VYBERTE SI REGION

Benefiční akce? Nejvíc jsou lidé ochotní přispívat před Vánocemi

Brno – S moderními Vánocemi je neoddělitelně spjaté rozdávání dárků. V adventním čase však ne všichni berou útokem obchodní centra, ale myslí taky na ty, kteří si Vánoce z různých důvodů tolik neužijí. K různým benefičním akcím se připojují i některé brněnské společnosti.

15.12.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií
S moderními Vánocemi je neoddělitelně spjaté rozdávání dárků. V adventním čase však ne všichni berou útokem obchody, ale myslí i na ty, kteří si Vánoce z různých důvodů tolik neužijí. K různým benefičním akcím se připojují i některé brněnské společnosti.

S moderními Vánocemi je neoddělitelně spjaté rozdávání dárků. V adventním čase však ne všichni berou útokem obchody, ale myslí i na ty, kteří si Vánoce z různých důvodů tolik neužijí. K různým benefičním akcím se připojují i některé brněnské společnosti.Foto: DENÍK/Attila Racek

V brněnské dopravní firmě Student Agency dobročinnou akci iniciovali sami zaměstnanci. „Vytvořili totiž kalendář z vlastních fotografií ve stylu kalendáře, který každoročně vydává společnost Pirelli. Na vánočním večírku se pak jeden kus vydražil," uvedl ředitel komunikace společnosti Aleš Ondrůj.

Dalších 149 kusů je pak možné koupit v obchodech. Výtěžek z aukce i prodeje pak pomůže klientům hospice v Rajhradu u Brna.

Náplní práce zaměstnanců Jihomoravského inovačního centra je pomoct postavit se na nohy začínajícím firmám. V úterý se však rozhodli zaměřit spíše na ekologii. Kancelář na jeden den vyměnili za stánek Nadace Veronica, kde prodávali drobné vánoční dárky, vlastnoručně upečené cukroví nebo domácí pálenku. „Výtěžek půjde na projekt Společně pro Brno, který podporuje ekologické, komunitní a kulturní projekty v Brně," řekla mluvčí centra Martina Pelcová.

Na dobročinné účely však zaměstnanci i v průběhu roku. „Kolegyně čas od času uspořádají bazárek oblečení. Ty kousky oděvů, které si nerozeberou jiné kolegyně, putují právě do nadačního obchodu Nadace Veronika. V létě jsme symbolickou částkou za každý oděv přispěli i na Lékaře bez hranic," doplnila Pelcová.

Podobně se na adventní období nezaměřují ani jiné společnosti. Firma například FloMon Network podporuje méně známé sportovce po celý rok. Naposledy podpořili třeba tým basketbalistů na vozíků.

Předvánoční období je však podle analytika Michala Kozuba pro pořádání benefičních akcí nejvhodnější. „Před Vánoci jsou lidé obecně ochotnější na cokoli přispívat," vysvětlil. Dobročinné akce mohou také částečně posloužit pro zlepšení image firem.

Potěšit ženské oko a zároveň posloužit dobré věci se rozhodli jihomoravští hasiči. Ve spolupráci s Nadačním fondem Krtek nafotilo dvanáct z nich speciální benefiční kalendář, ve kterém se odhalili do půli těla. „Spolupracujeme s nimi už dlouho. S nápadem nafotit vyzývavý kalendář přišli oni sami. V první várce jsme nechali vyrobit čtyři stovky kusů. Prodaly se však tak rychle, že jsme museli objednat další," zdůraznila výkonná ředitelka nadačního fondu Irena Korvasová Čánská.

Také členové další složky záchranného systému nedávno přispěli na dobrou věc. Při příležitosti vyhlášení Policisty roku minulý pátek se uskutečnil i benefiční koncert. „Na ten návštěvníci přinesli stovky darků pro děti z dětských domovů, onkologicky nemocné děti a potřebné rodiny zaopatřované činností obecně prospěšné společnosti Velvet Smile," uvedl mluvčí brněnských strážníků Jakub Ghanem.

Autor: Hana Florianová

15.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Muž blokoval tramvaj. Dal hlavičku ženě, která mu chtěla pomoci

Ilustrační foto
1

Platy v kraji? I přes navýšení jsou stále podprůměrné

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Brno /VIDEO/ – Byla to honička skoro jako z akčního filmu. Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit. Situaci po zadržení vysvětloval tím, že zákony jsou od toho, aby se porušovaly. „Dobrá honička," řekl zasahujícím policistům.

Ples jako Brno: Gejzír nápadů, hodnotí celebrity

Brno /REPORTÁŽ/ – Po červeném koberci v sobotu večer přicházejí do brněnské Fait Gallery první celebrity. V záři barevných světel se třpytí dlouhé šaty krásných dam, doprovázených pány ve smokingu s motýlkem. Pečlivě upravené stoly zdobí kytice bílých a růžových tulipánů. Nad nimi se starostlivě sklání číšníci a dohlížejí, aby skleničky nezůstávaly prázdné. Ples jako Brno začíná.

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Větší kontrola pohřebních služeb, důstojnější zacházení s mrtvými a ve výsledku větší komfort pozůstalých. Politici si od novely zákona o pohřebnictví slibují velké zlepšení. Podle majitele brněnské pohřební služby Pavla Cajzla jsou změny nadbytečné. „Většina věcí je jenom o domluvě, není třeba, aby je určoval zákon," vysvětlil majitel pohřební služby Cajzl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies