VYBERTE SI REGION

Autobusy se vyhýbaly ucpané dálnici. Náhradu za vlakovou výluku zatím zvládají

Vyškovsko /FOTOGALERIE/ – Tolik autobusů stojících před vlakovým nádražím ve Slavkově u Brna cestující obvykle nevídá. Obrázek to ale bude v následujících čtyřech měsících zcela běžný, jelikož tak dlouho potrvá vlaková výluka na trati mezi Brnem a Nesovicemi, kterou si vyžádala velká rekonstrukce železnice. Začala v sobotu a vlaky na trase musí nahradit právě autobusy.

4.8.2015 2 AKTUALIZOVÁNO 4.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Adam Hrbáč

V pondělí si dopravci i cestující poprvé vyzkoušeli, co to bude přinášet v pracovní den. Ze strany některých cestujících přitom zaznívala spokojenost. „Jel jsem spěšným autobusem z Brna do Slavkova, který nikde jinde nestaví, a cesta byla úplně bez problémů. To ale proto, že se řidič vyhnul dálnici D1, kde byla tradičně zácpa," podotkl například Vlastimil Řehák z Brna, který ve Slavkově vystupoval ráno po osmé hodině.

Potvrdil to i jeden z řidičů náhradního autobusu. „Na dálnici byla nehoda, takže jsme ji objížděli. Po staré silnici je to jistější. Zatím jsem nabíral buď žádná, nebo jen minimální zpoždění. Naštěstí nic hrozného," řekl řidič.

Raději jinudy

Mezi Brnem, Slavkovem a Nesovicemi jezdí nyní asi třicet autobusů rozdělených do tří linek, z nichž dvě mají podle výlukového jízdního řádu využívat právě dálnici. Hned první pracovní den se nicméně ukázalo, že to není nejvhodnější trasa.

Na dálnici mezi 199. a 205. kilometrem totiž startuje přípravná fáze rekonstrukce, kvůli které je doprava ve směru na Vyškov vedená jen jedním jízdním pruhem. „Tato fáze představuje nejcitelnější omezení pro řidiče. Kvůli nepozornosti některých z nich dochází k samovolnému, ale také záměrnému zpomalování dopravy. Ve výsledku je pak vzájemná bezohlednost příčinou nehod nebo alespoň zbytečných zdržení při průjezdu uzavírkou," varoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

D1 mezi Brnem a Vyškovem se opravuje už několik měsíců. Ovšem trvalou změnu v trase náhradních autobusů cestující očekávat nemají. Případné vyhýbání se dálnici po silnici II/430 se bude opakovat pouze, bude-li to třeba. „Autobusový dopravce situaci stále monitoruje a podle aktuálního stavu upravuje jízdu konkrétního autobusu. Žádné nařízení o vedení autobusů mimo D1 tedy nepadlo. Vše si řídí dopravce tak, aby zajistil dojezd autobusů v co nejpřesnějším čase podle výlukového jízdního řádu," informovala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

V pondělí si cestující poprvé vyzkoušeli náhradní dopravu mezi Brnem a Nesovicemi v pracovní den.Dosavadní průběh výluky označila s ohledem na situaci na silnicích za dobrý. „Okolo včerejšího poledne měl autobus v porovnání s osobním vlakem při příjezdu do Nesovic zpoždění čtyři minuty. Další už jel na čas. Při ranní špičce se zpoždění pohybovalo v rozpětí deseti až dvaceti minut," vypočetla mluvčí. Delší čekání je pak pravděpodobné při odpolední špičce, kdy se pracující vracejí z Brna domů.

Jak už Vyškovský deník Rovnost informoval, opravy D1 mezi Vyškovem a Brnem v druhé polovině roku budou týkat kromě zmíněného úseku ještě dalších dvou, a dohromady tedy šestnácti kilometrů dálnice.

Na Vyškovsko bude zasahovat jeden úsek, a to mezi Holubicemi a Rousínovem ve směru na Brno, na který ale dělníci nastoupí až od 20. srpna. Jak se přesvědčil redaktor, mezi Holubicemi a Vyškovem je zatím dálnice bez omezení hladce průjezdná.

V současné době to ovšem neplatí pro část dálnice na Brněnsku. „Po D1 jezdím velmi často a třeba v pondělí dopoledne byla ucpaná v obou směrech. Jsem velmi nespokojený. Samozřejmě rozumím tomu, že silnice se musí průběžně dávat do pořádku, ale rozhodně by se k tomu mohlo přistupovat lepším způsobem. A když už, chtělo by to alespoň lépe vyznačit objížďky. Řidiči, kteří trasu nejezdí pravidelně, se v nich nevyznají. Navíc nechápu, proč je všechno rozkopané zrovna teď přes prázdniny, kdy je na dálnici největší provoz," posteskl si například řidič Rostislav Hála.

Pokud jde o vlakovou výluku, v tomto případě si redakcí oslovení cestující naopak průběh zatím pochvalují. „O všem jsem se dočetl ve Slavkově i v Brně na nádraží, nic mě nepřekvapilo. Jsem spokojený," zmínil Řehák.

Kromě letáků se cestující můžou informovat i od pracovníků drah. „Na hlavním brněnském nádraží a na slavkovském jsou koordinátoři, kteří budou cestující navádět do správných autobusů. V Nesovicích pak tuto roli plní vlakový personál," upřesnila mluvčí drah.

Vlaky v rámci regionu nezastavují na dolním nádraží v Křenovicích, ve Slavkově u Brna a dál v Křižanovicích, Marefách, Bučovicích, Nevojicích a Nesovicích. Trať je podle železničářů na hranici životnosti.

Autor: Adam Hrbáč

ANKETA

Omezila vás už letos některá z výluk v kraji?

ANO

79 %

NE

21 %

Hlasovalo: 100     Anketa byla ukončena

4.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Novoroční ohňostroj nad hradem Brňané neuvidí. Město akci zrušilo

Brno /ANKETA/ – Novoroční obloha nad Špilberkem rozzářená ohňostrojem Brňany na přelomu roku nečeká. Město ohňostroj zrušilo.

Nebezpečná ulice. Povolenou třicítku řidiči v Kuřimi překračují, stěžují si lidé

Kuřim – Při vjezdu do kuřimské ulice Pod Vinohrady upozorňuje dopravní značka, že povolená rychlost je nanejvýš třicet kilometrů v hodině. Jak ale ukázalo nedávné měření policistů, řidiči ji výrazně překračují. Rekordman tam jel víc než sedmdesátikilometrovou rychlostí.

Brněnský kouč Habanec věří své koncepci: Jsme dole, ale o záchranu hrát nebudeme

Brno – Po šestém utkání za sebou bez vítězství klesli na čtrnácté místo, pouze čtyři body nad předposlední Jihlavu. Ale fotbalisté Zbrojovky, ani jejich trenér si existenční starosti v první lize nepřipouštějí. „Jsme kousek od sestupového místa, ale Zbrojovka o záchranu hrát nebude," odvětil brněnský kouč Svatopluk Habanec.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies