VYBERTE SI REGION

Cestující do Hrušovan svezou poštovní vlaky

Brno - /FOTOGALERIE/ České dráhy nasadí od prosince na trati mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou šest modernizovaných vlaků. Do Znojma navíc zavedou příměstské vlaky z Vídně.

3.3.2009 5
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie
Zmodernizovaný příměstský vlak.

Zmodernizovaný příměstský vlak.Foto: archív

Lidé, kteří cestují vlakem mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou na Znojemsku, se mohou těšit na větší pohodlí. České dráhy na trasu od prosince nasadí moderní bezbariérové vlaky. Dopravce chystá na jižní Moravě také další novinku. Po elektrifikaci tratě na Znojemsku budou na jihomoravská nádraží zajíždět příměstské vlaky z rakouského hlavního města Vídně.

„Na cestující jezdící z Brna například také do Ivančic, Oslavan nebo Miroslavi, čeká šest nových vozů. Budou mnohem pohodlnější a moderně vybavené,“ slíbila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Nové vozy začnou jezdit s tradičně obměněným jízdním řádem. Tím se budou dráhy řídit od prosince. Trať do Hrušovan vybrala společnost proto, že je hodně vytížená.

Vlaky však nejsou úplně nové. Původně to byly řídicí poštovní vozy řady 954, které komplexně repasovala šumperská společnost Pars nova. Kromě pohodlných sedaček nabízejí také snadnější nastupování pro cestující na vozíku, starší lidi nebo matky s kočárky. „Vlak je totiž nízkopodlažní, takže do něj ženy s kočárkem nastoupí bez problému. Navíc je uvnitř plošina, na kterou si vozíčkář může najet sám,“ popsala výhody Šubová. U starších vlaků musí zatím lidé na vozíku nahlásit svou cestu předem a pracovníci drah musí plošinu přivézt.

Jednou z největších výhod modernizovaných vlaků je zajímavě řešené stanoviště strojvedoucího. Ten může vlak ovládat, i když je vůz s motorem na opačné straně soupravy. „Souprava má tedy na jednom konci motorový vůz a na druhém nový řídicí vůz. Když strojvedoucí dojede do cílové stanice, jen projde na druhý konec vlaku a může bez otáčení pokračovat v cestě, šetří to čas i peníze,“ uvedla Jana Kanavová z firmy Pars nova.

Lidé, kteří po trase dojíždějí do Brna, jsou ze změny nadšení. „Jsem starší člověk a strašně špatně se mi nastupuje po vysokých schodech. Budu moc ráda, když se to zlepší,“ těší se například Helena Slováková z Ivančic. České dráhy se chystají zlepšit také cestování do rakouského hlavního města Vídně. „V září dokončíme elektrifikaci trati ze Šatova na Znojemsku, a díky tomu začnou až do Znojma zajíždět vídeňské příměstské vlaky,“ popsala plány Šubová. Vlaky z Rakouska zamíří na Moravu také od prosince a bude jich sedm.

České dráhy počítají s tím, že přímé vlaky nalákají turisty. „Do Vídně nebo pohraničí jezdí nejčastěji studenti na střední školy nebo lidé do práce. Očekáváme, že lidé z Vídně budou na jižní Moravu jezdit za kulturou,“ dodala Šubová.

Autor: Vendula Jičínská

3.3.2009 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bruslařskou dálnici na Brněnské přehradě využívají o víkendu davy lidí.
2 23

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Ilustrační foto.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Na ledě ve společném dresu. Hokejový tým tří univerzit sbírá podporu

Brno – HC Univerzita Brno. Tak by mohl znít název společného hokejového týmu hráčů z Masarykovy univerzity, Vysokého učení technického a Mendelovy univerzity. Sportovci třech největších brněnských vysokých škol by pod jednotnou barvou dresu rádi bojovali v druhé lize.

Auto skončilo v řece. Nehoda uzavřela silnici mezi Bílovicemi a Adamovem

Bílovice nad Svitavou – Silnici mezi Bílovicemi nad Svitavou a Adamovem zablokovala v sobotu odpoledne dopravní nehoda. Krátce před druhou hodinou osobní auto sjelo do příkopu a skončilo v řece. Záchranáři odvezli do nemocnice jednu ženu. Podle prvních informací nejde o vážné zranění.

Jistota školky? Nově blízko domova. Brno zavede spádové oblasti

Brno – Každé ráno vyjíždí Martina Kratochvílová z brněnské Bystrce se svou čtyřletou dcerou. „Jelikož pracuji v centru, malou dávám do školky kousek od práce. Je to pro mě pohodlnější. Když skončím, dceru vyzvednu. Kdybych ji musela vyzvedávat v Bystrci, často bych to nestíhala," přiznala matka. Po zavedení takzvaných spádových oblastí, by Kratochvílová mohla mít s umístěním dcery v centru Brna problém. Při letošním zápise si rodiče sice mateřinku vyberou podle zaměření nebo kvality. Hlavním kritériem pro přijetí ale bude místo trvalého bydliště. Brno musí spádové oblasti zavést kvůli novele z ministerstva školství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies