Stejně jako trasa R52 mezi Pohořelicemi na Brněnsku a Mikulovem na Břeclavsku. V pondělí proto kraj uspořádal debatu s obcemi i spolky, které jsou proti návrhům Urbanistického střediska Brno, jež nové možnosti tras vypracovalo.

Kraj ale dodnes neobdržel stanovisko ministerstva životního prostředí. „Potřebujeme ho, abychom mohli definitivně rozhodnout o tom, kudy silnice povedou," uvedl krajský lidovecký radní Antonín Tesařík.

Například pro silnici mezi Kuřimí a Černou Horou kraj nabídl tři varianty. Někteří lidé si z nich ale nevybrali. Stejně jako jeden z obyvatel Drásova na Brněnsku. „Nemůže se začít stavět barák od střechy. Prvně se musí vyřešit městský okruh v Brně a napojení na dálnici," upozornil.

V únoru plánuje zastupitelstvo kraje veřejné projednání a po zapracování připomínek by ve druhém pololetí mělo schválit konečný návrh zásad územního rozvoje. Jihomoravský kraj jako jediný dosud nemá tento územní plán, na němž závisí právě i stavba dálnic.

ADAM HAVEL