VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bída velkého městského okruhu: po tunelech už pět let nic nového

Brno /INFOGRAFIKA/ – Přesně pět let už jezdí řidiči skrz Královopolské tunely. Po jejich otevření tehdejší brněnská ředitelka ředitelství silnic a dálnic Věra Hoderová prohlásila, že do roka začnou dělníci stavět úsek v Žabovřeské ulici a dokončí ho v roce 2017. Jenže se tak nestalo. A stavbaři od té doby nedokončili ani žádnou jinou část velkého městského okruhu. 

31.8.2017 19
SDÍLEJ:

Přesně pět let už jezdí řidiči skrz Královopolské tunely.Foto: DENÍK/Lenka Jebáčková

Královopolské tunely měly odvést dopravu hlavně z Králova Pole a Žabovřesk. Právě tam žije třeba Iveta Zieglová. Jestli tunely městské části pomohly, si není úplně jistá. „Aut na silnicích neustále přibývá, takže bych spíš řekla, že kdyby tu se stávající dopravou tunely nebyly, byla by situace nejspíš výrazně horší. Dokud ale nebude dostavěný celý úsek okruhu kolem Žabovřesk a vyřešené zúžení silnice, není situace zdaleka vyřešená a doprava plynulá,“ zhodnotila. 

Pro zvětšení klikněte.Právě na takzvaný trychtýř v Žabovřeskách, ve kterém se spojují jízdní pruhy do jednoho, se mají už příští rok zaměřit dělníci. Po několikerém zdržení totiž žabovřeský úsek městského okruhu získal zelenou. „Počítáme se začátkem stavby v druhém čtvrtletí příštího roku,“ slíbila mluvčí ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. 

Za viníka zdržování výstavby všech částí městského okruhu mluvčí Ledvinová označila nejen problémy s neplatným posouzením vlivu staveb na životní prostředí. „Zdržují nás také výkupy pozemků,“ poznamenala. 

S tím se silničářům snaží pomoci i Brno, které pod zamýšlenými silnicemi pozemky vykupuje. „Například na letošní rok máme v rozpočtu vyčleněných 110 milionů korun na výkup. Z toho pětačtyřicet na etapu Tomkovo náměstí, dvacet na Rokytovu ulici a pětačtyřicet na Žabovřeskou ulici,“ vyčíslila Zuzana Taušová z tiskového střediska magistrátu. 

Další část okruhu, kterou plánuje ředitelství dálnic začít stavět, je úsek u Tomkova náměstí v Obřanech. „Stavba je ve fázi přípravy projektu pro výběr stavební firmy. Také nyní vykupujeme pozemky, abychom mohli získat stavební povolení,“ vyložila mluvčí Ledvinová. 

Rozhovor k tématu s náměstkem primátora Richardem Mrázkem čtěte ve čtvrtečním tištěném vydání Brněnského deníku Rovnost.

Dělníci už přitom pracují na křižovatce ulic Karlovy a Provazníkovy v sousedství Tomkova náměstí. „Využíváme přípravného období pro některé úvodní stavební zakázky. Se začátkem stavby počítáme pro rok 2020 a s dokončením všech prací o tři roky později,“ doplnila mluvčí. 

K tunelům v Králově Poli se pojí několik nej. „Jde o snad nejdéle připravovanou stavbu z dosavadního okruhu. Územní rozhodnutí získala už v roce 1994, ale dokončená byla až o osmnáct let později. Jde také o v České republice nejdelší tunel ražený pouze v jílech,“ vyjmenovala některé zajímavosti Ledvinová. 

Při stavbě se dělníci snažili zmenšit vliv poklesu půdy pod domy kvůli ražbě. „Celkem přizvedli šestadvacet domů, čímž u nich snížili možné škody,“ vyzdvihla jednu z použitých technologií mluvčí. 

 

Autor: Michal Rapco, Pavla Hloušková

31.8.2017 VSTUP DO DISKUSE 19
SDÍLEJ:
Vizualizace Palackého náměstí.
1 2

Obnova Palackého náměstí nabídne hřiště i parkoviště

Ilustrační foto.
1

Vlak srazil muže na nádraží v Židenicích. Na místě zemřel

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

Nic na světě nepoví o člověku tolik, jako jeho byt. Hned při vstupu do předsíně bezchybně odlišíte pedanta od bohéma. Každý člověk má svůj vkus, každé astrologické znamení své priority.

Domy dají bydlení stovce mladých rodin. Na Kamenném vrchu

Brno – Sto mladých rodin najde za pár let svůj nový domov v brněnském Novém Lískovci. Radní města totiž posvětili plán postavit tam nové bytové domy, v nichž vzniknou mimo jiné i startovací byty.

Zbrojovka prohrála v Karviné po sporné penaltě a v tabulce je poslední

Brno – Před osmým kolech nejvyšší české fotbalové soutěže měly tři kluby čtyřbodový zisk. Po víkendu na stejném počtu zůstal jediný – Zbrojovka. Brňané prohráli v Karviné ve veledůležitém utkání 1:2 a klesli na poslední příčku tabulky.

Obřany chtějí zastávku vlaku. Podle železničářů je stavba v nedohlednu

Brno - Drnčení kolejí i hluk lokomotiv a vagónů slýchávají několikrát za hodinu. Nastoupit do vlaku ale mohou jen na vzdálených nádražích v Židenicích nebo na zastávce pod Lesnou. Lidé z Maloměřic a Obřan proto sní o zastávce, která by jim zrychlila dopravu třeba do centra Brna.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení