VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brno vyhrálo spor o vlastnictví komínské vozovny

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ - Deset let. Tak dlouho se Brno soudilo ovlastnictví komínské trolejbusové vozovny, kterou postavila firma Stavex. Aminulý týden se konečně dočkalo výsledku. Krajský soud vBrně uznal jeho nároky jako oprávněné. Konečně se tak rýsuje konec vleklékauzy.

16.12.2009 1
SDÍLEJ:

Vozovna Brno-Komín.Foto: wikipedia/Radek Havlík

Spor o vozovnu začal, když se dva roky po dostavění budovy firma Stavex dostala do konkurzu. A správce konkurzní podstaty, kterým se stal Pavel Blažek, současný člen brněnského zastupitelstva, nechal vozovnu prohlásit za majetek Stavexu.

„Brnu v tu chvíli nezbylo nic jiného, než podat žalobu. Deset let trvalo, než jsme se konečně dočkali výsledku, který nás pochopitelně potěšil. Samozřejmě, je velmi pravděpodobné, že se protistrana odvolá k Vrchnímu soudu v Olomouci, takže kauza bude ještě pokračovat, přesto bylo tohle rozhodnutí krajského soudu významný krok k ukončení celého případu,“ pochvaluje si náměstek brněnského primátora Oliver Pospíšil.

Správcem konkurzní podstaty zůstává stále Pavel Blažek. Kvůli svému členství v městském zastupitelstvu však musel předat svoje povinnosti zvláštnímu správci Radomíru Daňhelovi. „Já už s tím nemám nic společného, ale předpokládám, že pan Daňhel svolá věřitelský výbor a spolu se dohodnou o dalším postupu,“ řekl Blažek.

Zvláštní správce s jeho slovy souhlasí. „Dokud nebudu mít v ruce písemný rozsudek, tak nebudu dělat nic. Potom teprve svolám věřitelský výbor. Udělám všechno pro to, abychom v mezích zákona pro Stavex získali co největší majetek, který mu náleží. K tomu mě koneckonců věřitelský výbor vybídl už dávno,“ potvrdil Daňhel, že mají v plánu odvolání. Město se dřív zkoušelo s věřiteli dohodnout, ti na to však nepřistoupili. „Město nám dříve nabídlo odstupné asi deset milionů korun, ale to nepovažujeme za dostatečné,“ řekl Daňhel.

Trolejbusová vozovna v Komíně je nejmladší vozovna v Brně. Firma Stavex ji dokončila v roce 1997. „Byla to ambiciózní akce za stovky milionů korun. V závěru staveb se však objevily spory s městem o obrovské částky za různé vícepráce, kterými se snažila firma nějak vyřešit své finanční problémy. Ty práce však město nikdy neuznalo,“ uvedl Pospíšil. Hlavní vlastník firmy potom spáchal sebevraždu a firma spadla do konkurzu.

Pokud i vrchní soud nároky města uzná, město si konečně vozovnu zapíše do katastru nemovitostí. „Nic zásadního se vlastně nestane, protože vozovna bez problémů funguje a fungovat bude dál. Velký problém však nastane, pokud soud naši žalobu zamítne,“ bojí se Pospíšil. V tom případě totiž může konkurzní správce po městě požadovat ušlý nájem. „Myslím si, že ho požaduje už teď, protože jinak by se to promlčelo a dostal by peníze jen za poslední dva roky a ne celých deset let. Další věc je, že pokud město prohraje, bude chtít konkurzní správce vozovnu prodat. A komu jinému, než Brnu,“ povzdychl si Pospíšil.

Brno by tak za jednu zakázku platilo dvakrát. „Přitom za nic nemůže, neudělalo žádnou chybu. Ta firma vyhrála výběrové řízení, pracovala na stavbě a pak se dostala do úzkých, jenže s tím město nemá nic společného,“ podotkl Pospíšil.

Pokud město bude muset zaplatit za vozovnu znovu, v době hospodářské krize to hodně zatíží jeho rozpočet. „Je těžké předjímat rozhodnutí soudu. Pokud by situace dopadla pro město špatně, tak by se to v rozpočtu samozřejmě projevilo. Nejlepší řešení by pak byl nějaký splátkový kalendář, ale v současné době a při současném stavu věci se těžko cokoli odhaduje,“ uvedl ekonom Ondřej Moravanský ze společnosti Cyrrus.

Autor: Markéta Forró

16.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu totiž skončila dodávka po dopravní nehodě na boku.
AKTUALIZOVÁNO
3

Nehody na D1: šest vybouraných vozidel a šest zraněných

Zdeňka Procházková.
1 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Brno v roce 2050? Podobu určí obyvatelé i akademici

Brno - V Brně je na 350 tisíc obyvatel. Za třicet let jich může být o 50 tisíc méně. Radní se rozhodli shromáždit data o obyvatelstvu, dopravě a dalších oblastech, aby pomocí nich vytvořili Strategii Brno 2050.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Jižní Morava - Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Pomohla mi odhodlanost, věří úspěšná žena

Brno - Ve svých osmatřiceti letech pracuje jako ředitelka největšího prodejce německé automobilky Mercedes Benz v Česku a na Slovensku Hošek Motor. Příběh Brňanky Andrey Ungerové si ve středu vyslechli hosté jedné z přednášek Ladies Business Week v Brně. Události, na které vystupují úspěšné ženy.

Parníky obsadily přehradu. Provázely je fanfáry, tleskot i troubení

Brno /FOTOGALERIE/ – Po Brněnské přehradě se rozléhá troubení parníků a stovky přihlížejících vykřikují nadšením. Dopravní podnik zahajuje jedenasedmdesátou plavební sezónu a vypouští svých šest lodí zpátky na přehradu. „Loni jsme přeplavili 240 tisíc cestujících, letos je náš cíl ještě o deset tisíc víc, i proto plavební sezónu prodloužíme až do konce října," slibuje přihlížejícím generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies