V loňském roce totiž pořádající společnosti Snip & Co vypršela smlouva o propagaci, která jim od města každoročně zajišťovala tři miliony korun. „Letos jsme dostali o milion méně. Snažili jsme se, aby to nebylo na úkor kvality. Přesto jsme museli omezit jak přehlídku, tak i festival Brno-město uprostřed Evropy," řekl generální ředitel společnosti Jiří Morávek.

O podpoře na následující ročníky s městem teprve jedná. Následující ročník je navíc jubilejní dvacátý. „Na něj bychom rádi místo čtyř soutěžních ohňostrojů předvedli rovnou pět. I kvůli tomu žádáme město o navýšení dotace," doplnil Morávek.

Důvodem, proč ještě přehlídka nemá přislíbené peníze, je plánovaná změna pravidel pro podporu a dohled nad velkými kulturními akcemi ve městě, kterou aktuálně projednává Rada pro marketing a cestovní ruch. „Jejím prostřednictvím nastavíme jasná a jednotná pravidla, jak má město podporovat top kulturní akce, které se tady odehrávají. Koncepci zatím řešíme. Konkrétnější výsledky budeme mít pravděpodobně na podzim," vysvětlila předsedkyně Rady pro marketing a cestovní ruch Petra Rusňáková.

V případě, že město přehlídku dostatečně nepodpoří, je ve hře i varianta jejího přesunu do hlavního města. Pořadatelská firma už má totiž zaregistrovanou i ochranou známku Ignis Pragensis. „To je ovšem pouze krajní řešení, ke kterému snad nedojde. Těžko bych se s tím smiřoval," zdůraznil Morávek.

Proti dřívějším podmínkám spolupráce se už dříve vymezil náměstek primátora Martin Ander. Podle něj je připravovaná strategie financování velkých kulturních akcí zásadní. „Všechny je třeba řešit v širším kontextu. Není možné uzavírat jednotlivé smlouvy bez konkrétního klíče. Peníze musíme rozdělovat transparentně tak, aby bylo vidět, na co je dáváme a proč," řekl Ander.

Kromě výběru klíčových akcí, která má město podporovat, je podle něj druhou možností otevřené grantové řízení.

Kritická slova loni zazněla taky ze strany radního Brna-středu Svatopluka Bartíka. Ohňostroje označil za zábavu pro plebs.

Podle vedení Brna-Bystrce, na jejímž území se ohňostroje odehrávají, je ovšem přehlídka pro celé Brno dobrou marketingovou značkou. „V případě, že by se nás někdo ptal, ohňostrojům bychom jasně vyjádřili podporu. Finančně jim ovšem pomoct nemůžeme," poznamenal bystrcký starosta Tomáš Kratochvíl. Ignis Brunensis k Brnu podle něj patří stejně jako například motocyklová Velká cena.

S tím souhlasí i Brňan Karel Bezděk, který na přehradu jezdí už více než pět let. „Jen za koupáním na přehradu turisté jezdit nebudou. Ohňostroje jsou přidaná hodnota, která je přiláká," myslí si muž.