VYBERTE SI REGION

Cesta domů na opravované Milady Horákové? Staveništěm a kolem jam

Brno - Hluk stavebních strojů, prach a bludiště úzkých cest pro chodce, které stavbaři mění i několikrát denně. To všechno obtěžuje obyvatele ulice Milady Horákové.

12.4.2015 15
SDÍLEJ:

Lidé, kteří bydlí přímo v ulici Milady Horákové, často musejí při odchodu z domu překonávat překážky v podobě děr nebo naopak kopců betonu.Foto: DENÍK/Karel Selinger

Od loňského března prochází ulice kompletní rekonstrukcí. „Celý dům se nám třese. Ráno jsem šla na procházku se psem. Když jsem se vrátila, tak byla před domem velká jáma," uvedla Jiřina Juráňová.

Když se zeptala dělníků, proč kolem ní nedali zábrany, nikdo jí neodpověděl.

Stavbaři nemohou lidem na staveniště zakázat vstup. Musí tedy pro chodce označit cesty a zajistit jim bezpečný průchod ulicí. Za dodržování bezpečnosti odpovídá většinou stavbyvedoucí nebo bezpečnostní technik. „Cesty pro chodce jsou vyznačené, na stavbě máme upozornění a značky. Lidé ale stejně přecházejí kde nemají. Ujít dvě stě metrů navíc je pro ně problém," uvedl stavbyvedoucí Miloš Raab.

Jenže vyznačená cesta mnohdy vede po druhé straně, než člověk bydlí. Podle Juráňové však dělníci chápou, že lidé musí někdy přes stavbu projít a nikomu nenadávají.

Obyvatelé ulice se shodují, že i při průchodu po vyznačené cestě musí dávat větší pozor. Na spoustě míst chybějí zábrany a lidé často procházejí v těsné blízkosti stavebních strojů. Podle poradce pro bezpečnost práce Petra Hudečka musí stavební dozor postavit podél výkopů zábrany a v okolí dvou metrů od strojů vytyčit ochranné pásmo. „Bezpečnou zónu by měl hlídat signalista. Pokud se někdo ke stroji přiblíží, tak dá obsluze pokyn k zastavení práce," dodal Hudeček.

Stavbaři už položili koleje a téměř všechny panely. „V blízké době vyasfaltujeme jednu stranu ulice a cesta pro chodce povede po ní," upřesnil Raab. Dodal, že na stavbě se zatím nikdo nezranil.

Obyvatelé ulice i zaměstnanci firem, které v ní sídlí, si stěžují i na problémy s parkováním. Před rekonstrukcí tam bývalo podélné stání asi pro dvacet aut. „Parkovací místa jsme zrušili, protože nesplňovala vyhlášku. Náhradu nemáme," uvedl Raab.

Podle zákona o silničním provozu totiž musí být vzdálenost mezi zaparkovaným autem a kolejištěm nejméně tři a půl metru, což v ulici nejde.

Stavební práce mají skončit v závěru června.

DOMINIKA VÁGNEROVÁ
KAREL SELINGER

Autor: Redakce

12.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 15
SDÍLEJ:

Vyhnou se kolonám při cestě do Bystrce. Na dvojité fazoli

Brno /INFOGRAFIKA/ – Klidnější jízda a méně dopravních nehod, to čeká v budoucnu řidiče na cestě z centra Brna do Bystrce. Nebezpečnou křižovatku Bystrcké a Kníničské u tamního hobymarketu chtějí starostové městských částí přestavět na mimoúrovňové křížení. Cesta na přehradu, do zoo, či na bystrcké sídliště díky tomu bude plynulejší.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda u Lomničky: zranilo se pět mladých lidí, nezletilou dívku převezli na ARO

Lomnička – Pět zraněných mladých lidí, taková je bilance dopravní nehody ze čtvrtečního rána za obcí Lomnička na Brněnsku. Srazilo se tam nákladní auto s osobním. „Nejvážněji se zranila nezletilá dívka, která utrpěla vážný úraz hlavy. Záchranáři jí poskytli kompletní přednemocniční péči a na řízené ventilaci ji převezli na ARO do Dětské nemocnice v Brně," popsala mluvčí jihomoravských záchranářů Hedvika Kropáčková.

Silnice v Jihomoravském kraji můžou kvůli mrholení místy namrzat

Brno - Silnice v Jihomoravském kraji mohou kvůli mrholení místy namrzat. Do terénu vyjeli silničáři, kteří už provedli chemické ošetření silnic. Ty jsou ve čtvrtek po ránu sjízdné s opatrností, upozorňují na svém webu krajští silničáři. Týká se to zejména silnic první a druhé třídy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies