VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brno změní logo. Přibude slogan

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ - Logo Brna i propagační materiály města čeká změna. Přibude k nim slogan Žít Brno, pomocí kterého chce město posílit své image.

13.7.2010 25
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Červenobílý obdélník s nápisem Brno, ve kterém jsou písmena oddělena svislými pruhy, brzy čeká změna. Město totiž plánuje své logo upravit a přidat k němu slogan Žít Brno. Ten se má objevit i na všech oficiálních materiálech města. Brno tak usiluje o získání jasnější identity a plánuje za to zaplatit statisíce korun.

Z loňského průzkumu totiž vyplynulo, že právě jasná tvář Brnu chybí. „Město potřebuje vytvořit srozumitelný obraz, který bude vyjadřovat jeho charakteristiku,“ uvedl mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

Tvář dodají Slováci

Magistrát proto oslovil několik firem, které novou tvář města navrhly. Komise odborníků pak vybrala slovenskou firmu Consulting Corporate Group, která vytvářela například také komunikační styl Bratislavy. „Za její rady zaplatilo město šest set tisíc korun,“ upřesnil Žára.

Slovenští odborníci přišli se studií, která obsahovala hned několik variant sloganu. „Vybírali jsme například mezi možnostmi Brno město s tváří, Kapesní velkoměsto, Zažít Brno či Prožít Brno. Jako nejlepší jsme nakonec vybrali slogan Žít Brno,“ upřesnil Michal Jelínek z Kanceláře strategie města, který má propagaci Brna na starosti.

Slogan Žít Brno, který město zvolilo, však marketingoví odborníci nepovažují za příliš podařený. „Moc nechápu jeho význam a není mi ani úplně jasné, komu je určen. Nejsem si proto jistý, zda splní svůj účel,“ zhodnotil Walter Pisk z brněnské společnosti Porta Design, která se věnuje logům a propagaci.

Podobně slogan hodnotí i Brňané. „Záleží na tom, kde a jak se bude nakonec používat a jak se ho podaří doplnit k logu. Sám o sobě však zní prázdně a uměle, člověk si pod ním jen těžko něco představí,“ myslí si například Jiří Mikulášek.

Podle Vesny Korošové z Consulting Corporate Group, která na návrhu sloganu pro Brno pracovala, se za ním skrývá široká paleta prožitků. „V Brně mohou lidé zažít přírodu, lidi či atmosféru a slogan jim to má přiblížit,“ nastínila Korošová.

Hodnoty města

Kromě hesla má Brno podle návrhu odborníků dbát i na to, aby lidem zdůrazňovalo základní hodnoty města. Za ty studie považuje bezpečí, rozvoj, nápaditost a otevřenost. „Podle těchto pravidel by se lidé měli například o opravě Joštovy ulice z radnice dozvědět v první řadě to, jak rekonstrukce přispěje jejich bezpečí a jak pomůže rozvoji města,“ vysvětlila Korošová.

Odborníci z Kanceláře strategie města nyní pracují na tom, jak nový slogan a další doporučení zapracovat do současných propagačních i oficiálních materiálů města.

Poté bude teprve jasné, jak se změní například šest let staré brněnské logo i kde všude budou lidé nový slogan potkávat. „Potřebný manuál bude hotový do konce letošního roku. A až poté vyčíslíme, kolik bude zavádění těchto celkem novinek stát,“ uvedl Jelínek.

Ředitel Porta Design Walter Pisk o sloganu Brna říká:

Žít Brno? Nechápu význam

Brno /ROZHOVOR/ - Žít Brno. Tak zní nový slogan města Brna. V lidech by měl vyvolávat pocit moderního města s jedinečnou atmosférou, ve kterém by chtěli žít. Otázkou však je, zda si lidé slogan vůbec zapamatují. ,,Nejsem si jistý, zda bude slogan pro lidi srozumitelný,“ říká obchodní ředitel agentury PORTA DESIGN Walter Pisk.

Znáte nový slogan města Brna?
Ještě jsem se ním nesetkal. Je pro mě novinkou, že má město nový slogan.

Považujete heslo Žít Brno z marketingového hlediska za podařený?
Nevím, jestli je jeho význam pro všechny zcela zřejmý. Také není úplně jasné, komu je určen.

Jaký význam má používání sloganů?
Společně s logem a jednotným vizuálním stylem pomáhá slogan v budování značky. Jinak řečeno slogan pomáhá u lidí vytvářet nějaký pocit např. o výrobku, v našem případě pak o konkrétním městě. Ideální je, pokud je heslo snadno zapamatovatelné, vtipné nebo má hlubší význam

Je brněnský slogan na srovnatelné úrovni se slogany zahraničních měst?
Samozřejmě, že v západních zemích jsou pořád dále než my. Obávám se především toho, na kolik bude tento slogan fungovat v cizích jazycích.

Myslíte si, že je brněnské logo povedené?
Na české poměry považuji logo i celý vizuální styl Brna za nadstandardní. Myslím, že svoji funkci plní dobře.

Autor: Zuzana Taušová

13.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 25
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kanadský trenér, expert na techniku bruslení, Shawn Allard.
EXKLUZIVNĚ

Unikátní jako Pavel Bure, říká expert na bruslení Allard o Martinu Eratovi

Brněnská přehrada. Povodně 2002.

Výročí povodní. Podělte se s námi o vzpomínky!

OBRAZEM: Poslední ohňostroj ukázal Nebe na Zemi. V jazzovém rytmu

Brno /VIDEO, ANKETA/ – Nebem tancují miliony pestrobarevných jisker. Vlní se vesele do jazzového rytmu, rozsvítí se a zase mizí. Oblohu nad Špilberkem v sobotu prozářil závěrečný nesoutěžní ohňostroj festivalu Ignis Brunensis. Podívaná nesla název Nebe na zemi podle slov známé skladby Jaroslava Ježka.

Parní vlak na šestiproudé silnici? Dopravní nostalgie připomíná historické linky

Brno /VIDEO, REPORTÁŽ/ – Nádražím v Králově Poli se v sobotu linou oblaka husté tmavé páry. K plným vagónům přibíhají poslední opozdilci. Průvodčí pronikavě zapíská, poté se zvolna zesiluje skřípot kolejí. „Už jede!" křičí děti a utíkají k oknům. Historický vlak, který je součástí akce Dopravní nostalgie, se právě rozjíždí. Cílová stanice? Brněnské Výstaviště.

Nejlepší osvěžení? Jízda na obří skluzavce na Kraví hoře, pochvalují si Brňané

Brno /VIDEO/ – Z brněnské Kraví hory se v sobotu rozléhá nadšený výskot. Přestože je venku úmorné horko, davy lidí pospíchají parkem až na vrchol kopce. S nafukovacími kruhy nebo lehátky pod paží se přišli osvěžit na více než tři sta metrů dlouhou vodní skluzavku. V Brně začal druhý ročník akce Slide Czech, která se bude postupně konat ve více než deseti městech v České republice.

Muzeum dostalo poštovní známku k dvoustému výročí. Pošta vytiskne 750 tisíc kusů

Brno /INFOGRAFIKA/ - Část Biskupského dvora, věže katedrály svatého Petra a Pavla a paleolitická Věstonická venuše. Všechny tyto pamětihodnosti dohromady tvoří návrh nové známky, kterou v týdnu vydala Česká pošta ku příležitosti dvoustého výročí od založení Moravského zemského muzea v Brně.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies