VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dejte nohu z plynu, žádají řidiče Medlánečtí

Brno - Medlánky /DISKUTUJTE/ - V medlánecké Hudcově ulici stojí škola, a přesto tam řidiči překračují maximální povolenou rychlost. Radnice chce situaci rychle vyřešit.

1.6.2010 16
SDÍLEJ:

Ani dopravní značky a na překročení rychlosti upozorňující světelný radar nedonutí některé řidiče ubrat plyn.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Znáte v Brně podobně problematická místa, jako je Hudcova ulice v Medlánkách? Napište svůj názor do diskuze pod článkem.

Přejít Hudcovu ulici v městské části Medlánky často znamená hazardovat se zdravím. Přestože je tam škola a od sedmi hodin ráno do čtyř do odpoledne tam řidiči nesmějí jet rychleji než třicítkou, výstražný radar zaznamenal i hazardéra řítícího se rychlostí přes sto sedmdesát kilometrů v hodině. Vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko proto navrhuje v místě vybudovat zpomalovací retardéry.

To, že řidiči před školou často nedodržují předepsanou rychlost, vyplynulo z dat výstražného radaru. Medlánečtí si je nechali zpracovat po třech měsících jeho fungování. „O problému v Hudcově ulici víme už delší dobu. A chystáme se ho řešit. Pokud řidiči v takové míře nedodržují předpisy, zpomalíme je mechanickými překážkami,“ sdělil Bielko.

Ani radar nepomáhá

Před přechodem u medlánecké školy chce radnice vybudovat zpomalovací retardéry, jakmile na ně budou peníze. „Odhaduji to na konec roku, nejpozději v roce příštím. Podle typu zpomalovacího zařízení potřebujeme čtyřicet tisíc korun, nebo sedmdesát v případě nezbytné stavební úpravy,“ uvedl Bielko.

Přestože neukáznění řidiči obyvatelům Medlánek vadí, ne všichni jsou zamýšleným řešením nadšení. „Pokud se v Hudcově objeví například příčné prahy, dopravní situaci na frekventované silnici to jen zhorší. Auta totiž způsobí otřesy a v okolí se zvýší prašnost,“ myslí si například třiatřicetiletý obyvatel Medlánek Adam Koupil.

Zpomalovací retardéry nejsou všelék a ideální řešení ani podle dopravních odborníků. „Na silnicích s velkým provozem můžou retardéry dopravu brzdit až příliš,“ vysvětlil Jiří Ambros z Centra dopravního výzkumu. Zpomalovací prahy se podle něj už přežily a jsou jen provizorní řešení. Jeho kolegu Pavla Skládaného nepřekvapuje, že řidiči jezdí po Hudcově ulici tak rychle. „Vozovka je tam zbytečně široká. Šířka mezi obrubníky se pohybuje kolem osmi metrů. Přitom na srovnatelných silnicích v Rakousku, Německu nebo v Nizozemí dostačuje šířka kolem šesti a půl metru,“ vysvětlil Skládaný.

Výstražný radar před školou podle něj situaci příliš neřeší. „Snížení rychlosti jízdy by napomohlo optické zúžení jízdních pruhů. Takové opatření je podstatně účinnější než nezávazná blikající tabulka,“ uvedl Skládaný.

Cyklopruhy a kamera

Zúžení lze podle něj snadno dosáhnout vyznačením jízdních pruhů pro cyklisty na obou okrajích silnice. „Takové řešení řidiče na možnou přítomnost cyklistů upozorní a po celé trase motivuje sundat nohu z plynu,“ vysvětlil Skládaný.

Podle místostarosty Medlánek Petra Matějky otázku rychlé jízdy před školou a způsob řešení vedení čtvrti ještě projedná. „Data z radaru jsou ještě čerstvá a nabízí se více variant dalšího postupu. Třeba doplnění radaru o kameru, která neukázněné řidiče vyfotografuje,“ řekl Matějka. Dodal, že to musí ještě projednat s policií.

Jihomoravský policejní mluvčí Pavel Šváb potvrdil, že v Hudcově ulici hlídky měří rychlost co nejčastěji. „Zajíždějí tam dopravní policisté i pracovníci z obvodního oddělení z Králova Pole. Samozřejmě tam ale nemůžeme být pořád,“ dodal Šváb.

MICHAL FILÍPEK A PETR JEŘÁBEK

Místo události:
1.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vedoucí Modré linky důvěry Bohuslava Horská.

První sex, sebepoškozování, jmenuje nejčastější dotazy dětí vedoucí linky důvěry

Brněnská spalovna. Ilustrační foto.

V brněnské spalovně shoří odpad od tří milionů lidí. Po rozšíření o třetí kotel

AKTUALIZOVÁNO

Ve Francouzské ulici v noci hořela tři auta. Včetně mercedesu za milion

Brno - Brněnští hasiči museli v noci po třetí hodině likvidovat požár tří osobních aut ve Francouzské ulici. „Zcela shořel mercedes a Renault Scénic, oheň navíc poškodil ještě hyundai," informoval mluvčí jihomoravských hasičů Jan Dvořák.

Vodojemy v Brně se podobají oblíbené istanbulské památce, říká znalec podzemí Svoboda

Brno /FOTOGALERIE/ – Již zanedlouho se Brňané i přespolní vyřádí na adrenalinových prohlídkách brněnského podzemí. Lidé při nich vstoupí na dosud nepřístupná, ale zato zajímavá místa, jen s helmami a čelovkami. Úzkými štolami a žebříky do podzemí, které návštěvníci zakusí, již nespočetněkrát prošel znalec brněnského podzemí Aleš Svoboda. Právě on se velkou měrou na zpřístupnění nových tras podílí.

Přetížená řečkovická pošta dostane další klienty. Jehnice ztratí výdejní místo

Brno - Fronty na vyzvednutí zásilek se na poště v Řečkovicích od začátku března ještě prodlouží. Pro odložené zásilky si sem přijdou i lidé z Jehnic a Ořešína, kteří by jinak využili výdejní místo v jehnickém obchodě. Do konce února totiž obchod zavře a s ním skončí i výdejní místo.

Soupeř? Zmuchlané košile. Nejtěžší je vyžehlit manžety, říká účastnice soutěže

Brno – Že žehlení není ryze ženská záležitost přišli v sobotu dokázat muži na mistrovství v žehlení. Týmy i jednotlivci v Nákupním centru Královo Pole poměřili síly, když jim organizátoři přichystali zmuchlané košile.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies