Teď však na popud grémia, tedy skupiny, která se zabývá přestavbou Železničního uzlu Brno, změnilo město názor. „Grémium doporučilo znovu vypracovat studii, která zahrne nový autobusový terminál do projektu odsunutého nádraží. Investorem terminálu nebude podle grémia Správa železniční dopravní cesty, která má na starost vlakové nádraží, ale nejspíš přímo Brno,“ uvedl náměstek brněnského primátora Oliver Pospíšil.

Nový autobusový terminál má stát v prostoru pod budovou odsunutého nádraží. Ta bude nad zem zvednutá asi do osmimetrové výše betonovými sloupy. „Pro cestující je samozřejmě výhodné, aby měli co nejtěsnější spojení mezi vlaky a autobusy, takže pokud je tohle řešení technicky možné, myslím, že je to dobrý nápad,“ souhlasí s umístěním nového terminálu ředitel společnosti Kordis, která odpovídá za regionální dopravní systém, Jaromír Holec.

Oprašování staré myšlenky se však nelíbí brněnským zeleným, kteří ač v jsou koalici, proti odsunu nádraží dlouhodobě protestují. „Před několika lety se udělala první studie umístění terminálu, také přímo pod nádražím. Zjistilo se přitom, že by se autobusy mezi ty betonové sloupy nevešly a navíc by celé prostředí bylo velmi klaustrofobní, proto se od toho upustilo,“ vysvětlil důvody zavrhnutí řešení náměstek brněnského primátora za zelené Martin Ander.

Začalo se tedy uvažovat o tom, že nový terminál se rozloží kolem nádraží. „Nechápu proto, proč se teď znovu vytáhla nepoužitelná myšlenka. Vnímám to spíš jako důkaz toho, že projekt odsunu nádraží je úplně v koncích. Kvůli téhle studii se řešení přestavby železničního uzlu zase zbytečně zdrží. Navíc nechápu, proč by město mělo platit za stavbu, kterou bude využívat hlavně kraj,“ myslí si Ander.

Investor zatím zcela jasný není, Brno je však nejpravděpodob­nější. „Město teď udělá úvodní krok, čili zaplatí asi milion korun za územní studii. Jak to bude dál, zda se na stavbě bude podílet stát nebo kraj, to zatím rozhodnuté není,“ upřesnil předseda dopravní komise brněnského magistrátu Josef Veselý.

Kraj přesto ujišťuje, že ani v případě, pokud celou stavbu zaplatí Brno, nebude město dávat peníze do cizího. „Jihomoravský kraj nikde žádné vlastní nádraží nemá. Všechna totiž po dostavění na omezený čas předává do užívání městům, ve kterých jsou, a po uplynutí lhůty jim je obvykle daruje. Totéž předpokládám i v tomto případě. Navíc si myslím, že kraj se spoluúčasti rozhodně nezřekne a při stavbě vypomůže,“ řekl krajský radní Jaroslav Pospíšil.