VYBERTE SI REGION

Brno chce zpřístupnit ulice cyklistům

Brno /ANKETA/ – Padesát milionů korun chce v příštích deseti letech investovat brněnský magistrát do takzvaných cykloopatření. Ty mají zjednodušit cyklistům pohyb po městě. Zprůjezdní jim některé jednosměrky, v jiných ulicích vzniknou cyklopruhy.

12.1.2013 35
SDÍLEJ:

Ilustrační: cyklostezkyAutor: VLP

Letos chce magistrát podobným způsobem upravit více než desítku ulic. „Pokud se podaří uskutečnit všechna plánovaná opatření, zaplatíme za ně asi pět milionů korun. Jedná se o nízkonákladová řešení, která zajistí bezpečnost na silnicích především úpravou dopravního značení," sdělil Brněnskému deníku Rovnost vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko.

Cyklistům se tak usnadní například cesta z centra města Údolní ulicí „Zrušíme pro ně jednosměrku v části ulice u lékařské fakulty,"popsal Bielko.

Brňané změnu vítají. „V jednosměrkách lidem na kolech hrozí pokuty, a to podle mě mnohdy zbytečně. Na širokých a přehledných ulicích nikoho neohrožují. Město jim zbytečně komplikuje život. Přitom kdyby jim cestu do města zjednodušilo, ubude aut v centru," myslí si například Pavel Vitásek.

Podobný názor má i mluvčí občanského sdružení Brno na kole Darek Gale. „Upravit dopravní značení tak, aby do některých míst umožňovalo vjezd cyklistům, je nejlepší a zároveň nejlevnější možné řešení současné dopravní situace v Brně. Jsem rád, že se po letech slibů magistrát konečně rozhoupal a změny udělá," sdělil Galle ze sdružení, které se zaměřuje na podporu cyklistů ve městě.

Podle Bielka odbor plánuje v příštích letech upravit co nejvíce ulic ve městě tak, aby byli pro cyklisty bezpečné. „Máme vypracovaný časový harmonogram přípravy jednotlivých opatření plánovaných s výhledem na deset let v celkové hodnotě zhruba za padesát milionů korun. Ten budeme ještě v průběhu roku aktualizovat," vysvětlil Bielko.

Cyklistům ale vadí, že magistrát nepočítá s celodenním zpřístupněním pěších zón v historickém centru města. „Cyklisté se tam dostanou pouze od pěti hodin od večera do devíti ráno. Přitom existuje mnoho aut s výjimkami, které například Masarykovou ulicí projíždí," uvedl Galle.

Podle Bielka však vjezd do pěších zón není možný kvůli velkému počtu chodců. „Musíme zajistit jejich bezpečnost," vysvětlil.

S tím ale Galle nesouhlasí. „V mnoha městech je běžné, že vedle sebe fungují cyklisté a chodci. Je to o zvyku. Pokud to ale magistrát nevyzkouší, nikdy nezjistí, že je to možné," uzavřel Galle.

Autor: Jan Spěšný

ANKETA

Měli by mít cyklisté přístup do historických center měst?

Ano

58 %

Ne

42 %

Hlasovalo: 255     Anketa byla ukončena

12.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 35
SDÍLEJ:

Části školy ve Vejrostově ulici propojí tunel. Projedou i vozíčkáři

Brno - O sto osmdesát dětí více nastoupí ve školním roce 2017/2018 na základní školu ve Vejrostově ulici v brněnské Bystrci. Na radnici nedávno schválili konečnou podobu přístavby k základní škole. Podle předběžných odhadů by budova s šesti třídami měla vyjít na přibližně čtyřicet milionů korun.

Pechanová odlétá do Ria. Už jsem si jednou zapomněla vzít plavky i brýle, říká

Brno /ROZHOVOR/ – Účast na olympijských hrách v Brazílii si zajistila před měsícem, když doplavala třináctá v kvalifikačním závodě v portugalském Setúbalu. Jana Pechanová má za sebou už tři olympiády, ale přesto bude ta nadcházející v něčem premiérová. Do Ria de Janeiro totiž pojede poprvé jako maminka tříleté dcery Pavlínky. „Jsem moc ráda, že můžu do Ria jet a zažít znovu olympijskou atmosféru," uvedla Pechanová.

Část oprav na dálnici D2 v pátek skončila. Další na řidiče teprve čekají

Jižní Morava – Od pátku se řidičům na dálnici D2 jezdí o něco lépe. Skončila totiž rekonstrukce cementobetonového povrchu mezi nultým a třetím kilometrem ve směru na Brno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.