VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čtvrť Pod Hády? Rozbořený areál továrny se promění, firma začne stavět

Brno – Továrna pod lomem Hády hyzdí okolí už víc než čtvrt století. To se má ale nyní změnit. S přestavbou v moderní čtvrť chce investor, firma Trikaya, začít podle zjištění Deníku Rovnost už v příštím roce. „Připravujeme bydlení asi pro tři sta rodin. Konkrétní podobu zatím neznáme, bude jasná nejdříve za měsíc. Chceme ji však ještě konzultovat s radnicí městské části," sdělil ředitel firmy Trikaya Alexej Veselý.

5.9.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv DENÍKU

Společnost chce ve čtvrti Pod Hády postavit rozmanitou zástavbu. „Plánujeme několik typů bydlení, od rodinných domů přes komfortnější viladomy až po klasické bytové celky," popsal plány Veselý. Součástí bude také takzvané klastrové bydlení, tedy několik menších domů s byty a společným nádvořím.

Ve čtvrti má navíc stát menší náměstí s obchody. „Jedna oblast pak bude zaplněná zelení," podotkl ředitel Veselý. V areálu chtějí postavit také školku pro tamní děti a sportovní hřiště.

Právě zřízení školky chce se stavitelem prodiskutovat radnice městské části Maloměřice a Obřany, kde se tento areál nachází. „Je potřeba zvážit, kolik dětí ve čtvrti bude," sdělila radní Klára Liptáková.

o areálu
• V 80. letech minulého století začala továrnu stavět společnost Ergon, aby v ní vyráběla protetické pomůcky.
• V roce 1989 ji firma dokončila a vybavila, ale po revoluci projekt ukončila. Od té doby areál chátrá.
• V roce 2015 vznikla urbanistická soutěž pro přizvané architekty.
• Firma Trikaya chce letos na podzim představit podobu nové čtvrti.
• Stavět se začne příští rok.

Mezi požadavky radnice patří také řešení dopravní situace. Místní se totiž obávají zastavění plochy parkujícími auty. Nové stavby se však nebojí. „Investor od začátku projevuje zájem o naše připomínky, takže se nebojím, že tu postaví něco nehezkého. Snaží se stavbu skloubit s přírodou," podotkla radní.

Do začátku stavby firma poskytla areál složkám integrovaného záchranného systému. Třeba hasiči jej stále využívají. „V areálu máme výcviky na hledání osob v sutinách a také trénujeme záchranu lidí z výkopů," sdělil mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Mikoška.

Státní podnik Ergon, který budovu koncem osmdesátých let minulého století začal stavět, vyráběl kontaktní čočky, ortopedickou obuv a další pomůcky.

Krátce po sametové revoluci zkrachoval a kromě dluhů po sobě zanechal 
i nedokončenou továrnu. „Zůstaly tam rozestavěné velké haly. Poté, co firma skončila v konkurzu, hala vystřídala několik vlastníků. Nikdo z nich se ale neměl k dokončení hrubé stavby," vysvětlila už dříve tehdejší starostka Maloměřic a Obřan Jarmila Kocmanová.

Nikdo z krátkodobých vlastníků nechtěl investovat půl druhého milionu korun ročně do zaplacení ostrahy továrny ani platit ještě vyšší částky za opravy a údržbu. Časté změny majitelů areálu přispěly k chátrání a rozkrádání.

Autor: Eva Bártová

5.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hráz Brněnské přehrady drží vodu, kterou využívají lidé ke koupání a energetici k výrobě elektřiny.
AKTUALIZOVÁNO
65

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Miloš Kratochvíl.
1

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Podolí – Úsek dálnice, který v pátek odpoledne zablokovala hromadná nehoda čtyř osobních aut se dvěma nákladními auty a jednou dodávkou, je opět průjezdný. Nehoda se stala kolem třetí hodiny odpoledne na 205. kilometru dálnice D1 u Podolí na Brněnsku ve směru na Vyškov.

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení