celkově už jich za dva a půl roku činnosti zorganizovali na osmdesát.

10.2.2016 AKTUALIZOVÁNO 10.2.2016
SDÍLEJ:

Martin Jahoda.Foto: Archiv Martina Jahody

Sportovním analýzám se začali aktivní sportovci věnovat v době, kdy se sami stali rodiči. „Bavili jsme se o tom, jak budeme děti rozvíjet a povedeme je ke sportu. Jednou jsme viděli dokument z Kanady, kde ukazovali podobný program, jako dnes máme my. Tak jsme se s nimi spojili a něco se od nich naučili," vzpomíná. Kanadský program však vznikl kvůli olympiádě, po které brzy skončil.

Účelem je vybrat dětem vhodný sport. „Snažíme se pomoci rodičům vybrat vhodný sport pro jejich dítě, aby u takového sportu vydrželo déle a mělo k němu pozitivní vztah," vysvětluje sportovní analytik.

Aby zjistili, jestli je dítě nadané pro plavání nebo naopak sprint, testují osm předpokladů. „Analyzujeme sílu, rychlost, dynamiku nebo například rovnováhu. Slouží nám k tomu jednoduché cviky jako výskok, hluboký předklon nebo takzvaná pozice čápa, kdy dítě stojí na jedné noze," popisuje.

Výsledky každého svého klienta pak porovnávají s rozsáhlou databází. „Nejčastěji testujeme pětileté děti. Výsledky pak srovnáváme s dětmi stejného věku a pohlaví v databázi a můžeme tak říct, v čem je toto dítě lepší, než jeho vrstevníci," říká Jahoda.

Díky testům pak mohou rodičům doporučit konkrétní sport. „Vybíráme z olympijských sportů, ale také jsme k nim některé přidali. Rodičům do posudku vždy napíšeme dva běžné sporty, ke kterým dodáme i kluby v blízkosti jejich bydliště, plus alternativní sport, ale už bez klubu," objasňuje. Alternativními nazývají takové sporty, které nejsou dostupné všude, jako je lacrosse nebo biatlon.

K práci je neustále motivuje zpětná vazba. „Když nám rodiče na konci dne vrací dotazníky, které jsou vyplněné pozitivně, tak nás to nabíjí. Děti od nás odcházejí nadšené a namotivované," svěřuje se.

EVA BÁRTOVÁ

Autor: Redakce

10.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies