VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující přijdou o expresní linku Mikulov - Brno

Mikulov - Společnost Bors v březnu zruší autobusovou linku Mikulov-Brno a zpět. Cestující chtějí zachovat alespoň ranní a odpolední spoje.

16.2.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Archiv

Ulicemi Mikulova se šíří petice. Její autoři upozorňují na nesmyslnost plánovaného rušení přímého spoje mezi Mikulovem a Brnem. Žádají soukromého dopravce, aby jej zachoval, byť třeba v menší formě. Jinak by byli odkázaní na zdlouhavé cestování spoji krajského integrovaného dopravního systému.

„Bors propočítává průměr na všechny spoje. Nebere v úvahu, že vytížené jsou ty ráno, když vezou Mikulovské do Brna, a večer, když vezou Mikulovské z práce domů,“ vysvětlila učitelka na mikulovském gymnáziu Zina Plchová, která spoj rovněž využívá, protože žije v Brně.

Plchová navrhuje zrušit pouze méně obsazené spoje, které jezdí kolem poledne. S dalšími nespokojenci proto sepsala petici a od začátku tohoto týdne sbírají v Mikulově podpisy. „Nemám ráda, když se dělají nelogické věci,“ podotkla.

Nazlobená je i historička Regionálního muzea Mikulov Dana Massowová, které si také nemůže rychlé spojení s Brnem vynachválit. „Mě se to dotkne tak, že jestli se tento spoj zruší, tak bych jezdila integrovaným dopravním systémem, a jedna taková cesta trvá hodinu a půl,“ stěžuje si.

Massowová zároveň chápe, že se dopravci spojení Mikulova s Brnem nevyplatí, když autobus jezdí sedmkrát denně v obou směrech. Odpolední spoje podle ní nejsou nutné a daly by se zrušit. Ráno a odpoledne totiž jezdí autobusem z Mikulova do Brna i v opačném směru dost lidí. Ať už míří do práce, k doktorovi, nebo se jedná o vysokoškolské studenty.

Společnost Bors má ale jasno. „Tato expresní linka není rentabilní. Požádali jsme o zvážení, jestli by se nedala zařadit do systému dopravní obslužnosti organizované Jihomoravským krajem. Také jsme o záměru informovali starostu Mikulova. Cestujících je velmi málo, takže provoz linky není ekonomicky udržitelný,“ řekl ředitel společnosti Bors Břeclav František Zugar.

Mnoho zkušeností na trase Brno-Mikulov má v tomto směru řidič autobusu Miloslav Šik. Sedm spojů denně, které začaly fungovat od června minulého roku, je podle něj zbytečně moc. „Dřív jezdily čtyři a bohatě stačily,“ podotkl.

Jak řidič autobusu říká, řešením může být i zdražení jízdného. Lidé by si podle něj klidně třeba pětikorunu připlatili. Kdo nastoupí k němu do autobusu, v současné době za jízdu z Mikulova do Brna zaplatí padesátikorunu. „Cestující by si klidně připlatili, protože cesta trvá padesát minut, což je nádherné,“ přidal svůj názor.

Osobně mu nedá rušení linky spát i kvůli cestujícím. „Lidi hučí na mě, jak kdybych za to mohl, a každý se furt vyptává,“ poznamenal řidič.

Město Mikulov, na které se iniciátoři petice také obrátí, je v tomto případě malým pánem. „Samozřejmě se budeme snažit pomoct, ale linka, kterou chtějí zrušit, není zahrnutá v integrovaném dopravním systému, takže je tam problém s financování. Pro Bors je to ztrátové a město tomu těžko pomůže,“ poukázal mikulovský místostarosta Eduard Kulhavý.

Autor: Jiří Ševčík

16.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Český reprezentant a bývalý hráč brněnské Komety Michal Kempný.

Proti Finsku už za českou reprezentaci naskočí i obránce Chicaga Kempný

Déšť. Ilustrační foto.

Pršet bude dál. Počasí se zlepší až o víkendu

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Brněnsko – O sebevraždu skokem z mostu se ve středu v osm hodin večer pokusil starší muž na dálnici u Devíti křížů na Brněnsku. „Jednalo se o muže, který se narodil v roce 1962," uvedla mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová. Dodala, že auta místem projedou jedním pruhem a velké kolony se na místě netvoří.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Rapotice /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Všechno, co děláme, hřeje. Výstižné motto používá společnost Thermona v Rapoticích, které patří další díl seriálu Deníku Rovnost Za zavřenými dveřmi.

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies