FlixBus konkuruje levnějším jízdným, než kolik platí cestující RegioJetu. Jeho ceny začínají na 149 korunách. „Jde o začátek provozu našich autobusů na vnitrostátních linkách. Z Brna do Prahy budeme v některých případech jezdit i po třiceti minutách,“ uvedl ředitel firmy Pavel Prouza.

V podobném taktu už nyní jezdí RegioJet. V některých časech tak je od čtvrtka možné najít spoj do Prahy každých patnáct minut. Žlutý dopravce zatím zůstává v klidu. „Konkurenci samozřejmě vítáme. Plánujeme představit další benefity pro naše cestující. V současnosti mají k dispozici například nápoje a denní tisk zdarma,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Takové služby přitom FlixBus zdarma neposkytuje. RegioJetu plánuje konkurovat cenou. U žlutého dopravce totiž i při využití kreditové jízdenky začínají až na 165 korunách, tedy o šestnáct víc než u FlixBusu.

Ilustrační foto
Železniční doprava se změní. Do Boskovic a Hustopečí pojedou přímé spoje z Brna

Podle ekonoma společnosti Cyrrus Lukáše Kovandy se snaží FlixBus bodovat na velmi složitém a konkurenčním trhu. „Jeho výhoda je, že může své případně prodělečné spoje v České republice dotovat z jiných výdělečných, které provozuje po Evropě. Nižší cena přiláká postupně i české klienty a na trhu se u nás FlixBus udrží,“ zhodnotil zelenou ofenzivu Kovanda. Dopravci má podle něj přát i dobrý stav české ekonomiky, která letos bude jednou z nejrychleji rostoucích v celé Evropské unii.

Souboj dopravců
- Dopravce FlixBus od čtvrtka zvyšuje počet spojů z Brna do Prahy na osmadvacet denně. 

- RegioJet chce konkurovat službami a pohodlím cestujících. 

- FlixBus prodává jízdenky od 149 korun, RegioJet od 165 za jeden směr.

S autobusem Flixbusu se cestující z Brna mohli setkat už dříve, původně na český trh dopravce vstoupil s mezinárodními linkami. „Nyní ale spouštíme vnitrostátní spoje mezi sedmnácti městy,“ doplnil ředitel Prouza. Obslouží tak například Olomouc, Znojmo, České Budějovice, Liberec nebo Plzeň.

Větší nabídku spojů z Brna vítá například Lucie Kolářová. „Mohlo by se to hodit třeba pro případ, kdy mi nějaký spoj ujede. Nebudu tak muset dlouho čekat na další,“ zauvažovala žena.

Flixbus jezdí z nádraží u Grandu. To je už nyní silně vytížené. „Denně odsud odjede přibližně 160 autobusů. Spoje vypravuje dvacet dopravců,“ vypočetla mluvčí brněnského dopravního podniku, který nádraží spravuje, Barbora Lukšová.

Lidé dopravující se po Brně na kole budou mít větší šanci svůj bicykl také někde úspěšně a legálně zamknout. K navýšení kapacity stojanů pro kola se odhodlali představitelé brněnské radnice.
Zamknout kolo v Brně bude snadnější. Na náměstí Svobody je čtyřicet nových stání