V současné době mají úředníci magistrátu v rukou dvě odborné studie pro obě ulice. „Dopravní odbor pracuje na sladění projektů a poté vypracuje investiční záměr. V řádu týdnů jej dostanou radní k projednání,“ řekl mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.

Projekt bude mít dvě etapy. Nejdříve podle Poňuchálka vznikne nová zastávka u Sono centra. „Bude v sousedství připravovaného parkovacího domu park and ride v Šumavské ulici, který nabídne řidičům možnost zaparkovat mimo centrum a pokračovat hromadnou dopravou,“ vysvětlil mluvčí.

Nové zastávky v Brně. Infografika.Zdroj: Deník/Ivo Špatný

Poté mají zástupci magistrátu v plánu zrušit zastávku Rybkova a nahradit ji novou, která bude stát blíže ke stavební fakultě brněnské techniky. Kdy budou zastávky stát, sdělí zástupci magistrátu až po schválení investičního záměru.

Novou zastávku u Sono centra přivítají studenti z Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. „Fakulta je přímo mezi zastávkami Tábor a Rybkova. Obě jsou od univerzitní budovy dost daleko,“ řekla Tereza Vránová, která bydlí nedaleko.

Vznik nových zastávek vítají představitelé Žabovřesk. „Zastávku u Sono centra chtěli hlavně starší lidé. Příští rok tam soukromá společnost dostaví nový obchodní dům. Je důležité, aby se lidé s nákupem netahali moc daleko,“ poznamenal starosta městské části Pavel Tyralík. Zdůraznil přitom, že usiluje o koncepční řešení všech tramvajových zastávek v jeho městské části.

Ilustrační foto.
Brněnští radní jednají o novém velodromu. Stát by mohl za tři roky

Nové zastávky v Brně. Infografika.Zdroj: Deník/Ivo Špatný

Spolupracují s ním i zástupci Brna-středu. „Souhlasili jsme s novou zastávkou před stavební fakultou, která nahradí Rybkovu. Měli jsme ale podmínku, že se odbor dopravy zaměří na koncept umístění tramvajových zastávek od Konečného náměstí po Královu,“ informovala mluvčí radnice Kateřina Dobešová.

Představitelé obou městských částí, kteří se domluvili na spolupráci, chtějí zlepšit pěší dostupnost zastávek. „Důležité je pro nás i zachování zastávky Králova, kterou využívají hlavně žáci nedaleké základní školy v Sirotkově ulici,“ zdůraznila Dobešová. Odborníci ovšem ve dvou studiích, které teď městský odbor dopravy zpracovává, zatím vznik dalších zastávek nezohlednili.

Magistrát nyní naopak řeší změny na dalších čtyřech místech v Brně. „Dokončujeme stavbu autobusové zastávky Táborská–Líšeňská, kterou cestující využijí k přestupu na tramvaj. Radní už schválili i investici na novou zastávku u Moravské zemské knihovny nebo rekonstrukci u Semilassa,“ doplnil mluvčí Poňuchálek.

Cestující také podle plánů v budoucnu vystoupí i u úřadu práce, kam dělníci přesunou zastávku Masná v Křenové ulici. V posledních dvou letech brněnský dopravní podnik postavil pět nových zastávek, čtyři přesunul.

Nové cyklopruhy pro cyklisty v Jihlavské ulici.
Značení na silnici nestačí. Jízda po Jihlavské je pro sebevrahy, tvrdí cyklisté