VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brno: Pro dráhy nejsme partner

Brno - (aktualizováno) Brněnskému primátorovi Romanu Onderkovi se nelíbí, že informace o pronájmu hlavního vlakového nádraží získává jen díky médiím.

25.1.2008 2
SDÍLEJ:

Brněnské hlavní nádraží.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Musím číst noviny a sledovat televizi, abych se dozvěděl, co se vlastně s hlavním nádražím v Brně děje. Tak se dá vysvětlit reakce brněnského primátora na to, že vedení Českých drah Brnu nic neřeklo o svých plánech se současným nádražím. Onderka tak reagoval i na zprávy brněnského Deníku Rovnost, že dráhy chtějí budovy a pozemky nabídnout na čtyřicet let i s předkupním právem. A to firmě s neznámým majitelem sídlící na Kypru.

„České dráhy v minulosti několikrát vzkázaly, že chtějí s městem spolupracovat. V tuhle chvíli to tak ale není. Více informací mám ze sdělovacích prostředků než od představitelů drah,“ kriticky poznamenal primátor Onderka. Záměr Českých drah pronajmout veškeré nemovitosti v areálu železniční stanice Brno se nelíbí ani brněnským radním.

Dráhy: Není problém

Manažer komunikace Českých drah Radek Joklík však tvrdí, že firma s Brnem komunikuje. „Město informace má a vždy mělo. Spolupráce s ním je optimální. A to jak při projednávání přestavby Železničního uzlu Brno, tak i při výběrovém řízení pro rozvoj území železniční stanice Brno,“ řekl Joklík.

Náměstek brněnského primátora Martin Ander jeho slova zpochybňuje. „Tvrzení Českých drah je alibistické. Kdyby nás do toho chtěly zapojit a stály o naši spolupráci, tak to celé vypadá jinak,“ říká Ander. Ten připouští, že na začátku jednání mělo Brno svého zástupce. „Ale to byla spíš komedie. Měl pouze jeden hlas a na jeho názor nikdo nebral ohled,“ tvrdí Ander.

Podle něj je navíc smlouva, jejíž poslední verzi má brněnský Deník Rovnost k dispozici, podivná. „Pokud by šlo o upřímný záměr oživit současné nádraží, tak toho stačí pronajmout méně. A ne obrovský prostor od mostu přes Svratku až po budovu magistrátu na Malinovského náměstí, jak stojí ve smlouvě. I vzhledem k předkupnímu právu si myslím, že tady jde o tichou privatizaci,“ dodal Ander.

Dozorčí rada Českých drah nakonec jednání o nájemní smlouvě odložila. „Členové rady si vyžádali doplnění konkrétních informací o firmě a jejích záměrech. Na dalším zasedání v únoru rada projednávání obnoví,“ řekl Joklík. Podle kuloárních zpráv však dráhy jednání odložily spíš kvůli nečekanému mediálnímu zájmu o smlouvu.

Brněnský primátor se chce s vedením drah co nejdříve sejít a situaci si vyjasnit. „Oslovím předsedu dozorčí rady drah Vojtěcha Kocourka a domluvím si s ním na příští týden schůzku. Dráhy musejí Brno vnímat jako silného partnera. Chceme vědět, co s prostorem nádraží plánují do budoucna. A jak ho chtějí využívat,“ řekl Onderka. Velmi výhodnou smlouvu má získat firma Brno new station development, kterou přes další společnost vlastní firma registrovaná na Kypru. Brněnský Deník Rovnost tento týden informoval, že o vlastnickou strukturu firmy i obchod se zajímají agenti Bezpečnostní informační služby.

 

Dráhy: Město informace o pronájmu nádraží mělo

Vůbec nic nevíme a informace se dovídáme pouze z médií. Tak mluvil na čtvrteční tiskové konferenci brněnský primátor Roman Onderka o situaci kolem pronájmu stávajícího vlakového nádraží včetně pozemků, který plánují České dráhy.

Mluvčí Ondřej Kubala ale vzkázal, že to není pravda a označil přístup města za velmi zvláštní. „Pana Onderku jsme oslovili doporučeným dopisem, na jehož základě město nominovalo svého zástupce do hodnotitelské komise. On měl po celou dobu otevřený přístup k informacím o celém projektu, a kdykoli mohl do procesu vstupovat a získávat veškeré potřebné informace. Upřímně řečeno, reakce města, kterou sledujeme v médiích, je pro nás zarážející,“ uvedl Kubala.

 

Co všechno chtějí České dráhy firmě z Kypru pronajmout
klikněte pro zvětšení

Autor: Filip Sušanka

25.1.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
7

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Seniorbus. Ilustrační foto.
12

Lepší podmínky pro starší lidi: v domovech přibude 200 míst, rozšíří Seniorbus

Zimní údržba lodí: téměř 300 kilogramů barvy. Na přehradu vyjedou 22. dubna

Brno /VIDEO/ – Devětačtyřicet kilogramů barvy spotřebuje brněnský dopravní podnik na zimní údržbu každé z šesti lodí plující v sezoně po hladině Brněnské přehrady. V zimním období plavidla natírají jejich posádky a lodě získají nátěr v bílé, černé, modré a červené barvě.

Byl jsem uťáplý, přiznává Nečas. Po pauze se konečně cítí takový jako předtím

Brno – Škola, autoškola, reprezentační a extraligový hokej. To je i pro osmnáctiletého mladíka zápřah. Útočník brněnské Komety Martin Nečas nyní zvládá několik věcí zároveň a do extraligových zápasů získal novou chuť, poté co v prvním únorovém týdnu před reprezentační přestávkou vynechal dvě utkání Komety.

Odvrácení stávky řidičů autobusů? Schůzky nikam nevedly, tvrdí odboráři

Jižní Morava – Schůze, které měly zamezit stávce řidičů autobusů, nepřinesly žádné výsledky, zní z řad odborářů. Na odvrácení krize dali úřadům čas do 15. března. „Budeme jednat čtyřiadvacet hodin denně s kýmkoli, kdo situaci pomůže vyřešit. Stávka je pořád reálná možnost," uvedl předseda odborářů Luboš Pomajbík.

Obžaloba: Připravili ho o byt. Lichva přispěla ke strýcově smrti, bojí se neteř

Brno – Obžalovaní z lichvy ve středu znovu stanuli před soudem. Podle obžaloby se činu dopustili na lehce mentálně retardovaném Vladimíru Bělohoubkovi, který už zemřel. Jeho neteř se domnívá, že ztráta bytu přispěla ke strýcově smrti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies