V pondělí to oznámil primátor Petr Vokřál. „Stavbě nyní nic nebrání. Až Ředitelství silnic a dálnic vyřídí stavební povolení a zhodnocení vlivu na životní prostředí, může začít stavět," informoval Vokřál.

Majiteli pozemků, firmě Login Talk přitom město hrozilo vyvlastněním. Deset chybějících pozemků o rozloze přes šestnáct set metrů čtverečních město koupilo za více než pět milionů korun. „Jde o pás pozemků u tramvajové zastávky Bráfova, které leží kolmo k ulici Bráfova a leží na nich tramvajová trať, chodníky a stávající silnice," upřesnil náměstek primátora Richard Mrázek.

Čtěte také: Chceme přitáhnout do kraje mozky, teď se sem ale nemají jak dostat, řekl hejtman

Náměstek primátora Mrázek také upozornil, že dohoda s vlastníkem pomůže urychlit začátek stavby a stanovený termín dodržet. „Stavební úřad v Tišnově by pravděpodobně rozhodl o vyvlastnění v dohledné době. Nicméně proti jeho rozhodnutí se může vyvlastněný odvolat nebo město později žalovat, což pozemky zablokuje dokud nerozhodne soud," vysvětlil Mrázek.

Čtěte také: Brno dnes začíná vyplácet příspěvky na levnější roční jízdné MHD

První etapa stavby za téměř tři miliardy korun tak má začít ještě letos na podzim. „Spolupráce s Brnem je pro nás obrovská pomoc," ocenil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Stavba je rozdělená na dvě etapy. Začít chtějí s částí blíže ke Královopolským tunelům. „Do začátku stavby musíme vyřešit organizaci dopravy, jelikož tudy projíždí velké množství aut," dodal Mrázek.

Dohodu v úterý projedná rada města a příští týden také zastupitelstvo. Jednání o odkupu pozemků vedlo město už od roku 2012. V roce 2014 pak zahájilo kroky k jejich vyvlastnění.