VYBERTE SI REGION

Brno přijde o unikát. Tramvaj dlouhá 46 metrů končí

Brno – Republikový unikát. Nejdelší tramvajová souprava v Česku. Spojením dvou kloubových tramvají Vario získalo město Brno před více než třemi lety dopravní prostředek dlouhý skoro sedmačtyřicet metrů a schopný převézt přes čtyři stovky lidí. Kvůli problémům ale o ně Brňané přijdou.

18.3.2013 14
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Dopravní podnik hodlá v budoucnosti tvořit velkokapacitní soupravy jen spojením kloubové a nekloubové tramvaje Vario. „Spojené kloubové tramvaje mají problém na některých zastávkách i na křižovatkách, kam se jen obtížně vejdou. Souprava s jednou kloubovou a jednou jednoduchou tramvají má jen čtyřicet metrů a tento problém vyřeší," sdělila mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová.

V minulých dvou letech přitom dopravní podnik prodlužoval kvůli dlouhým soupravám nástupní ostrůvky na trati linky 1. Za prodloužení každého z ostrůvků přitom dopravní podnik zaplatil zhruba čtyřicet tisíc korun. „Několik málo delších ostrůvků využijeme při zastavování více souprav najednou," ujistila, že peníze podnik neinvestoval zbytečně, Škrancová.

Kratší soupravy mají mít jen o několik desítek lidí menší kapacitu. Přesto se to lidem moc nelíbí. „Na trase z Řečkovic je hodně poznat, kdy jede klasická tramvaj a kdy ty dlouhé. Ty první jsou totiž ve špičce narvané tak, že je to nepříjemné. V dlouhé soupravě jsem takový problém neměla, vždy si alespoň stoupnu tak, že se přitom na mne nikdo nemačká. Bojím se, že kratší varianta nebude stačit," uvedla třeba Eliška Řezníková z Řečkovic.

Starosta městské části Marek Viskot upozornil, že s přeplněnými tramvajemi do této městské části je opravdu problém. „Ani nejdelší soupravy nejsou ve špičce nevyužité. Jejich zkrácení tak není dobrá zpráva. I zmenšení kapacity o zhruba stovku míst může být znát," řekl Viskot.

Dodal, že správnost kroku ukážeš až ostrý provoz. „Poznáme to v prvních týdnech," předeslal.

Naopak dobrou zprávou pro Brňany je to, že se letos v ulicích objeví mnohem více nových vozidel, než loni. Minulý rok přibyly jen tři tramvaje a jeden trolejbus. „Letos získáme rekonstrukcí osm nových tramvají Vario a vložením nového středního dílu také dvě nízkopodlažní tramvaje KT8," sdělila mluvčí Škrancová.

Vedle tramvají pak dopravní podnik konečně obnoví i flotilu trolejbusů a nahradí některé vysloužilé autobusy novými. „Nakoupíme deset kloubových trolejbusů, dvacet autobusů a pět minibusů," nastínila mluvčí Škrancová. Za investice do vozového parku hodlá dát podnik zhruba půl miliardy. Mluvčí ale zároveň upozornila, že plán nemusí vyjít. „Autobusů možná koupíme méně, pokud nedostaneme evropské dotace na nákup trolejbusů," přiznala Škrancová.

Autor: Petr Jeřábek

18.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies