VYBERTE SI REGION

Brno doufá, že se zbaví pasáže Jalta. V Cannes

Brno – Pasáž Jalta na Dominikánském náměstí, šest a půl hektaru pozemků v areálu slatinských kasáren nebo hotel Myslivna. To jsou nemovitosti, za které Brnu připutuje do kapsy pár set milionů korun. Pokud se je podaří prodat.

8.3.2010 2
SDÍLEJ:

Jalta pasážFoto: DENÍK/Drahomír Stulír

Jenže to se zatím nevede. Brno tak zkouší další variantu, jak se budov a pozemků zbavit. Nabídne je na prestižním mezinárodním veletrhu nemovitostí a investičních příležitostí MIPIM ve francouzském městě Cannes, který začíná příští týden.

Brno bude svou nabídku prezentovat ve středu 17. března. „Chceme představit Brno jako město příležitostí. Spolu s námi bude asi pět nebo šest soukromých spoluvystavovatelů, kteří se budou podílet na nákladech za stánek,“ řekl náměstek brněnského primátora Oliver Pospíšil.

Město, které navštíví veletrh už poněkolikáté za sebou, si od něj slibuje nejen výměru kontaktů, ale také uzavření kontraktů na prodej některých nemovitostí. Třeba pasáže Jalta za sto milionů korun, kterou v Česku zatím nikdo koupit nechce.

Nejde však jen o Jaltu. „Ještě zajímavější může být třeba areál slatinských kasáren nebo volné pozemky na Černovických trasách. Dohromady vytváří obraz Brna jako města, které má v investiční oblasti co nabídnout,“ podotkl Pospíšil.

Výsledky veletrhu jdou zatím podle něj jen těžko odhadnout. „Jen prezentace je velmi důležitá a stojí za to, abychom tam kvůli ní jeli. Pomáhá nám si uvědomit, že svět se na nás dívá třeba lépe, než si sami myslíme. Určitě také získáme zajímavé kontakty. Druhá věc je, jestli se je podaří přetavit v nějaký kontrakt,“ dodal Pospíšil. Naději však neztrácí.

Letos poprvé do Cannes dorazí se svým stánkem i Jihomoravský kraj. „Chce se představit jako kraj lázeňství a region trvale zaměřený na podporu vědy, výzkumu a inovací. Nejvýznamnější tak bude prezentace lázeňských zón Lednice a Pasohlávky,“ řekl mluvčí Jihomoravského kraje Jan Chmelíček.

Ekonom Marek Hatlapatka považuje rozhodnutí města i kraje za velmi rozumné. „Určitě je správné, že se město snaží některé nemovitosti prodat, ekonomická situace totu totiž přímo nahrává. Dělají to tak soukromé firmy a město se ,“ myslí si Hatlapatka.

Podle něj je teď nejlepší, aby se Brno zbavilo majetku, který pro něj není klíčový a může mu tak přinést peníze do pokladny. „Ovšem na druhou stranu je třeba dávat pozor, protože poptávka už není tak výrazná, jako bývala, a to se projevuje v nižších cenách. Pokud zájemce o koupi nenabídne prodejci adekvátní cenu, bude lepší, když si to Brno rozmyslí a s prodejem počká,“ upozornil Hatlapatka.

Autor: Markéta Forró

8.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

Vyhnou se kolonám při cestě do Bystrce. Na dvojité fazoli

Brno /INFOGRAFIKA/ – Klidnější jízda a méně dopravních nehod, to čeká v budoucnu řidiče na cestě z centra Brna do Bystrce. Nebezpečnou křižovatku Bystrcké a Kníničské u tamního hobymarketu chtějí starostové městských částí přestavět na mimoúrovňové křížení. Cesta na přehradu, do zoo, či na bystrcké sídliště díky tomu bude plynulejší.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda u Lomničky: zranilo se pět mladých lidí, nezletilou dívku převezli na ARO

Lomnička – Pět zraněných mladých lidí, taková je bilance dopravní nehody ze čtvrtečního rána za obcí Lomnička na Brněnsku. Srazilo se tam nákladní auto s osobním. „Nejvážněji se zranila nezletilá dívka, která utrpěla vážný úraz hlavy. Záchranáři jí poskytli kompletní přednemocniční péči a na řízené ventilaci ji převezli na ARO do Dětské nemocnice v Brně," popsala mluvčí jihomoravských záchranářů Hedvika Kropáčková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies