Lidé vyjadřovali mimo jiné zasláním některé z jednatřiceti připomínek předepsaných od brněnských neziskových organizací nebo občanských sdružení. „Nejvíce jim záleží na stavbě cyklostezek hned při opravách silnic. Druhou nejčastější připomínkou je ochrana zeleně ve městě. Třetí nejpožadovanější je zlepšení ovzduší ve městě," sdělila Kristina Studená z neziskové organizace Nesehnutí, které hromadné připomínkování zaštiťuje.

Brňané mohli plán mobility doplnit také vlastními připomínkami. „Záleží jim například na expresních linkách, zachování nádraží v centru nebo odklonu nákladních aut z centra města," dodala Studená.

Včera byl poslední den, kdy lidé připomínky přes webový formulář posílali. Všechny v následujících dnech vyhodnotí úředníci odboru dopravy. „Do měsíce bychom měli připomínky zpracovat. Pracujeme i na návrhové části plánu, aby odpovídal nově schválené vizi mobility. Kompletní plán mají zastupitelé schválit do konce roku," doplnil vedoucí odboru Vladimír Bielko.

plán mobility- nastiňuje charakter dopravy v Brně na desítky let dopředu
- vychází z brněnské vize mobility
- lidé se k němu mohli do čtvrtka vyjadřovat
- do večera se zapojilo 493 Brňanů se 7828 připomínkami k plánu

Podle brněnského urbanisty Aleše Stuchlíka existuje problém v odlišném pojetí plánu a vize mobility. „Vize počítá se snižováním počtu aut ve městě a častějším cestováním lidí hromadnou dopravou nebo na kole. Ale v plánu mobility se počítá s četnými stavbami parkovacích domů pro auta," uvedl Stuchlík.

V aktualizovaném plánu by podle něj měli úředníci vyřešit propojení okrajových částí města s centrem. „I když je Brno spojené už téměř sto let, stále není pospolité. Také by bylo vhodné pracovat na snížení potřeby lidí často cestovat městem. Všechny potřebné obchody nebo úřady by měli mít po ruce," doplnil Stuchlík.

Své tři připomínky v kampani připojila také například Liga vozíčkářů. Její zástupci chtějí bezbariérovou úpravu ulic, zastávek a také jejich zapojování do jednání při navrhování oprav. „S magistrátem už spolupracujeme delší dobu na odstranění překážek v ulicích. Věřím, že naše připomínky se do plánu dostanou," podotkl ředitel ligy Zdeněk Škaroupka.

Se svou námitkou se připojil také Lukáš Němec. „Město by mělo investovat do stavby chytrých semaforů, které by upravovaly časové intervaly pro řidiče i chodce, aby dlouho nečekali," řekl.