VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklostezska se odsouvá. Kvůli vodovodu

Brno - Napojení stávající stezky mezi ulicí Hlinky a Mendlovým náměstím na další ulice se cyklisté letos nedočkají. Stejně tak cyklovleků. Čekají jejen pruhy a stojany.

23.6.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Aleš Vaníček

Doplnění cyklistické stezky mezi Mendlovým náměstím a ulicí Hlinky se Brňané dočkají nejdříve v roce 2014. Brněnskému deníku Rovnost to včera sdělila Zuzana Gregorová z tiskového oddělení magistrátu. Napojení stezky na ulice Křížkovského a Lipovou se tak odsouvá.

Důvodem je oprava vodovodu v ulici Hlinky. „Budou ji zajišťovat Brněnské vodárny a kanalizace. Termín opravy naplánovaly na léta 2014 až 2015. Začátek výstavby napojení cyklostezky je závislý právě na dokončení prací," řekla Gregorová.

Dodala, že v roce 2010 nechalo město zpracovat dokument nazvaný Generel cyklistické dopravy v Brně. „Jeho součástí byl i časový harmonogram stavby cyklostezek. Ten však nebyl hlavně kvůli nedostatku peněz uskutečněný. Město teď pokračuje ve stavbě cyklostezek podle finančních možností. Momentálně připravujeme opatření pro cyklisty v podobě dopravního značení na silnici. Konkrétně takzvaných cyklopruhů, a to v Mifkově ulici," vysvětlila Gregorová. Následovat mají ulice Novolíšeňská, Seifertova a Pisárecká.

Podle mluvčího občanského sdružení Brno na kole Darka Gella je cyklostezka z Mendlova náměstí už delší dobu dost využívaná. „Chybí jí ale právě návaznost na Lipovou ulici a také na centrum. Myslím si, že v těchto místech by mohla přibýt jednodušší dopravní opatření," řekl Gella.

Řešení vidí i v podobě cyklopruhů. „Pomohlo by i povolení celodenního vjezdu do pěších zón nebo oboustranný průjezd jednosměrnými ulicemi," popsal Gella možnosti, jak cyklistům zpřístupnit centrum města.

Stejně to vidí Tomáš Chlopčík z Brna. „Většina evropských zemí řeší špatnou si-tuaci právě cyklopruhy. Jsou na krajích silnic běžné. V Brně jich moc není, proto bych uvítal nové. Ve městě jezdím na kole často a cyklopruhy podle mě nejsou tak drahé jako stavba nových cyklostezek," řekl Chlopčík.

Cyklisté v Brně se letos mohou těšit kromě několika nových pruhů už jen na dlouho slibované cyklostojany. „Na jejich výstavbu v centru města jsme už vybrali zhotovitele. Se stavbou začne v červenci," upozornila Gregorová.

Jízdu na kole chtěl usnadnit i brněnský dopravní podnik. Ještě letos měl v úmyslu zavést takzvané cyklovleky na linkách, kde je potřeba zdolávat největší převýšení. Jenže ani těch se cyklisté letos nedočkají. „Podali jsme žádost o peníze na ně, ale dosud nemáme žádný výsledek," řekla mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová.

Vysvětlila, že cyklovlek se připojí za autobus. „Každé kolo na něm má svůj držák a nedotýká se ostatních. Několik cyklovleků je na regionálních linkách, například 302 nebo 303. My je zakoupíme nejdříve v příštím roce," sdělila Škrancová.

MARTINA KOZIOLOVÁ, ROMANA PIŠTĚKOVÁ

Autor: Redakce

23.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
3 5

Čtyři velké letní uzavírky potrápí Brňany. Největší omezení se čeká v Křenové

Český reprezentant a bývalý hráč brněnské Komety Michal Kempný.

Proti Finsku už za českou reprezentaci naskočí i obránce Chicaga Kempný

Pršet bude dál. Počasí se zlepší až o víkendu

Jižní Morava – Ani ve čtvrtek Jihomoravané neodloží deštníky a bundy. Podle meteorologů bude dál pršet a nejvyšší teploty vystoupají jen k deseti stupňům.

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Brněnsko – O sebevraždu skokem z mostu se ve středu v osm hodin večer pokusil starší muž na dálnici u Devíti křížů na Brněnsku. „Jednalo se o muže, který se narodil v roce 1962," uvedla mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová. Dodala, že auta místem projedou jedním pruhem a velké kolony se na místě netvoří.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Rapotice /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Všechno, co děláme, hřeje. Výstižné motto používá společnost Thermona v Rapoticích, které patří další díl seriálu Deníku Rovnost Za zavřenými dveřmi.

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies