VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaj u kampusu může končit točnou. Za padesát milionů

Brno - Smyčka a tramvaj blíž novým domům, a tím pádem pohodlnější cesta na hromadnou dopravu pro lidi? Nebo úvrať s výhybkou, nepohodlné přecházení a padesátimilionová úspora? Dilema v současnosti řeší představitelé Brna při přípravě stavby tramvajové tratě ze zastávky Osová k univerzitnímu kampusu v Bohunicích.

5.12.2013 31 AKTUALIZOVÁNO 5.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Město už několik let počítá s levnější variantou. Tedy s tramvají jedoucí jen do přestupního uzlu mezi kampusem a bohunickou nemocnicí. Přesto opět otevřelo i původní, dražší variantu. „Vedle fakulty sportovních studií je dlouhodobá stavební uzávěra v místě, kde měla tramvaj původně končit. Nový návrh počítá s využitím tohoto území," řekl náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Podle něj je postavení smyčky důležité. „Poblíž plánujeme stavbu bytů. Takže návrh na prodloužení je logický," uvedl náměstek.

Dražší variantu Brno označilo jako druhou etapu prodloužení trati z Osové. Je nezávislá na první, která má stát miliardu korun. „Pokud ji nakonec schválíme, můžeme stihnout obě stavby zároveň," poznamenal Kotzian.

Pro využití původní varianty se smyčkou je také starosta Bohunic Miloš Vrážel. „Za kampusem vzniká rezidenční areál. Smyčka v jeho blízkosti je přirozenější než úvrať. Vzniknout tam má kolem tří set bytů, což znamená, že tam může bydlet kolem tisícovky nových obyvatel. Pokud tramvaj skončí u nemocnice, nezbude jim než chodit složitě přes křižovatku," upozornil Vrážel.

Pro prodloužení podle něj mluví i plány na postavení víceúčelové haly za kampusem. „I když ještě není rozhodnuté, jestli tam stadion bude, nebo ne," upozornil starosta.

Lidé z okolí zatím řeší především to, zda město tramvajovou trať opravdu postaví. „Slibuje ji už roky. Doufám, že uleví hlavně autobusům, které tam bývají přeplněné studenty. Jak bude trať končit, je mi jedno. I když lidé z nových domů uvítají asi spíš smyčku," řekl třeba Jan Pospíšil.

Podle náměstka Kotziana by mohli dělníci se stavbou začít v roce 2017. „Na trať bychom mohli dostat i evropské dotace," poznamenal náměstek.

Dodal, že ve středu radní investiční záměr pro postavení točny neschválili. „Ani jej ale nezamítli. Vrací se do komise dopravy k dalšímu projednání," řekl.

Dopravní podnik zatím počítá spíš s levnější variantou podobnou ukončení tramvaje v Líšni. „O novém záměru nevíme. Zatím jej nevidíme moc reálně," řekla mluvčí podniku Linda Hailichová.

Na úvraťovou konečnou je ovšem nutné využívat obousměrné tramvaje. A vozový park těch brněnských musí začít dopravní podnik obnovovat v roce 2016. „V tomto ohledu ale problémy neočekáváme. Nahradíme buď novými obousměrnými tramvajemi, nebo budeme spojovat jednosměrné tramvaje tak, aby bylo možné jezdit oběma směry," ujistila Hailichová.

Autor: Petr Jeřábek

5.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 31
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
3

Oprava za čtvrt miliardy. Výměna potrubí nebo kolejí na rok zavře Údolní ulici

Vznik festivalu Serial Killer, který bude první svého druhu ve střední Evropě, iniciovala nezávislá producentka a proděkanka Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění v Praze Kamila Zlatušková.
2

Unikát ve střední Evropě. Nový „zabijácký“ festival představí televizní seriály

Vařit můžete i pod širým nebem

Nemusíte vařit jen v domě. Můžete si pořídit kuchyň, která bude stát pod oblohou, nebo alespoň pod krytým přístřeškem na zahradě. A není to ani tak složité.

Nečas? Centr budoucnosti, věří u Hurricanes. Sezonu možná ještě stráví v Kometě

Raleigh, Brno – Z klubu v americkém státě Severní Karolina přicházely jen superlativy. Hokejová organizace ze slavné zámořské NHL Carolina Hurricanes si vybrala při víkendovém draftu nadějí z dvanáctého místa v prvním kole útočníka brněnské Komety Martina Nečase. „V predikcích před draftem jsme ho měli na vyšší pozici a potěšilo nás, že jsme ho získali," řekl spokojeně výkonný viceprezident a generální manažer Caroliny Ron Francis pro klubový web.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Příští zastávka: Brno-Židenice. Hlášení, které cestující ve vlacích RegioJetu slýchávají při současné vlakové výluce v Brně, by mělo znít ve spojích žlutého dopravce i po konci výluky. „Chceme ze Židenic jezdit i nadále," potvrdil mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Jihomoravští policisté převezmou nový luxusní supersport. Měsíc po nehodě

Brno – Nový supersport BMW ve středu převezmou jihomoravští policisté. Potvrdil to policejní mluvčí Bohumil Malášek. „Dnes jej převezeme do Brna. Budeme ho mít za stejných podmínek jako ten minulý," řekl mluvčí.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies