VYBERTE SI REGION

Autem v centru? Nově jen třicítkou. Kvůli bezpečnosti i více parkovacím místům

Brno-střed - Projíždět ulicemi v centru Brna nejvyšší rychlostí povolenou ve městech? V Brně-středu brzy minulost. Radní městské části dali zelenou návrhu na zavedení takzvaných zón třicet. Platit by mohly již v příštím roce.

29.7.2015 63 AKTUALIZOVÁNO 29.7.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Jak již dřív Brněnský deník Rovnost informoval, v ulicích v historickém centru města a kolem ulic Gorkého a Antonínské by podle návrhu dopravního odboru brněnského magistrátu auta mohla jezdit pouze rychlostí třicet kilometrů v hodině. „Důvody jsou i bezpečnostní, protože právě tyto ulice jsou hustě obydlené. Navíc se díky opatření zvedne i počet parkovacích míst," vysvětlil návrh vedoucí odboru Vladimír Bielko.

Po souhlasu rady městské části tak mohou zaměstnanci Brněnských komunikací začít vytvářet projekty na zavedení zón. „Dopravní značení je nejjednodušší část projektu. Další stupeň je pak přizpůsobení ulic. Například vybudováním zpomalujících prahů na začátku zón," vysvětlila místostarostka městské části Jasna Flamiková. Podle ní mají zóny vzniknout nejpozději do konce příštího roku či začátkem roku 2017.

zóny třicet
- Největší z nich vznikne v prostoru mezi ulicemi Koliště, Nádražní, Husova, Žerotínovo a Moravské náměstí. Přímo těchto ulic se změna netýká.
- Další přibudou v okolí Grohovy, Gorkého či Antonínské.
- Menší se plánují i v Jarní ulici v Maloměřicích či v Hlavní ulici v městské části Komín.

Že se již projektem zaměstnanci městské firmy zabývají, potvrdila její mluvčí Vladimíra Navrátilová. „Zóny teď připravujeme především v centrální části Brna. A to zhruba od středu města po hranici malého městského okruhu. Další významná část je oblast mezi ulicemi Veveří a Úvoz, která se dotýká ulic Gorkého, Grohova, Antonínská," vyjmenovala Navrátilová.

Zdůraznila, že existuje mnoho různých variant, jak má finální verze opatření vypadat. Menší zóny třicet město navíc připravuje i v Jarní ulici v městské části Maloměřice a Obřany a v Hlavní ulici v Komíně.

Zpomalení aut v ulicích navazuje na strategii parkování ve městě. Její součástí je kromě jiného i zavedení rezidentního parkování. „Hlavní smysl je vytvořit prostředí vyhovující lidem, kteří v dotčených ulicích žijí. Řidiči, cyklisté i chodci si pak budou v podstatě rovni," řekla místostarostka Flamiková.

Již nyní změnu vyhlíží i lidé v Gorkého ulici. Především kvůli parkování. „V okolí je hodně restaurací a lidé do nich často jezdí autem. Večer, když přijíždím z práce, tady najdu místo k parkování jen stěží. Každé nové stání je určitě přínosné," popsal Martin Hájek.

Autor: Alžběta Nečasová

29.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 63
SDÍLEJ:

Dvacet let v UNESCO. Lednicko-valtický areál je světovou pýchou

Břeclavsko – Vzala přítele za ruku a společně vyrazili vstříc procházce parkem u zámku v Lednici na Břeclavsku. Studentka gymnázia Hana Sýkorová se stala jedním z mnoha set tisíců lidí, kteří si pro strávení volného času vybrali Lednicko-valtický areál. „O víkendu v létě bývá plno, ale v listopadovém pátečním dopoledni je to lepší," řekla studentka k obrovskému zájmu turistů o celý areál. Místo s rozlohou přesahující 280 kilometrů čtverečních za posledních dvacet let rozkvetlo. V prosinci 1996 se stalo součástí Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO – organizace OSN pro vzdělání, vědu a kulturu.

Kempného přerod. V kádru Jestřábů vévodí statistice hitů

Chicago, Brno – Kariéru v NHL si staví trpělivě od základů. Hokejový obránce Michal Kempný při angažmá v brněnské Kometě či ruském Avangardu Omsk platil za ofenzivního beka. V dresu Chicaga Blackhawks za 22 zápasů získal dvě asistence a snaží se především odvést bezchybně práci směrem dozadu. „Kdyby se hnal za body, nebude to úplně ono. Má jinou úlohu než v Evropě. Soustředí se na obrannou černou práci. V současné chvíli je to správná cesta," pozoruje Štěpán Sokol, komentátor NHL na televizní stanici Nova Sport.

Souboj dopravců začíná. V neděli poprvé vyrazí z Brna do Prahy vlaky RegioJetu

Jižní Morava – Až bude Brňanka Alena Nepilová příště plánovat cestu do Prahy, bude se muset rozhodovat, s kým vůbec pojede. „Jezdím obvykle dvakrát měsíčně. Protože nemám ráda autobusy, byly pro mě vlaky Českých drah jasná volba. Teď ještě nevím, s kým budu jezdit. Určitě vyzkouším i nováčka," zauvažovala Nepilová. Už v neděli na trať mezi Prahou a Brnem totiž kromě Českých drah vyjede také soukromý dopravce RegioJet. Provozovat bude tři páry vlaků. Dva na trase mezi Prahou, Brnem a Bratislavou, jeden místo hlavního města Slovenska obslouží Hodonín a Staré Město na Uherskohradišťsku. Jeden pár přidají i České dráhy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies