VYBERTE SI REGION

Brno chce zpřístupnit ulice cyklistům

Brno /ANKETA/ – Padesát milionů korun chce v příštích deseti letech investovat brněnský magistrát do takzvaných cykloopatření. Ty mají zjednodušit cyklistům pohyb po městě. Zprůjezdní jim některé jednosměrky, v jiných ulicích vzniknou cyklopruhy.

12.1.2013 35
SDÍLEJ:

Ilustrační: cyklostezkyAutor: VLP

Letos chce magistrát podobným způsobem upravit více než desítku ulic. „Pokud se podaří uskutečnit všechna plánovaná opatření, zaplatíme za ně asi pět milionů korun. Jedná se o nízkonákladová řešení, která zajistí bezpečnost na silnicích především úpravou dopravního značení," sdělil Brněnskému deníku Rovnost vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko.

Cyklistům se tak usnadní například cesta z centra města Údolní ulicí „Zrušíme pro ně jednosměrku v části ulice u lékařské fakulty,"popsal Bielko.

Brňané změnu vítají. „V jednosměrkách lidem na kolech hrozí pokuty, a to podle mě mnohdy zbytečně. Na širokých a přehledných ulicích nikoho neohrožují. Město jim zbytečně komplikuje život. Přitom kdyby jim cestu do města zjednodušilo, ubude aut v centru," myslí si například Pavel Vitásek.

Podobný názor má i mluvčí občanského sdružení Brno na kole Darek Gale. „Upravit dopravní značení tak, aby do některých míst umožňovalo vjezd cyklistům, je nejlepší a zároveň nejlevnější možné řešení současné dopravní situace v Brně. Jsem rád, že se po letech slibů magistrát konečně rozhoupal a změny udělá," sdělil Galle ze sdružení, které se zaměřuje na podporu cyklistů ve městě.

Podle Bielka odbor plánuje v příštích letech upravit co nejvíce ulic ve městě tak, aby byli pro cyklisty bezpečné. „Máme vypracovaný časový harmonogram přípravy jednotlivých opatření plánovaných s výhledem na deset let v celkové hodnotě zhruba za padesát milionů korun. Ten budeme ještě v průběhu roku aktualizovat," vysvětlil Bielko.

Cyklistům ale vadí, že magistrát nepočítá s celodenním zpřístupněním pěších zón v historickém centru města. „Cyklisté se tam dostanou pouze od pěti hodin od večera do devíti ráno. Přitom existuje mnoho aut s výjimkami, které například Masarykovou ulicí projíždí," uvedl Galle.

Podle Bielka však vjezd do pěších zón není možný kvůli velkému počtu chodců. „Musíme zajistit jejich bezpečnost," vysvětlil.

S tím ale Galle nesouhlasí. „V mnoha městech je běžné, že vedle sebe fungují cyklisté a chodci. Je to o zvyku. Pokud to ale magistrát nevyzkouší, nikdy nezjistí, že je to možné," uzavřel Galle.

Autor: Jan Spěšný

ANKETA

Měli by mít cyklisté přístup do historických center měst?

Ano

58 %

Ne

42 %

Hlasovalo: 255     Anketa byla ukončena

12.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 35
SDÍLEJ:

Po stopách prvních moderních lidí pátrali v Líšni. Našli šperky a nástroje

Brno – Archeologové objevili 450 kamenných nástrojů na poli mezi brněnskou Líšní a Podolím. K nejvýznamnějším nálezům patřily ty nejmenší – navrtané ulity pokryté červeným okrem. Jak už Deník Rovnost informoval, odborníci je považují za ukázku pravěkého umění a nepřímý důkaz, že oblast neosídlili neandertálci, ale už první moderní lidé. „Jde o talisman nebo šperk. Uměleckou tvorbu u neandertálců neznáme," vysvětlil archeolog Ondřej Mlejnek.

OBRAZEM: Kolem světa za 80 dní? Ekologicky s elektromobilem to zkouší i Brňané

Brno – Tři kontinenty a pětadvacet tisíc najetých kilometrů. To bude mít brzy za sebou necelá třicítka účastníků závodu elektromobilů s názvem 80edays. Za jedenáct dní totiž skončí jejich cesta kolem světa za osmdesát dní. „Nejde pouze o co nejrychlejší cestování, ale také o to ukázat nové ekologické možnosti, jak se přepravovat," popsal závodník z České republiky Jiří Vlk.

Zemětřesení umíme spustit, ale nikoliv zastavit

Rozhovor s předním českým seismologem Janem Zedníkem o tom, kde na Zemi hrozí největší katastrofy při otřesech půdy, proč se tragická zemětřesení budou stále opakovat a jak se pozná, když někde na planetě zkoušejí atomový výbuch nebo zkolabuje jaderná ponorka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies