VYBERTE SI REGION

Cestující přijdou o expresní linku Mikulov - Brno

Mikulov - Společnost Bors v březnu zruší autobusovou linku Mikulov-Brno a zpět. Cestující chtějí zachovat alespoň ranní a odpolední spoje.

16.2.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Archiv

Ulicemi Mikulova se šíří petice. Její autoři upozorňují na nesmyslnost plánovaného rušení přímého spoje mezi Mikulovem a Brnem. Žádají soukromého dopravce, aby jej zachoval, byť třeba v menší formě. Jinak by byli odkázaní na zdlouhavé cestování spoji krajského integrovaného dopravního systému.

„Bors propočítává průměr na všechny spoje. Nebere v úvahu, že vytížené jsou ty ráno, když vezou Mikulovské do Brna, a večer, když vezou Mikulovské z práce domů,“ vysvětlila učitelka na mikulovském gymnáziu Zina Plchová, která spoj rovněž využívá, protože žije v Brně.

Plchová navrhuje zrušit pouze méně obsazené spoje, které jezdí kolem poledne. S dalšími nespokojenci proto sepsala petici a od začátku tohoto týdne sbírají v Mikulově podpisy. „Nemám ráda, když se dělají nelogické věci,“ podotkla.

Nazlobená je i historička Regionálního muzea Mikulov Dana Massowová, které si také nemůže rychlé spojení s Brnem vynachválit. „Mě se to dotkne tak, že jestli se tento spoj zruší, tak bych jezdila integrovaným dopravním systémem, a jedna taková cesta trvá hodinu a půl,“ stěžuje si.

Massowová zároveň chápe, že se dopravci spojení Mikulova s Brnem nevyplatí, když autobus jezdí sedmkrát denně v obou směrech. Odpolední spoje podle ní nejsou nutné a daly by se zrušit. Ráno a odpoledne totiž jezdí autobusem z Mikulova do Brna i v opačném směru dost lidí. Ať už míří do práce, k doktorovi, nebo se jedná o vysokoškolské studenty.

Společnost Bors má ale jasno. „Tato expresní linka není rentabilní. Požádali jsme o zvážení, jestli by se nedala zařadit do systému dopravní obslužnosti organizované Jihomoravským krajem. Také jsme o záměru informovali starostu Mikulova. Cestujících je velmi málo, takže provoz linky není ekonomicky udržitelný,“ řekl ředitel společnosti Bors Břeclav František Zugar.

Mnoho zkušeností na trase Brno-Mikulov má v tomto směru řidič autobusu Miloslav Šik. Sedm spojů denně, které začaly fungovat od června minulého roku, je podle něj zbytečně moc. „Dřív jezdily čtyři a bohatě stačily,“ podotkl.

Jak řidič autobusu říká, řešením může být i zdražení jízdného. Lidé by si podle něj klidně třeba pětikorunu připlatili. Kdo nastoupí k němu do autobusu, v současné době za jízdu z Mikulova do Brna zaplatí padesátikorunu. „Cestující by si klidně připlatili, protože cesta trvá padesát minut, což je nádherné,“ přidal svůj názor.

Osobně mu nedá rušení linky spát i kvůli cestujícím. „Lidi hučí na mě, jak kdybych za to mohl, a každý se furt vyptává,“ poznamenal řidič.

Město Mikulov, na které se iniciátoři petice také obrátí, je v tomto případě malým pánem. „Samozřejmě se budeme snažit pomoct, ale linka, kterou chtějí zrušit, není zahrnutá v integrovaném dopravním systému, takže je tam problém s financování. Pro Bors je to ztrátové a město tomu těžko pomůže,“ poukázal mikulovský místostarosta Eduard Kulhavý.

Autor: Jiří Ševčík

16.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies