VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bratislavská radiála je v nedohlednu

Brno-jih - Brněnský Komárov denně ucpávají tisíce aut. Přetížené dopravě může pomoci Bratislavská radiála. Kdy však silnice vyroste, si nikdo netroufá ani odhadnout.

28.9.2009 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv DENÍKU

Každý řidič, který může, se ve všední den odpoledne Komárovu v brněnské městské části Brno-jih vyhne. Hlavní ulice této čtvrti jsou totiž přeplněné auty, mířícími do obchodních center na jihu města a zpět. Na hluk a nadměrný silniční provoz si stěžují i místní obyvatelé.

Situaci má vyřešit takzvaná Bratislavská radiála. Její stavba je však v nedohlednu. „Je to strašné. Když můžu, Komárov raději objíždím jinudy. Nezřídka tam totiž nabírám i čtvrthodinové zpoždění na pár stovkách metrů. Nechápu, proč s tím někdo něco neudělá,“ diví se třeba Richard Červený. A není sám. Kromě řidičů si na záplavy aut stěžují také lidé, kteří v Komárově bydlí. „Doprava je tu strašně rušná, navíc se připravují další stavby, které ji jen zatíží,“ postěžovala si Jarmila Stehlíková.

S problémy na jihu Brna se potýká také dopravní podnik. „Problematické je vyústění Hněvkovského ulice do Dornychu a Plotní. Tam naše autobusy pravidelně nabírají zpoždění,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová.

Starosta městské části Brno-jih Josef Haluza označil dopravu v Komárově přímo za katastrofální. „Od jihu se do Brna dá dostat pouze tudy. Všechna auta, co sjedou z dálnice, se tlačí přes naši městskou část. V Hněvkovského ulici stojí radnice, takže to denně z oken sledujeme. V Hněvkovského jsou čtyři dopravní pruhy, a stejně dopravě nestačí,“ podotkl Haluza.

Bratislavská radiála lidem i řidičům v Komárově výrazně pomůže rovněž podle náměstka brněnského primátora Martina Andera. „Jejím prostřednictvím chceme ulehčit přetížené Hněvkovského ulici,“ uvedl Ander.

Radiála podle něj povede od Černovické ulice podél řeky Svitavy až ke křižovatce dálnic D1 a D2. „Ta se bude v budoucnosti celá přestavovat, aby stále sílící dopravu zvládla. Město si vymohlo i odbočku z křižovatky pro napojení právě Bratislavské radiály,“ uvedl Ander.

Kdy však silnice první třídy podél Svitavy skutečně vznikne, si dnes nikdo netroufá odhadnout. „Kdy stavba radiály začne, nemáme ani potuchy. Ale nemá cenu stavět, dokud nevyřešíme dopravu v ulicích Plotní a Dornych. To je pro nás důležitější,“ uvedla Dana Wendscheová z odboru územního plánování a rozvoje brněnského magistrátu.

Chybí peníze i řešení

Podobně mluví i starosta Haluza. „Na jihu Brna není dobudován velký městský okruh. Dokud nevznikne jeho zdejší část, ani Bratislavská radiála k ničemu nebude,“ řekl Haluza. Podle něj osud radiály závisí také na přestavbě brněnského železničního uzlu. „Dokud není odsunuto hlavní nádraží, křižují trasu silnice dva železniční náspy. Jenže stavět přes ně most je hloupost, za několik let, až tratě zmizí, by byl na nic,“ myslí si Haluza.

Jeho názor potvrdila i Věra Hoderová z brněnské správy Ředitelství silnic a dálnic. Uvedená firma dostane stavbu Bratislavské radiály na starosti. „Silnice má hodně vazeb na své okolí. Spojí velký městský okruh s dálnicí. A napojení na dálnici musíme vyřešit nejdřív,“ uvedla Hoderová.

Osud nové dálniční křižovatky přitom není jistý. Její stavba je zařazena mezi etapy rozšiřování dálnice D1 na tři pruhy. A na to podle ministerstva dopravy minimálně příští rok nebudou peníze.

Podle ředitele brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Pavla Doležala přitom nedostatek peněz není tou největší překážkou, která stavbě brání. „Základní problém je v současnosti nesoulad s územními plány obcí a městských částí, kterých se rozšíření týká,“ upozornil Doležal.

Autor: Petr Jeřábek

28.9.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jednání u olomouckého vrchního soudu v případu čtyřnásobné vraždy s obviněným Kevinem Dahlgrenem.
1

Rozsudek doživotí pro Dahlgrena? Místo překládání tlumočnice odešla na procházku

Kamerunský basový mág Richard Bona přezdívaný „africký Sting“ vystoupí ve společném večeru s Danem Bártou v Janáčkově divadle.

Corea, Bona i Diana Krall. Na brněnský JazzFest míří světoznámé hvězdy

Národní divadlo Brno láká do Reduty na jednorožce se ztopořeným penisem

Brno - Národní divadlo Brno chystá v Divadle Reduta na Zelném trhu novou inscenaci Strach jíst duši a vyzývá diváky: "Pokud Vás už nebaví fronty na selfie pod Joštem na Moraváku, stavte si udělat fotku k nám. V Redutě to vidíme růžově!" Tato krátká výzva doplňuje snímky zveřejněné na sociální síti Facebook, na nichž je nahý muž s hlavou jednorožce. Rekvizita je zabarvená do růžova a diváka upoutá zejména zvýrazeněním penisu.

Hošnova vila v duchu podnikatelského baroka je na prodej. Hrozí jí i zbourání

Brno – Připomínku porevolučního kapitalismu v podobě vily podnikatele Rudolfa Hošny nabízí k prodeji realitní kancelář. Známou stavbu nad Pisáreckými tunely možná čeká demolice, na jejím místě může vyrůst bytový dům.

Pomohou s jazykem, děláním úkolů, výběrem školy. Brno dá na doučování 50 milionů

Brno – Cizinci, kteří neovládají dobře český jazyk, školáci ze sociálně slabších rodin i děti, kterým nejde třeba matematika. Škála žáků, kteří potřebují doučování, je široká. Vedení města Brna je od srpna plánuje podpořit. Na doučování a kariérové poradenství získalo v pondělí od ministerstva školství dotaci padesát milionů korun.

Jako na Kanárech. Aqualand rozšíří za stovky milionů o divokou řeku i vodní svět

Pasohlávky – Největší akvapark v České republice, Aqualand Moravia u Pasohlávek, se v následujících dvou letech ještě rozroste. Práce za stovky milionů korun začnou už letos.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies