Dostat na brněnské výstaviště alespoň patnáct značek byla podmínka, na které se pořadatelé shodli. „Český trh je ale poloviční oproti menšímu sousednímu Rakousku," vysvětlil neúspěch ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš. Podle něj se také změnilo zastoupení značek na trhu, většinu aut navíc kupují soukromé společnosti.

Na pořádání se měl podílet také Svaz dovozců automobilů. „Autosalon má být pro návštěvníky příležitost prohlédnout si naživo co nejvíce aut od značek zastoupených na trhu. Potřebný počet přihlášek jsme ale nezískali," vysvětlil tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.

Svoji účast na autosalonu už dříve vyloučil například Peugeot. Naopak domácí Škoda se zúčastnit chtěla. „Pokud by se Autosalon konal, představili bychom všechny nabízené modely a také chystané novinky ," řekl už dříve mluvčí automobilky Vítězslav Pelc.