VYBERTE SI REGION

Tramvaj u kampusu může končit točnou. Za padesát milionů

Brno - Smyčka a tramvaj blíž novým domům, a tím pádem pohodlnější cesta na hromadnou dopravu pro lidi? Nebo úvrať s výhybkou, nepohodlné přecházení a padesátimilionová úspora? Dilema v současnosti řeší představitelé Brna při přípravě stavby tramvajové tratě ze zastávky Osová k univerzitnímu kampusu v Bohunicích.

5.12.2013 31 AKTUALIZOVÁNO 5.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Město už několik let počítá s levnější variantou. Tedy s tramvají jedoucí jen do přestupního uzlu mezi kampusem a bohunickou nemocnicí. Přesto opět otevřelo i původní, dražší variantu. „Vedle fakulty sportovních studií je dlouhodobá stavební uzávěra v místě, kde měla tramvaj původně končit. Nový návrh počítá s využitím tohoto území," řekl náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Podle něj je postavení smyčky důležité. „Poblíž plánujeme stavbu bytů. Takže návrh na prodloužení je logický," uvedl náměstek.

Dražší variantu Brno označilo jako druhou etapu prodloužení trati z Osové. Je nezávislá na první, která má stát miliardu korun. „Pokud ji nakonec schválíme, můžeme stihnout obě stavby zároveň," poznamenal Kotzian.

Pro využití původní varianty se smyčkou je také starosta Bohunic Miloš Vrážel. „Za kampusem vzniká rezidenční areál. Smyčka v jeho blízkosti je přirozenější než úvrať. Vzniknout tam má kolem tří set bytů, což znamená, že tam může bydlet kolem tisícovky nových obyvatel. Pokud tramvaj skončí u nemocnice, nezbude jim než chodit složitě přes křižovatku," upozornil Vrážel.

Pro prodloužení podle něj mluví i plány na postavení víceúčelové haly za kampusem. „I když ještě není rozhodnuté, jestli tam stadion bude, nebo ne," upozornil starosta.

Lidé z okolí zatím řeší především to, zda město tramvajovou trať opravdu postaví. „Slibuje ji už roky. Doufám, že uleví hlavně autobusům, které tam bývají přeplněné studenty. Jak bude trať končit, je mi jedno. I když lidé z nových domů uvítají asi spíš smyčku," řekl třeba Jan Pospíšil.

Podle náměstka Kotziana by mohli dělníci se stavbou začít v roce 2017. „Na trať bychom mohli dostat i evropské dotace," poznamenal náměstek.

Dodal, že ve středu radní investiční záměr pro postavení točny neschválili. „Ani jej ale nezamítli. Vrací se do komise dopravy k dalšímu projednání," řekl.

Dopravní podnik zatím počítá spíš s levnější variantou podobnou ukončení tramvaje v Líšni. „O novém záměru nevíme. Zatím jej nevidíme moc reálně," řekla mluvčí podniku Linda Hailichová.

Na úvraťovou konečnou je ovšem nutné využívat obousměrné tramvaje. A vozový park těch brněnských musí začít dopravní podnik obnovovat v roce 2016. „V tomto ohledu ale problémy neočekáváme. Nahradíme buď novými obousměrnými tramvajemi, nebo budeme spojovat jednosměrné tramvaje tak, aby bylo možné jezdit oběma směry," ujistila Hailichová.

Autor: Petr Jeřábek

5.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 31
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Meteorologové v Brně vyhlásili smogovou situaci

Hokejový útočník Martin Havlát na tréninku Komety Brno.

Havlát proti Zlínu? Ještě ne, zní z hokejové Komety

Zbrojovka získala posilu do obrany, ze Slavie přichází Jablonský

Brno – Propustná defenziva dělala na podzim vedení fotbalistů Zbrojovky největší starosti. A v zimním přestupovém období pracuje klub na jejím posílení.

Dívky v Brně předvedly krásu i talent. Vybírat Miss lze teď i na sociální síti

Brno /FOTOGALERIE/ – Pobavení publika, promenáda v plavkách, rozhovor s porotou. To jsou tři již tradiční úkoly, které musí dívky splnit, aby postoupily do semifinále dalšího ročníku soutěže Česká miss. O korunku pro královnu krásy přišly ve čtvrtek do brněnského nákupního centra Olympia bojovat dívky z celé republiky.

AKTUALIZOVÁNO

Vlak srazil mladíka mezi Židenicemi a Královým Polem. Trať už je průjezdná

Brno – Tragické následky měla ve čtvrtek odpoledne srážka muže a vlaku v úseku mezi brněnskými Židenicemi a Královým Polem. „Indicent se stal přibližně v půl třetí odpoledne. Dopravu na trati jsme přerušili. Aktuálně předpokládáme, že to potrvá zhruba do půl páté večer, bližší podrobnosti ale bohužel zatím nemůžeme sdělit," sdělil za České dráhy Petr Šťáhlavský.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies