VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dejte nohu z plynu, žádají řidiče Medlánečtí

Brno - Medlánky /DISKUTUJTE/ - V medlánecké Hudcově ulici stojí škola, a přesto tam řidiči překračují maximální povolenou rychlost. Radnice chce situaci rychle vyřešit.

1.6.2010 16
SDÍLEJ:

Ani dopravní značky a na překročení rychlosti upozorňující světelný radar nedonutí některé řidiče ubrat plyn.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Znáte v Brně podobně problematická místa, jako je Hudcova ulice v Medlánkách? Napište svůj názor do diskuze pod článkem.

Přejít Hudcovu ulici v městské části Medlánky často znamená hazardovat se zdravím. Přestože je tam škola a od sedmi hodin ráno do čtyř do odpoledne tam řidiči nesmějí jet rychleji než třicítkou, výstražný radar zaznamenal i hazardéra řítícího se rychlostí přes sto sedmdesát kilometrů v hodině. Vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko proto navrhuje v místě vybudovat zpomalovací retardéry.

To, že řidiči před školou často nedodržují předepsanou rychlost, vyplynulo z dat výstražného radaru. Medlánečtí si je nechali zpracovat po třech měsících jeho fungování. „O problému v Hudcově ulici víme už delší dobu. A chystáme se ho řešit. Pokud řidiči v takové míře nedodržují předpisy, zpomalíme je mechanickými překážkami,“ sdělil Bielko.

Ani radar nepomáhá

Před přechodem u medlánecké školy chce radnice vybudovat zpomalovací retardéry, jakmile na ně budou peníze. „Odhaduji to na konec roku, nejpozději v roce příštím. Podle typu zpomalovacího zařízení potřebujeme čtyřicet tisíc korun, nebo sedmdesát v případě nezbytné stavební úpravy,“ uvedl Bielko.

Přestože neukáznění řidiči obyvatelům Medlánek vadí, ne všichni jsou zamýšleným řešením nadšení. „Pokud se v Hudcově objeví například příčné prahy, dopravní situaci na frekventované silnici to jen zhorší. Auta totiž způsobí otřesy a v okolí se zvýší prašnost,“ myslí si například třiatřicetiletý obyvatel Medlánek Adam Koupil.

Zpomalovací retardéry nejsou všelék a ideální řešení ani podle dopravních odborníků. „Na silnicích s velkým provozem můžou retardéry dopravu brzdit až příliš,“ vysvětlil Jiří Ambros z Centra dopravního výzkumu. Zpomalovací prahy se podle něj už přežily a jsou jen provizorní řešení. Jeho kolegu Pavla Skládaného nepřekvapuje, že řidiči jezdí po Hudcově ulici tak rychle. „Vozovka je tam zbytečně široká. Šířka mezi obrubníky se pohybuje kolem osmi metrů. Přitom na srovnatelných silnicích v Rakousku, Německu nebo v Nizozemí dostačuje šířka kolem šesti a půl metru,“ vysvětlil Skládaný.

Výstražný radar před školou podle něj situaci příliš neřeší. „Snížení rychlosti jízdy by napomohlo optické zúžení jízdních pruhů. Takové opatření je podstatně účinnější než nezávazná blikající tabulka,“ uvedl Skládaný.

Cyklopruhy a kamera

Zúžení lze podle něj snadno dosáhnout vyznačením jízdních pruhů pro cyklisty na obou okrajích silnice. „Takové řešení řidiče na možnou přítomnost cyklistů upozorní a po celé trase motivuje sundat nohu z plynu,“ vysvětlil Skládaný.

Podle místostarosty Medlánek Petra Matějky otázku rychlé jízdy před školou a způsob řešení vedení čtvrti ještě projedná. „Data z radaru jsou ještě čerstvá a nabízí se více variant dalšího postupu. Třeba doplnění radaru o kameru, která neukázněné řidiče vyfotografuje,“ řekl Matějka. Dodal, že to musí ještě projednat s policií.

Jihomoravský policejní mluvčí Pavel Šváb potvrdil, že v Hudcově ulici hlídky měří rychlost co nejčastěji. „Zajíždějí tam dopravní policisté i pracovníci z obvodního oddělení z Králova Pole. Samozřejmě tam ale nemůžeme být pořád,“ dodal Šváb.

MICHAL FILÍPEK A PETR JEŘÁBEK

Místo události:
1.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cizinecká policie - ilustrační foto

Anonym nahlásil bombu ve vlaku. Policisté po oznamovateli pátrají

Koupaliště v Tišnově.
15

Koupaliště na Brněnsku se chystají na sezonu. V Tišnově vznikl dětský bazén

Radnice: Už žádné nebezpečné zkracování si cesty. Postaví schodiště na Bašty

Brno /FOTOGALERIE/ – Místo po vyšlapané pěšině sejdou ještě letos na podzim lidé z Bašt pod Petrovem do Nádražní ulice po schodech. Radnice Brna-středu a brněnská veřejná zeleň na projekt získaly téměř jeden a tři čtvrtě milionu korun. „Jde o frekventované místo, kudy si lidé zkracují cestu už mnoho let. Je to pro ně nebezpečné a svah to ničí," vysvětlil význam stavby za městskou část Filip Chvátal.

Zelené mosty na jižní Moravě chybí. Migrační trasy zvířatům blokují cesty

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Ručička na tachometru ukazuje rychlost devadesát kilometrů za hodinu. Najednou však řidič zahlédne těsně před autem srnu, která vyběhla z lesa lemujícího cestu. Za okamžik se ozve rána a zvíře pod koly umírá a ani řidič nevyvázne bez zranění. Dramatickým okamžikům přitom mohou zabránit průchody pro zvířata pod nebo nad dálnicemi a silnicemi. Těch je ale na jihomoravských cestách málo. A ekodukt, což je most propojující migrační trasy rozdělené silnicí, žádný.

Oběti holocaustu a odbojáře připomínají v ulicích Brna další kameny zmizelých

Brno /FOTOGALERIE/ – V domě číslo dvanáct v Radnické ulici kdysi žili Oskar a Marta Löfflerovi. Brněnští Židé. Jejich životy ukončili nacisté, když je v roce 1942 poslali jedním z transportů Židů z Brna do Terezína a později do polského tábora Izbica. Tam oba zemřeli. V ulici dvojici nově připomínají zlaté kameny zasazené v chodníku.

AKTUALIZOVÁNO

Opilý řidič naboural do rodinného domu. Vjel přímo do ložnice

Malešovice /FOTOGALERIE/ – Do ložnice rodinného domu se strefil mladý řidič, který v noci na neděli boural v Malešovicích na Pohořelicku. Byl opilý.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies