VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brno změní logo. Přibude slogan

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ - Logo Brna i propagační materiály města čeká změna. Přibude k nim slogan Žít Brno, pomocí kterého chce město posílit své image.

13.7.2010 25
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Červenobílý obdélník s nápisem Brno, ve kterém jsou písmena oddělena svislými pruhy, brzy čeká změna. Město totiž plánuje své logo upravit a přidat k němu slogan Žít Brno. Ten se má objevit i na všech oficiálních materiálech města. Brno tak usiluje o získání jasnější identity a plánuje za to zaplatit statisíce korun.

Z loňského průzkumu totiž vyplynulo, že právě jasná tvář Brnu chybí. „Město potřebuje vytvořit srozumitelný obraz, který bude vyjadřovat jeho charakteristiku,“ uvedl mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

Tvář dodají Slováci

Magistrát proto oslovil několik firem, které novou tvář města navrhly. Komise odborníků pak vybrala slovenskou firmu Consulting Corporate Group, která vytvářela například také komunikační styl Bratislavy. „Za její rady zaplatilo město šest set tisíc korun,“ upřesnil Žára.

Slovenští odborníci přišli se studií, která obsahovala hned několik variant sloganu. „Vybírali jsme například mezi možnostmi Brno město s tváří, Kapesní velkoměsto, Zažít Brno či Prožít Brno. Jako nejlepší jsme nakonec vybrali slogan Žít Brno,“ upřesnil Michal Jelínek z Kanceláře strategie města, který má propagaci Brna na starosti.

Slogan Žít Brno, který město zvolilo, však marketingoví odborníci nepovažují za příliš podařený. „Moc nechápu jeho význam a není mi ani úplně jasné, komu je určen. Nejsem si proto jistý, zda splní svůj účel,“ zhodnotil Walter Pisk z brněnské společnosti Porta Design, která se věnuje logům a propagaci.

Podobně slogan hodnotí i Brňané. „Záleží na tom, kde a jak se bude nakonec používat a jak se ho podaří doplnit k logu. Sám o sobě však zní prázdně a uměle, člověk si pod ním jen těžko něco představí,“ myslí si například Jiří Mikulášek.

Podle Vesny Korošové z Consulting Corporate Group, která na návrhu sloganu pro Brno pracovala, se za ním skrývá široká paleta prožitků. „V Brně mohou lidé zažít přírodu, lidi či atmosféru a slogan jim to má přiblížit,“ nastínila Korošová.

Hodnoty města

Kromě hesla má Brno podle návrhu odborníků dbát i na to, aby lidem zdůrazňovalo základní hodnoty města. Za ty studie považuje bezpečí, rozvoj, nápaditost a otevřenost. „Podle těchto pravidel by se lidé měli například o opravě Joštovy ulice z radnice dozvědět v první řadě to, jak rekonstrukce přispěje jejich bezpečí a jak pomůže rozvoji města,“ vysvětlila Korošová.

Odborníci z Kanceláře strategie města nyní pracují na tom, jak nový slogan a další doporučení zapracovat do současných propagačních i oficiálních materiálů města.

Poté bude teprve jasné, jak se změní například šest let staré brněnské logo i kde všude budou lidé nový slogan potkávat. „Potřebný manuál bude hotový do konce letošního roku. A až poté vyčíslíme, kolik bude zavádění těchto celkem novinek stát,“ uvedl Jelínek.

Ředitel Porta Design Walter Pisk o sloganu Brna říká:

Žít Brno? Nechápu význam

Brno /ROZHOVOR/ - Žít Brno. Tak zní nový slogan města Brna. V lidech by měl vyvolávat pocit moderního města s jedinečnou atmosférou, ve kterém by chtěli žít. Otázkou však je, zda si lidé slogan vůbec zapamatují. ,,Nejsem si jistý, zda bude slogan pro lidi srozumitelný,“ říká obchodní ředitel agentury PORTA DESIGN Walter Pisk.

Znáte nový slogan města Brna?
Ještě jsem se ním nesetkal. Je pro mě novinkou, že má město nový slogan.

Považujete heslo Žít Brno z marketingového hlediska za podařený?
Nevím, jestli je jeho význam pro všechny zcela zřejmý. Také není úplně jasné, komu je určen.

Jaký význam má používání sloganů?
Společně s logem a jednotným vizuálním stylem pomáhá slogan v budování značky. Jinak řečeno slogan pomáhá u lidí vytvářet nějaký pocit např. o výrobku, v našem případě pak o konkrétním městě. Ideální je, pokud je heslo snadno zapamatovatelné, vtipné nebo má hlubší význam

Je brněnský slogan na srovnatelné úrovni se slogany zahraničních měst?
Samozřejmě, že v západních zemích jsou pořád dále než my. Obávám se především toho, na kolik bude tento slogan fungovat v cizích jazycích.

Myslíte si, že je brněnské logo povedené?
Na české poměry považuji logo i celý vizuální styl Brna za nadstandardní. Myslím, že svoji funkci plní dobře.

Autor: Zuzana Taušová

13.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 25
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Jak bude vypadat ještě nenarozené dítě? Vědci pracují na ukazování budoucnosti

Fotbalista Miloš Kratochvíl. Ilustrační foto.

Nováčkovskou euforii zažívala i Zbrojovka. Teď ji chce překazit Olomouci

V dopravním uzlu u zoologické zahrady vzniknou veřejné toalety. Budou zdarma

Brno - Už žádné postavy močící porůznu v okolí, žádné zapáchající koutky, žádní lidé nervózně hledající místo pro úlevu. Frekventovaný dopravní uzel u zoologické zahrady v brněnské Bystrci bude mít veřejné toalety. Navíc zdarma. Potřebné zařízení bude součástí rekonstruované prodejny jízdenek dopravního podniku.

Plovoucímu autu odpadly kusy karoserie. Neckyádu ovládl paddleboard pořadatelek

Brno /VIDEO, REPORTÁŽ/ – Tři, dva, jedna start! Dělejte, makejte!, ozývalo se nad brněnskými Černovicemi v sobotu v poledne. I přes déšť obsypali břeh řeky Svitavy diváci. Mladí, starší i rodiny s dětmi se přišli podívat na letošní ročník Neckyády, která je součástí festivalu Překročme řeku. "Počasí nám letos moc nepřeje, ale je to festival v přírodě, s tím se nedá nic dělat," komentuje organizátor akce Ladislav Kotík.

První burčák je v prodeji. Jak poznat ten pravý? Zákazník nemá šanci, říká vinař

Brno /ANKETA/ - Hrozny už pomalu dozrávají a s blížícím se vinobraním začíná i burčáková sezóna. Zatímco někteří vinaři čekají s výrobou burčáku na začátek září, jiní už prodávají.

Robot zatím zachraňuje plyšáky. V budoucnu může najít uplatnění i v průmyslu

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ - Učí roboty sbírat plechovky a zachraňovat plyšáky. V budoucnu by tyto chytré stroje mohly najít uplatnění i v průmyslu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení