VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bratislavská radiála je v nedohlednu

Brno-jih - Brněnský Komárov denně ucpávají tisíce aut. Přetížené dopravě může pomoci Bratislavská radiála. Kdy však silnice vyroste, si nikdo netroufá ani odhadnout.

28.9.2009 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv DENÍKU

Každý řidič, který může, se ve všední den odpoledne Komárovu v brněnské městské části Brno-jih vyhne. Hlavní ulice této čtvrti jsou totiž přeplněné auty, mířícími do obchodních center na jihu města a zpět. Na hluk a nadměrný silniční provoz si stěžují i místní obyvatelé.

Situaci má vyřešit takzvaná Bratislavská radiála. Její stavba je však v nedohlednu. „Je to strašné. Když můžu, Komárov raději objíždím jinudy. Nezřídka tam totiž nabírám i čtvrthodinové zpoždění na pár stovkách metrů. Nechápu, proč s tím někdo něco neudělá,“ diví se třeba Richard Červený. A není sám. Kromě řidičů si na záplavy aut stěžují také lidé, kteří v Komárově bydlí. „Doprava je tu strašně rušná, navíc se připravují další stavby, které ji jen zatíží,“ postěžovala si Jarmila Stehlíková.

S problémy na jihu Brna se potýká také dopravní podnik. „Problematické je vyústění Hněvkovského ulice do Dornychu a Plotní. Tam naše autobusy pravidelně nabírají zpoždění,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová.

Starosta městské části Brno-jih Josef Haluza označil dopravu v Komárově přímo za katastrofální. „Od jihu se do Brna dá dostat pouze tudy. Všechna auta, co sjedou z dálnice, se tlačí přes naši městskou část. V Hněvkovského ulici stojí radnice, takže to denně z oken sledujeme. V Hněvkovského jsou čtyři dopravní pruhy, a stejně dopravě nestačí,“ podotkl Haluza.

Bratislavská radiála lidem i řidičům v Komárově výrazně pomůže rovněž podle náměstka brněnského primátora Martina Andera. „Jejím prostřednictvím chceme ulehčit přetížené Hněvkovského ulici,“ uvedl Ander.

Radiála podle něj povede od Černovické ulice podél řeky Svitavy až ke křižovatce dálnic D1 a D2. „Ta se bude v budoucnosti celá přestavovat, aby stále sílící dopravu zvládla. Město si vymohlo i odbočku z křižovatky pro napojení právě Bratislavské radiály,“ uvedl Ander.

Kdy však silnice první třídy podél Svitavy skutečně vznikne, si dnes nikdo netroufá odhadnout. „Kdy stavba radiály začne, nemáme ani potuchy. Ale nemá cenu stavět, dokud nevyřešíme dopravu v ulicích Plotní a Dornych. To je pro nás důležitější,“ uvedla Dana Wendscheová z odboru územního plánování a rozvoje brněnského magistrátu.

Chybí peníze i řešení

Podobně mluví i starosta Haluza. „Na jihu Brna není dobudován velký městský okruh. Dokud nevznikne jeho zdejší část, ani Bratislavská radiála k ničemu nebude,“ řekl Haluza. Podle něj osud radiály závisí také na přestavbě brněnského železničního uzlu. „Dokud není odsunuto hlavní nádraží, křižují trasu silnice dva železniční náspy. Jenže stavět přes ně most je hloupost, za několik let, až tratě zmizí, by byl na nic,“ myslí si Haluza.

Jeho názor potvrdila i Věra Hoderová z brněnské správy Ředitelství silnic a dálnic. Uvedená firma dostane stavbu Bratislavské radiály na starosti. „Silnice má hodně vazeb na své okolí. Spojí velký městský okruh s dálnicí. A napojení na dálnici musíme vyřešit nejdřív,“ uvedla Hoderová.

Osud nové dálniční křižovatky přitom není jistý. Její stavba je zařazena mezi etapy rozšiřování dálnice D1 na tři pruhy. A na to podle ministerstva dopravy minimálně příští rok nebudou peníze.

Podle ředitele brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Pavla Doležala přitom nedostatek peněz není tou největší překážkou, která stavbě brání. „Základní problém je v současnosti nesoulad s územními plány obcí a městských částí, kterých se rozšíření týká,“ upozornil Doležal.

Autor: Petr Jeřábek

28.9.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Byt. Ilustrační foto.
1

Prodeje nových bytů v Brně se propadly skoro o půlku

Ilustrační foto
2

Mrtvice patří mezi významné zabijáky v kraji. Může za ni i znečištěný vzduch

Festival Mendel knows ukázal lidem umělé pěstování rostlin i párovou gymnastiku

Brno /REPORTÁŽ/ – Ve stínu sedí na gymnastických balónech, sedacích pytlech nebo prostě v trávě děti a společně s rodiči sledují dění na blízkém pódiu. O kousek dál, taktéž ve stínu, jsou postavené stánky, které lemují cestu vedoucí po obvodu zahrady Augustiniánského opatství v Brně. Právě v ní se v sobotu odpoledne koná část festivalu Mendel knows.

Bašta lezení na jižní Moravě je hlavně Moravský kras

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ - Prozkoumat nová místa a vychutnat si adrenalinový prožitek. Jižní Morava je výjimečná i jedinečnou přírodou, kterou lze po mnohdy nenáročném lezeckém výstupu obdivovat z vrcholků skal. Lezení je věnovaný třetí díl seriálu Deníku Rovnost Léto v pohybu.

Volno jihomoravských motocyklistů: surfování a jízda po Balkáně

Kazaň, Brno /FOTOGALERIE/ – Motory v mistrovství světa silničních motocyklů na měsíc utichly, ale lenošení není styl jihomoravských jezdců. Závodní víkend Grand Prix v Brně startuje 4. srpna a Karel Abraham nyní plní kondiční přípravu, Jakub Kornfeil se zase prohání na svém oblíbeném jetsurfu. „Hlavně neřeším závody a oddechuju,“ usmíval se závodník z Rohatce na Hodonínsku.

Nehody v kraji? Nejvíc za devět let

Brno /INFOGRAFIKA/ – Cinknutí mobilu ve stojanu na palubní desce přiláká řidičovu pozornost. Ikona hlásí novou zprávu, kterou hned čte. Podvědomě přitom mačká plynový pedál. Když pak vjíždí do zatáčky, nezvládne řízení a auto ve vysoké rychlosti vylétne ze silnice. „Nejčastější příčinou letošních nehod řidičů bylo nevěnování se řízení,“ upozornila mluvčí policejního prezidia Eva Kropáčová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení