Jasno nemají ani řidiči, kteří pod podmínkou anonymity hovořili s redakcí Brněnského deníku Rovnost. „Je nás určitě málo. Pracuji přes léto víc než obvykle. Prý nabírali nějaké brigádníky, ale nikdo nám neřekl kolik. Je určitě možné, že pokud nás do konce léta nebude dost, bude poprázdninový provoz stejný jako v létě," uvedla jedna z řidiček.

Podobně mluvil i její kolega. „Záleží, kolik lidí půjde do důchodu. Proslýchají se různé věci. Omezení provozu hrozí, pokud nás do konce léta nebude víc. Chybí řidiči všech trakcí," popsal své obavy.

Vedení dopravního podniku označuje podobná slova za spekulace. „Zaznamenali jsme různé diskuze. Spekulace o omezování spojů nebo pokračování letních jízdních řádů se ovšem nezakládají na pravdě," vzkázala mluvčí firmy Barbora Lukšová. Cestující se podle ní rozhodně nemusí ničeho obávat.

Vedoucí Odborového svazu dopravy Dopravního podniku města Brna Libor Weinstein potvrdil, že řidiči nyní pracují více než obvykle. „Není to ale jen kvůli nedostatku lidí. Mohou za to také prázdninové výluky," upozornil vedoucí Weinstein.

Omezování počtu spojů ani podle něj od září nehrozí. „Jsou to spíše fámy. Je ovšem možné, že některé jednotlivé spoje nemusí vyjet," připustil.

Chybějící řidiči jsou dlouhodobý problém. „Do ideálního stavu, aby současní řidiči nemuseli za volant ve volnu a abychom nevyužívali ani brigádníky nebo zaměstnance, kteří řídí na vedlejší úvazek, chybí stovka řidičů," připustila mluvčí dopravního podniku Lukšová. Podle ní to je celorepublikový problém.

Celkem se za volanty tramvají, autobusů a trolejbusů nyní střídá v Brně necelých třináct set řidičů. Situace se ale má zlepšit. „Aktuálně pociťujeme nedostatek řidičů autobusů, poslední červencový týden jich ale dvanáct dokončilo kurz a další přibudou v září. Je třeba brát v úvahu i to, že kvůli uzavírkám využíváme víc autobusů, a tím pádem potřebujeme více řidičů této trakce," zdůvodnila mluvčí Lukšová.

MICHAL RAPCO
MICHAELA BENEŠOVÁ