VYBERTE SI REGION

Bez bariér vystoupí cestující z tramvaje v Juliánově za rok

Brno-Židenice /FOTOGALERIE/ – Chybějící přechod a příliš vysoké obrubníky u tramvajových a autobusových zastávek. To je důvod k rekonstrukci v brněnských Židenicích u smyčky tramvaje číslo devět.

3.3.2015 5
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií
Chybějící přechod a příliš vysoké obrubníky u tramvajových a autobusových zastávek. To je důvod k rekonstrukci v brněnských Židenicích u smyčky tramvaje číslo devět.

Chybějící přechod a příliš vysoké obrubníky u tramvajových a autobusových zastávek. To je důvod k rekonstrukci v brněnských Židenicích u smyčky tramvaje číslo devět.Foto: DENÍK/Attila Racek

Podle místních ohrožuje současná podoba zastávky Juliánov a Poliklinika Židenice především starší lidi nebo lidi cestující za ošetřením do polikliniky Viniční. „Nikdy jsem s tím neměla problém. Až když jsem měla loni v létě zraněné koleno, pochopila jsem, co starším lidem vadí," popsala pětadvacetiletá Michaela Špačková, která bydlí na přilehlém sídlišti, problém s nastupováním do tramvají. „Jednou jsem i upadla, schod byl příliš velký," dodala.

Vedení židenické radnice se snažilo opravu okolí tramvajové smyčky prosadit už v roce 2007. „Od té doby se snažíme získat potřebné peníze a až teď nám magistrát vyšel vstříc. Doufáme, že se začne stavět, co nejdřív," řekl místostarosta Židenic Petr Kunc, který má na starosti právě dopravu v městské části.

Podle něj by měly být opravy rozděleny do několika částí. V první se opraví výstupní ostrůvek u tramvajové smyčky.

Zároveň by mělo být uprostřed frekventované ulice Líšeňská, z které koleje vychází, vybudováno nový přechod. „Stávající řešení je nebezpečné a nevyhovuje standardům," uvedl Kunc.

Nový přechod bude osvětlen a bude bezbariérový. Obklopovat ho bude nový ostrůvek, který zaručí větší bezpečnost chodců. V druhé fázi stavaři opraví i nástupní ostrůvek do tramvaje.

Podle Kunce by se mohlo začít stavět už v letošním roce. To je podle náměstka primátora Richarda Mrázka nereálné. „Zatím zpracováváme projektovou dokumentaci. Pak teprve budeme vybírat zhotovitele stavby. Zatím nedokáži říct ani kolik peněz bude stavba stát," uvedl Mrázek. Se stavbou by se podle něj mohlo začít v příštím roce.

S odkloněnou dopravou až pro příští rok počítá i Dopravní podnik města Brna. „Pravděpodobně by se jednalo o prázdninovou výluku. Linka číslo devět by byla odkloněna a doplněna náhradní autobusovou dopravou," uvedla mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová. Podle ní je důležitá především bezbariérová úprava nástupních ostrůvků.

Opravy se dočkají i koleje tramvajové smyčky. „V druhé fázi stavby je plánované její rozšíření, které řidičům tramvají umožní lepší řazení vozů ve smyčce," vysvětlila.

ALŽBĚTA NEČASOVÁ

Autor: Redakce

3.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Na dálnici nacouval do jiného auta. Agresivního řidiče dopadli policisté

Ilustrační foto.
9 5

Na Kamechy může vést lanovka. Stavbu tramvajové tratě totiž komplikuje podloží

Jih Moravy je nejchladnější v republice. Silničáři doporučují opatrnou jízdu

Jižní Morava - Hlavní silniční tahy na jižní Moravě jsou v pondělí ráno sjízdné bez komplikací, ovšem na vedlejších cestách doporučují silničáři zvýšenou opatrnost. Na takzvaných inertních úsecích, které se neudržují chemicky, leží ujetý sníh krytý posypem.

Situaci v tabulce nevidím tak černě, hlásil po porážce s Olomoucí kapitán Čermák

Brno – Kapitán svým spoluhráčům nic nevyčítal. Leoš Čermák a jeho parťáci doma v neděli nestačili na Olomouc a v 39. kole extraligy prohráli 1:3. Na slovenského brankáře Branislava Konráda vyslali 33 střel, z nichž se však hokejistům Komety ujala pouze jedna.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies