Ano, řeklo ministerstvo životního prostředí stavbě dálnice D52 mezi Pohořelicemi, Mikulovem a hranicí s Rakouskem. Vyplývá to z dokumentu na portálu EIA posuzujícího vlivy na životní prostředí. Ministerstvo tím obnovilo své jedenáct let staré stanovisko, příliš radostných reakcí ovšem alespoň z Mikulova slyšet nelze. Zní naopak nedůvěra, že ke vzniku dálnice vůbec dojde. Nahrává tomu i nadále neznámý termín zahájení prací.

Stavba dlouhodobě naráží do řady překážek, tou nejvýraznější jsou stále chybějící zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje. Mikulovský starosta Rostislav Koštial z ODS přesto považuje posun za přínos. „Na radnici jsem přišel 
v roce 2006 a už tehdy trvala mnohaletá jednání. 
I tak každý krok, který směřuje k výstavbě, je vítaný. Dlouhé čekání a jednání ale jen ukazuje, jak je naše země v tomto ochromená," sdělil Koštial.

Reakce Mikulovanů diskutujících o tématu na sociální síti mají k optimismu daleko. „Rakušáci jsou už skoro na hranici a my stále papírujeme," zmínil jeden 
z mužů.

„Snad nevěříte tomu, že se začne stavět?!" komentovala další z obyvatelek.

Dálnice má vést ve stopě současné silnice I/52. Trasu podpořili na návrh ministerstva životního prostředí i krajští zastupitelé při přípravě nových zásad územního rozvoje. Ty předchozí zrušil soud před necelými čtyřmi lety.

Silnice má vést mezi Mušovskou a Věstonickou vodní nádrží. Jednomu směru poslouží současná hráz, pro druhý je třeba dosypat novou. „Přisypaná hráz umožní i umístění opatření proti hluku, odstínění světel projíždějících aut a výsadbu zeleně," píše se v dokumentu na portálu EIA.

Ministerstvo stanovilo desítky podmínek, které musí zhotovitel dodržet. Nutné je třeba zpracování hlukové studie pro novou dálnici i pro okolní silnice, na nichž se výrazně zvýší provoz. V blízkosti ptačích oblastí musí být protihlukové stěny. Je potřeba zachovat přístup pro pěší a cyklisty z Mikulova na Šibeniční vrch. Také je nutný přístup k zemědělským pozemkům, případně udělat úpravy tak, aby nezůstaly nepřístupné či neobdělávatelné. Stavba musí obsahovat také několik přechodů či podchodů pro zvěř a nezbytný je vznik několika nových biokoridorů.