VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brno doufá, že se zbaví pasáže Jalta. V Cannes

Brno – Pasáž Jalta na Dominikánském náměstí, šest a půl hektaru pozemků v areálu slatinských kasáren nebo hotel Myslivna. To jsou nemovitosti, za které Brnu připutuje do kapsy pár set milionů korun. Pokud se je podaří prodat.

8.3.2010 2
SDÍLEJ:

Jalta pasážFoto: DENÍK/Drahomír Stulír

Jenže to se zatím nevede. Brno tak zkouší další variantu, jak se budov a pozemků zbavit. Nabídne je na prestižním mezinárodním veletrhu nemovitostí a investičních příležitostí MIPIM ve francouzském městě Cannes, který začíná příští týden.

Brno bude svou nabídku prezentovat ve středu 17. března. „Chceme představit Brno jako město příležitostí. Spolu s námi bude asi pět nebo šest soukromých spoluvystavovatelů, kteří se budou podílet na nákladech za stánek,“ řekl náměstek brněnského primátora Oliver Pospíšil.

Město, které navštíví veletrh už poněkolikáté za sebou, si od něj slibuje nejen výměru kontaktů, ale také uzavření kontraktů na prodej některých nemovitostí. Třeba pasáže Jalta za sto milionů korun, kterou v Česku zatím nikdo koupit nechce.

Nejde však jen o Jaltu. „Ještě zajímavější může být třeba areál slatinských kasáren nebo volné pozemky na Černovických trasách. Dohromady vytváří obraz Brna jako města, které má v investiční oblasti co nabídnout,“ podotkl Pospíšil.

Výsledky veletrhu jdou zatím podle něj jen těžko odhadnout. „Jen prezentace je velmi důležitá a stojí za to, abychom tam kvůli ní jeli. Pomáhá nám si uvědomit, že svět se na nás dívá třeba lépe, než si sami myslíme. Určitě také získáme zajímavé kontakty. Druhá věc je, jestli se je podaří přetavit v nějaký kontrakt,“ dodal Pospíšil. Naději však neztrácí.

Letos poprvé do Cannes dorazí se svým stánkem i Jihomoravský kraj. „Chce se představit jako kraj lázeňství a region trvale zaměřený na podporu vědy, výzkumu a inovací. Nejvýznamnější tak bude prezentace lázeňských zón Lednice a Pasohlávky,“ řekl mluvčí Jihomoravského kraje Jan Chmelíček.

Ekonom Marek Hatlapatka považuje rozhodnutí města i kraje za velmi rozumné. „Určitě je správné, že se město snaží některé nemovitosti prodat, ekonomická situace totu totiž přímo nahrává. Dělají to tak soukromé firmy a město se ,“ myslí si Hatlapatka.

Podle něj je teď nejlepší, aby se Brno zbavilo majetku, který pro něj není klíčový a může mu tak přinést peníze do pokladny. „Ovšem na druhou stranu je třeba dávat pozor, protože poptávka už není tak výrazná, jako bývala, a to se projevuje v nižších cenách. Pokud zájemce o koupi nenabídne prodejci adekvátní cenu, bude lepší, když si to Brno rozmyslí a s prodejem počká,“ upozornil Hatlapatka.

Autor: Markéta Forró

8.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Básník Ivan Blatný.

V ulicích se objeví další básně o Brně. Nejsložitější je umísťování v centru

Jak reklamovat koupený dům či byt

Sexuálně se uspokojoval u Brněnské přehrady. Při onanování ho viděly i děti

Brno – Kvůli sexuálnímu uspokojování na veřejnosti vyjížděla v pátek odpoledne hlídka brněnských strážníků. Na pláži u Brněnské přehrady onanoval čtyřiatřicetiletý cizinec.

AKTUALIZOVÁNO

Na křižovatce nedal přednost. Zabil sebe i spolujezdce, dalších pět zranil

Znojemsko /FOTOGALERIE/ - U Bantic zemřeli v neděli dva lidé. Od pátku policie registruje na Znojemsku čtyři mrtvé a šest těžce zraněných včetně čtyř dětí.

Ženy na kandidátkách do voleb? Na jižní Moravě stále vzácnost

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Šestadvacet politických stran a hnutí chce na podzim kandidovat v Jihomoravském kraji ve volbách do poslanecké sněmovny. Brněnský deník Rovnost zanalyzoval kandidátky desítky stran, které mají podle posledních průzkumů šanci získat alespoň tři procenta hlasů.

Zábava v plastové kouli? Lide v ní hrají fotbal nebo se promenádují po vodě

Jižní Morava /LÉTO V POHYBU, INFOGRAFIKA/ - Koho by nelákalo chodit po vodě? I na jižní Moravě si zájemci mohou aspoň vzdáleně vyzkoušet, jaké to je. Na čtyřech místech v regionu lze otestovat aquazorbing, tedy pohyb v nafouknuté plastové kouli na hladině. Věnuje se mu sedmý díl seriálu Deníku Rovnost Léto v pohybu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení