VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brněnský Aupark ignoruje územní plán, stavba se opět zdrží

Brno – V současné podobě je Aupark v rozporu s územním plánem a úřad městské části Brno-střed vyzval investora stavby, aby svůj návrh přepracoval. Vadí mu například, že plánovaná stavba zasahuje do vymezených ploch sloužících k oddechu nebo ignoruje trasu severojižního kolejového diametru.

5.3.2013 9
SDÍLEJ:

Vizualizace plánovaného projektu Aupark BrnoFoto: HB Reavis Group

Nové nákupní centrum má vyrůst vedle Vaňkovky na parkovišti u autobusového nádraží Zvonařka. Investor Auparku požádal o územní rozhodnutí loni v prosinci. Na konci ledna mu poslal odbor výstavby a územního rozvoje výzvu k doplnění. „Hlavní problém této stavby spočívá v rozporu návrhu s platným územním plánem. Především zasahuje do funkčních ploch. Pokud nebude opět schválená změna územního plánu, stavebník musí záměr podstatně přepracovat," upozornil mluvčí úřadu Roman Burián.

Hlavní výtky jsou tři. „Návrh nerespektuje hranice funkčních ploch sloužících k oddechu, zasahuje do plochy navržených komunikací, v Trnité ulici velmi podstatně, a ignoruje trasu severojižního kolejového diametru zapojeného do břeclavské trati," vyjmenovala Zdeňka Nováková z odboru výstavby a územního rozvoje. Ve výzvě dále úřad požaduje doplnění několika desítek dalších bodů.

Firma HB Reavis, která už několik nákupních center Aupark postavila například na Slovensku, se ohrožení svých stavebních plánů v Brně nebojí. „U takto rozsáhlých projektů je doplnění žádosti standardní věc. Očekáváme, že vyřízení potrvá asi tři až čtyři týdny. Zahájení stavby se kvůli tomu nijak zásadně neposune, ale přesné datum zatím neznáme, protože stavební povolení získáme nejdříve za několik měsíců," sdělil mluvčí společnosti Ladislav Pavlík. Podle původních plánů se měl Aupark otevřít už v roce 2011, ale investor termín kvůli krizi i administrativním komplikacím neustále posunuje.

Spolupracovník občanského sdružení Brnění Svatopluk Bartík považuje rozhodnutí úřadu za významné. „Jsem nadšený, že vedoucí odboru Bohumil Synek nejde ve šlépějích své předchůdkyně, která byla schopná povolit i atomový reaktor na náměstí Svobody, a postupuje v souladu s územním plánem," podotkl Bartík, který přípravu Auparku sleduje už několik let.

Na doplnění podkladů pro územní řízení má investor čas do 1. července. Podle Bartíka se to může protáhnout na několik měsíců a termín tak nemá šanci stihnout. "Ze Slovenska si firma HB Reavis přináší pověst, že se nějakým územním plánem, povoleními či legislativou a veřejným míněním příliš nemazlí. Očekávají, že se jim všude budou klanět," doplnil Bartík.

Autor: Petra Kozlanská

5.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies