Pokud tedy společnost brzy neobnoví provoz na linkách mezi Brnem a Moskvou a Brnem a Petrohradem. „Nebo pokud další dopravci její linky na přechodnou dobu nepřevezmou. I to je možnost,“ upozornil Plaček.

Dodal, že společnost Czech Connect Airlines loni mezi Brnem a ruskými městy přepravila padesát tisíc lidí. „Problém není, že bychom přišli o spojení s Ruskem. Do Moskvy z Brna létá ještě UTair. Jenže lety nejsou tak časté,“ poznamenal šéf letiště.

Ředitel Czech Conect Airlines Hubert Pikl věří v obnovení provozu. „Chceme firmu postavit na nohy. Máme na to dva měsíce, než skončí zimní letový řád. Pořád uvažujeme také o případném zřízení linky mezi Brnem a ruskou Samarou,“ uvedl v pondělí Pikl.

Pokud se nepodaří firmu zachránit, ministerstvo dopravy jí může odejmout práva na provoz linek mezi Brnem a ruskými městy. Do výběrového řízení o ně se pak mohou přihlásit další dopravci.

Společnost nyní jedná o spolupráci s dalšími dopravci, kteří létají do Ruska. „Pokud vím, tak naši zákazníci díky tomu neměli žádné problémy, že by se nedostali do Ruska nebo z něj,“ uvedl ředitel firmy.

S řešením potíží pomáhají třeba České aerolinie. „Zvýšili jsme kapacitu na spojích mezi Prahou, Karlovými Vary a Ruskem, abychom mohli přepravit i cestující, kteří měli letět s Czech Connect Airlines,“ uvedla mluvčí aerolinií Hana Hejsková. Jestli bude firma v případě krachu Czech Connect Airlines usilovat o přidělení práv pro lety z Brna, však nesdělila.