Takzvaný carsharing představili jak zastupitelé městské části, tak firmy, které auta sdílí. Mezi nimi společnosti Auto napůl, Emuj nebo Ajo. Lidé na debatě upozorňovali zejména na špatnou situaci s parkováním a znečištěné prostředí v centru. „Bydlím v Pekařské ulici. Když si započítám emise a nervozitu lidí, které zaparkovaná auta vytlačují z chodníku, opravdu začínám uvažovat, jestli se raději z centra neodstěhuji,“ uvedl jeden z příchozích, který si nepřál uvést své jméno.

S tím souhlasí i ředitel společnosti Auto napůl Michal Šimoník. „Vůz má být dopravní prostředek a sloužit lidem. Nejen stát na ulici,“ uvedl. Podle místostarostky Brna-středu Jasny Flamikové jsou auta přes devadesát procent času zaparkovaná. Vyřešit má situaci právě jejich sdílení.

Ilustrační foto.
Brno smění pozemky k hokejovému stadionu, do města se také vrátí hazard

Sdílená auta na elektrický pohon nabízí lidem firma Emuj, která v Brně působí druhý rok. „Emise našich aut jsou téměř nulové. Do měsíce budeme mít v Brně k dispozici více než třicet elektromobilů,“ uvedl za společnost Jakub Hruška.

V souvislosti s elektromobily Brňany zajímalo, zda se zástupci města hodlají výrazněji podílet na zřizování dobíjecích míst pro tyto vozy. „Myslím, že je to důležité. Jezdím často na kole a velmi těžko se mi v řadě výfuků aut dýchá, je to opravdu cítit,“ vysvětlil Brňan Roman Zmrzlý.

Podle Flamikové v blízké době vznikne jedna ze stanic na Šilingrově náměstí. „Také proto, že plánujeme pro městskou část pořídit elektrické auto. Plošné rozmístění nabíjecích stanic ale závisí zejména na vedení města,“ uvedla místostarostka.
Situaci podle náměstka brněnského primátora Martina Andera už rada města řeší. „Včera jsme na toto téma debatovali. Je to určitě věc, o které vážně uvažujeme a prověřujeme všechny možnosti pro rozšíření tohoto způsobu dopravy,“ ujistil v úterý. 

JOSEF DUBSKÝ starší. Podle obžaloby byl hlavou organizovaného gangu, který plánoval únosy dívek.
Unesená dívka se měla stát doživotní sexuální otrokyní

Jak už Brněnský deník informoval, právě firmy poskytující auta ke spolujízdě mají mít výhody v projektu rezidentního parkování. V Brně-středu začne nový systém plait od letošního podzimu, někteří Brňané s ním ale nesouhlasí. Proti jeho zavedení protestuje kupříkladu spolek Brno autem, jehož petici už podepsalo více než čtrnáct stovek lidí.