Na prvním ročníku Národního kola Moravy, které se Brno hostilo o druhém březnovém víkendu, se sešlo celkem čtrnáct soutěžních týmů. Na první pohled bylo zřejmé, že klání zaujalo především mladé muže. „Doufáme, že poslední nebudeme,“ krčili ještě před vyhlášením výsledků skromně rameny týmoví kolegové Pavel Šišpera a Zdeněk Španiel, maturanti Střední průmyslové školy v Uherském Hradišti.

Jak vlastně model formule z balzového dřeva vzniká? “Nejprve musíte narýsovat svou představu auta v počítačovém programu. Z drátového modelu pak vznikne přidáním ploch virtuální podoba auta. Opravdový model z něj udělá CNC fréza,“ poodhalil výrobní tajemství Šišpera.

Vítězem Národního kola Moravy se nakonec stal tým studentů Střední průmyslové školy v Třebíči, pojmenovaný příznačně Hell Riders. Soutěžní výkon týmů posuzovalo celkem deset porotců. „Hodnotíme technické, designové a také marketingové kvality týmu,“ vysvětlil porotce Oldřich Kraus. Soutěžící si totiž kromě vlastní výroby modelů musí umět například zajistit sponzora.

Skupina, které v dnešním kole uspěla, má šanci postoupit z celostátního finále na světový šampionát v Londýně. „Vítězný tým mezinárodního finále získá pětileté stipendium na prestižní londýnské univerzitě,“ vysvětlil Josef Malý ze společnosti 3E Praha Engeneering, která projekt technicky podporuje. Smyslem soutěžení je podle něj přilákat studenty k technickým oborům a přírodním vědám. „Letos si postupem do světového šampionátu ještě nejsem jist, v příštím roce ale vyhrajeme,“ věří Malý.