VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusová stání: pod odsunutým nádražím

Brno - Nový autobusový terminál v Brně má opět být přímo pod budovou odsunutého vlakového nádraží. Rozhodli tak brněnští radní, kteří v úterý schválili záměr zpracovat územní studii, která má posoudit technické parametry návrhu. Před několika lety přitom město tuto variantu zamítlo. Zdála se mu totiž technicky neproveditelná.

6.1.2010 6
SDÍLEJ:

Ilustrační: AutobusFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Teď však na popud grémia, tedy skupiny, která se zabývá přestavbou Železničního uzlu Brno, změnilo město názor. „Grémium doporučilo znovu vypracovat studii, která zahrne nový autobusový terminál do projektu odsunutého nádraží. Investorem terminálu nebude podle grémia Správa železniční dopravní cesty, která má na starost vlakové nádraží, ale nejspíš přímo Brno,“ uvedl náměstek brněnského primátora Oliver Pospíšil.

Nový autobusový terminál má stát v prostoru pod budovou odsunutého nádraží. Ta bude nad zem zvednutá asi do osmimetrové výše betonovými sloupy. „Pro cestující je samozřejmě výhodné, aby měli co nejtěsnější spojení mezi vlaky a autobusy, takže pokud je tohle řešení technicky možné, myslím, že je to dobrý nápad,“ souhlasí s umístěním nového terminálu ředitel společnosti Kordis, která odpovídá za regionální dopravní systém, Jaromír Holec.

Oprašování staré myšlenky se však nelíbí brněnským zeleným, kteří ač v jsou koalici, proti odsunu nádraží dlouhodobě protestují. „Před několika lety se udělala první studie umístění terminálu, také přímo pod nádražím. Zjistilo se přitom, že by se autobusy mezi ty betonové sloupy nevešly a navíc by celé prostředí bylo velmi klaustrofobní, proto se od toho upustilo,“ vysvětlil důvody zavrhnutí řešení náměstek brněnského primátora za zelené Martin Ander.

Začalo se tedy uvažovat o tom, že nový terminál se rozloží kolem nádraží. „Nechápu proto, proč se teď znovu vytáhla nepoužitelná myšlenka. Vnímám to spíš jako důkaz toho, že projekt odsunu nádraží je úplně v koncích. Kvůli téhle studii se řešení přestavby železničního uzlu zase zbytečně zdrží. Navíc nechápu, proč by město mělo platit za stavbu, kterou bude využívat hlavně kraj,“ myslí si Ander.

Investor zatím zcela jasný není, Brno je však nejpravděpodob­nější. „Město teď udělá úvodní krok, čili zaplatí asi milion korun za územní studii. Jak to bude dál, zda se na stavbě bude podílet stát nebo kraj, to zatím rozhodnuté není,“ upřesnil předseda dopravní komise brněnského magistrátu Josef Veselý.

Kraj přesto ujišťuje, že ani v případě, pokud celou stavbu zaplatí Brno, nebude město dávat peníze do cizího. „Jihomoravský kraj nikde žádné vlastní nádraží nemá. Všechna totiž po dostavění na omezený čas předává do užívání městům, ve kterých jsou, a po uplynutí lhůty jim je obvykle daruje. Totéž předpokládám i v tomto případě. Navíc si myslím, že kraj se spoluúčasti rozhodně nezřekne a při stavbě vypomůže,“ řekl krajský radní Jaroslav Pospíšil.

Autor: Markéta Forró

6.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Český reprezentant a bývalý hráč brněnské Komety Michal Kempný.

Proti Finsku už za českou reprezentaci naskočí i obránce Chicaga Kempný

Déšť. Ilustrační foto.

Pršet bude dál. Počasí se zlepší až o víkendu

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Brněnsko – O sebevraždu skokem z mostu se ve středu v osm hodin večer pokusil starší muž na dálnici u Devíti křížů na Brněnsku. „Jednalo se o muže, který se narodil v roce 1962," uvedla mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová. Dodala, že auta místem projedou jedním pruhem a velké kolony se na místě netvoří.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Rapotice /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Všechno, co děláme, hřeje. Výstižné motto používá společnost Thermona v Rapoticích, které patří další díl seriálu Deníku Rovnost Za zavřenými dveřmi.

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies