Na stopu padoucha je ale nepřenese žádná brněnská varianta známého amerického seriálu 24 hodin, ale nová desková hra Šalingrad.

S nápadem na hru přišel Ivan Lounek s Tomášem Kubínem. „Asi před rokem jsme se sešli a hráli jsme jednu podobnou hru. Napadlo nás, že nebude tak těžké předělat ji na Brno,“ popsal vznik hry sedmadvacetiletý Lounek.

Jenže se mýlil. Přizpůsobit hru brněnským podmínkám bylo těžší, než čekal. „Rok jsme na tom pracovali. Vyvíjeli jsme hru, opravovali chyby. Spolupracovali jsme i s grafiky a sochařem. Byla to ale docela zábava,“ usmívá se Lounek.

Práce pro něj přitom nekončí. „Jen se ze zábavy stal byznys. Sháníme peníze, investory, kontakty. Navíc to můžu řešit až po práci, takže vždy přijdu domů a mám toho plnou hlavu. Naštěstí mne manželka hodně podporuje, jinak bych to asi nezvládl,“ podotýká Lounek, který pracuje v developerské společnosti.

Deskové hry začal hrát zhruba před dvaceti lety. „Hráli jsme je tehdy docela hodně. Pak ale přišla puberta a s ní i jiné zájmy. Znovu jsem se k hrám vrátil až v Brně na vysoké škole,“ říká.

S kamarády vyzkoušel spoustu her na různých principech. Nejvíc ho ale zaujal ten, který pak se společníky použil v Šalingradu.

„Hráči, kteří mají figurky detektivů, po herním plánu pronásledují zloducha Barona. Nevidí přitom, kde se pohybuje. Při jeho hledání v brněnských ulicích mohou využít třeba tramvaj, loď nebo taxík. Když ho nechytí do čtyřiadvaceti tahů, které představují čtyřiadvacet hodin, Baron zvítězí,“ vysvětluje mladík.