VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bruslení v Brně: stále víc lidí, málo stezek

Brno - Počet in­line bruslařů neustále roste. Cyklostezky s dostatečně kvalitním povrchem jsou ve městě jen dvě. Nové prý časem přibudou.

18.8.2009 3
SDÍLEJ:

Podle radního Jaroslava Suchého je v Brně už víc bruslařů než cyklistů. Na mnoha místech jezdí mezi chodci.Foto: DENÍK/Attila Racek

Vážení čtenáři, hlasujte v nové pravidelné anketě v pravém sloupci. Konečné výsledky ankety, která skončí v úterý ve 20:00, najdete ve středečním vydání Brněnského deníku Rovnost.

Zkouška vlastních sil, rychlost a boj s větrem. Nebo jen projížďka s kamarády. In-line bruslení je hit, kterému propadlo už mnoho lidí a další stále přibývají. Brno není výjimka. Bruslaři v něm ale příznivé podmínky zatím nemají.

Míst, kde si bez zábran a bezpečně mohou zajezdit, je v Brně málo. „Tras je málo a většinou jsou přeplněné,“ uvedl manažer brněnského in-line klubu Black Ice Michal Hrazdíra. Cyklostezky s dostatečně kvalitním povrchem jsou ve městě jen dvě. Kromě nich si bruslaři občas můžou zajezdit po části Automotodromu.

Nebezpečný nával

Jedna stezka vede podél řeky Svratky od Poříčí do Modřic. Téměř každý den je plná. Na úzkém pruhu asfaltu se potkávají cyklisté, inlinisté a pěší. „Nedávno v zatáčce přímo uprostřed stezky stáli nějaký muž a žena se psem a povídali si. Bohužel zrovna v tu chvíli se tam potkali dva cyklisté z protisměru a já s jednou bruslařkou. Pokus vyhnout se skončil hromadným pádem,“ popsal složitou situaci bruslař Daniel Bobek. Dodal, že jen díky štěstí se nikomu nic vážného nestalo.

Cestu kromě návalu chodců, cyklistů a bruslařů ztěžuje také několik přejezdů přes tramvajové koleje a silnici. Navíc Heršpickou ulici, se kterou se stezka kříží, je od letoška možné překonat pouze podjezdem. Ten má prudký sklon a z jedné strany do něj není vidět. „Podjezdem přitom chodí hodně lidí z okolních kanceláří, někdy je to tam opravdu nebezpečné. Myslím, že tam může pomoct zrcadlo. Otázka ovšem je, jak dlouho potrvá, než ho někdo rozbije,“ dodal Bobek. Druhá cyklostezka, kterou můžou díky novému povrchu využívat i bruslaři, vede z Obřan do Bílovic nad Svitavou. Otevřená je od letošního jara. I na ní je už od začátku velký nával.

Situaci navíc komplikují někteří řidiči, kteří si tudy zkracují cestu. „V okolí jsou chatové kolonie, takže na stezce někdy bývá taky dost aut,“ postěžoval si bruslař Martin Šebesta. Podle něj je Brno pro vyznavače bruslení zařízeno lépe než třeba Praha, přesto má co dohánět. „Jezdívám do Vídně, a tam to je nesrovnatelné. Rakousku by nás však přiblížil například nový povrch na cyklostezce z Bystrce. Ta je plná prasklin a pro bruslaře nebezpečná,“ Šebesta.

Městská policie situaci na stezkách hlídá. „Větší množství lidí znamená víc práce, naštěstí nijak závažně. Občas si nějaký cyklista dá pár piv nebo někdo zavolá, že děti na bruslích dělají na cestě zmatek,“ uvedla mluvčí brněnských strážníků Denisa Kapitančiková.

Kromě toho jednou za dva týdny na stezky vyrážejí preventivní hlídky. „Zastavují cyklisty a bruslaře a vysvětlují jim hrozící nebezpečí, pokud jezdí bez helmy a chráničů,“ dodala Kapitančiková.
Město o potřebách inlinistů ví a snaží se jim vyjít vstříc. „Studie rozvoje cyklostezek v Brně máme zpracovány do roku 2013. Do té doby určitě přibudou nějaké vhodné trasy pro bruslaře. Už teď například stavíme úsek stezky u Zábrdovického kláštera,“ uvedl brněnský radní Jaroslav Suchý.

Uzavřené ulice

Podle Suchého by si milovníci bruslení lepší podmínky zasloužili. „Dnes už jich je v Brně víc než cyklistů. Z toho důvodu uvažujeme o tom, že pro volnou jízdu bruslařů občas o víkendu na několik hodin uzavřeme méně vytížené ulice. Zatím je to však jen ve stádiu nápadu k rozpracování,“ řekl Suchý. Dodal, že v jiných městech se tento model osvědčil.

Zatím se bruslaři projíždí po ulicích jen díky sérii organizovaných jízd městem, které už od loňska pořádá klub Black Ice. „V jiných městech na celém světě mají jízdy městem velkou tradici. Chceme, aby se při nich lidé dostali tam, kam na in-linech normálně nemůžou. Díky jízdám je navíc vidět, že bruslařů je v Brně hodně a zvýšení kapacity stezek má své důvody,“ uvedl manažer klubu Hrazdíra.

MARKÉTA FORRÓ

Souhlasíte se zavíráním ulic pro in-line bruslaře?

Ano

61 %

Ne

39 %

Hlasovalo: 77

Anketa byla ukončena

18.8.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vznik festivalu Serial Killer, který bude první svého druhu ve střední Evropě, iniciovala nezávislá producentka a proděkanka Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění v Praze Kamila Zlatušková.

Unikát ve střední Evropě. Nový „zabijácký“ festival představí televizní seriály

zahradní kuchyně

Vařit můžete i pod širým nebem

Nečas? Centr budoucnosti, věří u Hurricanes. Sezonu možná ještě stráví v Kometě

Raleigh, Brno – Z klubu v americkém státě Severní Karolina přicházely jen superlativy. Hokejová organizace ze slavné zámořské NHL Carolina Hurricanes si vybrala při víkendovém draftu nadějí z dvanáctého místa v prvním kole útočníka brněnské Komety Martina Nečase. „V predikcích před draftem jsme ho měli na vyšší pozici a potěšilo nás, že jsme ho získali," řekl spokojeně výkonný viceprezident a generální manažer Caroliny Ron Francis pro klubový web.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Příští zastávka: Brno-Židenice. Hlášení, které cestující ve vlacích RegioJetu slýchávají při současné vlakové výluce v Brně, by mělo znít ve spojích žlutého dopravce i po konci výluky. „Chceme ze Židenic jezdit i nadále," potvrdil mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Jihomoravští policisté převezmou nový luxusní supersport. Měsíc po nehodě

Brno – Nový supersport BMW ve středu převezmou jihomoravští policisté. Potvrdil to policejní mluvčí Bohumil Malášek. „Dnes jej převezeme do Brna. Budeme ho mít za stejných podmínek jako ten minulý," řekl mluvčí.

Uber bude jezdit hned, jak dostane písemné rozhodnutí soudu. Ten má na to 30 dnů

Olomouc, Brno – Řidiči Uberu vyjedou opět do brněnských ulic. Deníku Rovnost to potvrdil ředitel společnosti pro Českou republiku a Slovensko Tomáš Peťovský. „Čekáme na rozhodnutí v písemné podobě a doufáme, že budeme moci co nejdříve obnovit provoz. Rozhodnutí vítáme vzhledem k našim řidičům v Brně a tisícům cestujících," řekl Peťovský.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies