Málokdo však ví, že Pálková pochází z hlavního města a na jižní Moravu se přestěhovala až časem. „Narodila jsem se v Praze a delší dobu tam i žila. Do Brna jsem však jezdila na prázdniny a získala k němu vztah pro jeho pěkné prostředí a zeleň. Už v mládí jsem si ho zamilovala,“ vzpomíná Pálková.

V Brně žije od svých středoškolských studií. Nejprve bydlela v centru a teprve později vyměnila rušný střed města za klidnější Bystrc. Dnes si už nedokáže ani představit, že by ji opustila. A to ani v případě, že ji nakonec přece jen protne frekventovaná silnice. „Představit si to dokáži, ale bylo by mi to hodně líto, protože by to postihlo tisíce lidí. Bylo by to nevratné a omezující pro celé město,“ tvrdí Pálková.

Před více než dvaceti lety si s dnes už bývalým manželem pronajali část nevyužívaného pozemku v zahrádkářské kolonii a upravili jej na trávník pro pohyb svých sedmi dětí. Aktivně mluvit do dění v městské části i celém Brně začala v polovině devadesátých let. „V té době jsem se dozvěděla, že byla oživena myšlenka stavby R43 přes Bystrc. Začala jsem se o to zajímat, protože se mi to vůbec nelíbilo. Bylo nás takových víc, a proto jsme založili občanské sdružení a přišli s peticí,“ vzpomíná na své začátky Pálková.

Dosud sesbírala s kolegy pětatřicet tisíc podpisů a stala se odbornicí na dopravu v Brně i okolí. Po několika letech této práce úspěšně kandidovala do zastupitelstva městské části Bystrc jako nezávislá na kandidátce Strany zelených. „Zastupitelé mají větší možnost ovlivňovat dění v městské části. Kromě R43 mě zajímají i další oblasti. Se zelenými mám přehrada budou ušetřeny od dálkové tranzitní dopravy,“ říká Pálková.