Modely pro něj byly nejprve jen koníček. ,,Po několika letech jsem od kamaráda převzal portál o modelech aut a začal jej vést," říká Vlahovič. Pracuje jako celní deklarant, ale tvrdí, že modely jsou jeho druhým povoláním. ,,Po práci přijdu domů a věnuji se dětem. V devět večer jdou spát a já do půlnoci píšu pro web," popisuje svůj den Vlahovič.

Jednou nebo dvakrát do týdne testuje výdrž modelů a zjišťuje, jestli auto skutečně funguje tak, jak má. ,,Víkend trávím na závodech. Někdy bývám pryč i v neděli, ale snažím se být s rodinou. Jsou velmi tolerantní," dodává Vlahovič. V minulosti už také zkoušel řídit model nepřetržitě dvanáct hodin. Aby zjistil, jestli to zvládne.

Ve středu osmého sprna vyvrcholily jeho půlroční přípravy extrémního testu RC modelu. Rozhodl se srovnat rychlost top speed modelu auta s motorkami o kubatuře tisíc centimetrů krychlových a Porschem 911. ,,Testů malých autíček jsem už dělal stovky, ale se silným modelem bych nemohl jezdit na kdejakém parkovišti. Musel jsem získat povolení od vedení Masarykova okruhu. Po půl roce příprav si užiji deset minut radosti," uvádí před závodem čtyřicetiletý Brňan.

Vlahovič nevěřil, že elektrický model dokáže porazit silnou motorku. Ale povedlo se. ,,Dokonce jsem jel o osm kilometrů rychleji než je maximální rychlost modelu. Ta činí sto šedesát kilometrů v hodině," pochvaluje si po závodě Vlahovič. Vzpomíná, jak dříve i sportoval, jezdil na kole. „Kdybych na ně sedl dnes, jsem za dvacet minut mrtvý," říká s úsměvem Vlahovič.

EVA NOVÁČKOVÁ