VYBERTE SI REGION

Brněnský magistrát chce sloučit teplárny a sítě. Šetří

Brno - Méně někdy znamená více. Takový je přístup brněnského magistrátu k firmám, které z většiny vlastní. Kvůli šetření chce některé slučovat. Nedávno radní posvětili spojení společností Brněnské komunikace a Jižní centrum, v současnosti uvažují i o fúzi Tepláren Brno s Technickými sítěmi Brno.

15.12.2012 8
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: ARCHIV

Radní pověřili vedení technických sítí, aby tuto možnost prověřilo. „Chceme zjistit, zda a kolik peněz tímto propojením ušetříme. Teplárny totiž kromě dodávek tepla vyrábí i elektřinu. Tu pak využijí při dodávkách například do veřejného osvětlení. Ve hře jsou však i další varianty změny struktury sítí," vysvětlil náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Slučování firem podobného zaměření je výhodné i podle odborníků. „Vlastník může ušetřit jak na provozních nákladech, tak na mzdách. Předpokládám totiž, že zánikem jedné společnosti zmizí i její orgány, jako je dozorčí rada nebo představenstvo," řekl například brněnský ekonom Tomáš Maršálek.

Proti slučování městských firem není ani opozice. „Za důležité však považuji, aby představenstva městských firem dodržovala zásady otevřenosti a poskytovala bez vytáček všechny informace o svém hospodaření, na které mají občané nárok," sdělil šéf opozičních zastupitelů za Stranu zelených Martin Ander.

Právě otevřenost městských firem kritizuje občanské sdružení Brnění, které se snaží získat informace o firmě Jižní centrum. Ta je odmítá vydat i přesto, že krajský soud nedávno potvrdil, že se na ni vztahuje zákon o poskytování informací. „Plánované propojení firmy s Brněnskými komunikacemi je příležitost pro vedení společnosti, aby poztrácelo dokumenty, které požadujeme. Tvrzení představenstva, že jsou soukromý subjekt a zákon se na ně nevztahuje, je lež. Ze sta procent je totiž vlastní město," tvrdí předseda sdružení Matěj Hollan.

Podobný názor má i náměstek primátora Kotzian. „Má ale poskytnout jen ty informace, u kterých to zákon dovoluje. Žadatel také musí správně zformulovat žádost," podotkl Kotzian.

Podle místopředsedy představenstva Jižního centra Libora Šťástky společnost žádné informace skrývat nechce. „Nemůžeme ale zveřejnit data týkající se strategických plánů soukromých firem, se kterými spolupracujeme. Mohly by nás žalovat," upozornil Šťástka.

Možnost zatajení některých údajů kvůli sloučení firem odmítá i brněnský primátor Roman Onderka. „Součástí fúze je mimo jiné i nezávislý audit konečné účetní závěrky a zahajovací rozvahy. Ztráta účetních dokladů či nějaké zametání informací, které jsou nutnou podmínkou pro řádné provedení auditu, jsou proto naprosto nemyslitelné," sdělil primátor.

Město uvažuje i o propojení některých společností s příspěvkovými organizacemi. „Na stole je například spolupráce Lesů města Brna a Veřejné zeleně. Logické je i propojení společnosti Starez sport a Lázní města Brna," uvedl už dříve náměstek brněnského primátora Ladislav Macek.

Autor: Jan Spěšný

15.12.2012 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies