VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do půl roku se lidem vrátí linka 51. Zaplatí ji radnice

Brno - Autobus ze Zvonařky se vrátí do Masarykovy čtvrti do půl roku. Na ztrátový provoz přispěje městská část Brno-střed.

1.5.2013 20
SDÍLEJ:

Ilustrační: AutobusFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Zrušená autobusová linka číslo 51 je pro nás prioritní. A budeme bojovat za její návrat. Jsme ochotní za ni i zaplatit. S takovým prohlášením v pondělí přišli představitelé největší městské části Brno-střed. Podobnou snahu mají také v Bystrci. Tam požadují alespoň částečný návrat tramvaje linky 3 až na konečnou Ečerova.

Linku číslo 51 chce radnice obnovit kvůli zajištění dopravy v Masarykově čtvrti. „Je to spoj, který obsluhoval nejen čtvrť, ale navíc sloužil i pacientům Masarykova onkologického ústavu," připomněl starosta městské části Libor Šťástka.

Autobus ze Zvonařky do Barvičovy ulice město spolu s dopravním podnikem zrušili od ledna letošního roku jako součást úsporných opatření. A nahradili je linkou 35 pendlující mezi Barvičovou a Mendlovým náměstím.

Rozhodnutí už od počátku mělo řadu kritiků. Vadilo jak pacientům a návštěvníkům onkologického ústavu, tak místním. „Pro celou čtvrť je pouze jedna samoobsluha. Starší rádi využívali spojení až ke Zvonařce, kde po cestě mají hned několik větších nákupních středisek. Autobusem se dostali i blíž ke vstupu do nemocnice u svaté Anny," objasnil předseda občanského sdružení Masarykova čtvrť Michal Závodský.

Proti rušení jedenapadesátky lidé bojovali i peticí. „Také kvůli řadě žádostí o obnovení linky začneme jednat s dopravním podnikem. Doufáme, že to přinese výsledek za čtvrt až půl roku," poznamenal starosta Šťástka.

Na autobus je podle něj radnice ochotná si i připlatit ze svého. „Počítáme s tím, že nás linka může stát ročně dva miliony," vyčíslil starosta.

Lidi snaha radnice potěšila. „Je to dobrý krok. Přichází ale trochu pozdě. O změnách Brno-střed vědělo tři měsíce dopředu," upozornil Závodský.

Návrat linky uvítá i žena, která kvůli matce jezdí do onkologického ústavu z venkova, ale nepřála si uvést své jméno. „Už také nejsem nejmladší na postávání na zastávkách a neustálé přestupování. Přímé spojení ze Zvonařky mi vyhovovalo," řekla.

Vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko upozornil, že návrat linky může být problematický. „Je to nesystémové řešení a museli bychom vracet víc linek kvůli jejich souběhům. Ale rozhodne zastupitelstvo," řekl Bielko.

Podle starosty je radnice v krajním případě ochotná provozovat vlastní linku mimo dopravní podnik. „Je to ale nejkomplikovanější z možností," připustil.

Dopravní změnu chtějí také na okraji města v Bystrci. Vadí jim, že dlouhodobé omezování tramvaje 3 vedlo až k ukončení všech spojů v Rakovecké. „Víc než deset tisíc obyvatel Bystrce II nad Ečerovou musí na trase linky číslo 3 přestupovat. Trojka má navíc po cestě několik nemocnic a poliklinik. Jezdí tam starší lidi a matky s dětmi, pro které jsou přestupy komplikované. Proto žádáme o návrat této linky až na Ečerovu. Potřebné kilometry je možné ušetřit třeba ukončením jedenáctky ve Vozovně Komín," uvedl bystrcký místostarosta Jiří Altman.

Dopravní podnik se k žádostem městských částí zatím vyjadřovat nechce. „Až k nám přijdou, budeme samozřejmě jednat. Konečné rozhodnutí je na brněnských zastupitelích," řekla mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Autor: Petr Jeřábek

1.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 20
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cizinecká policie - ilustrační foto

Anonym nahlásil bombu ve vlaku. Policisté po oznamovateli pátrají

Koupaliště v Tišnově.
15

Koupaliště na Brněnsku se chystají na sezonu. V Tišnově vznikl dětský bazén

Radnice: Už žádné nebezpečné zkracování si cesty. Postaví schodiště na Bašty

Brno /FOTOGALERIE/ – Místo po vyšlapané pěšině sejdou ještě letos na podzim lidé z Bašt pod Petrovem do Nádražní ulice po schodech. Radnice Brna-středu a brněnská veřejná zeleň na projekt získaly téměř jeden a tři čtvrtě milionu korun. „Jde o frekventované místo, kudy si lidé zkracují cestu už mnoho let. Je to pro ně nebezpečné a svah to ničí," vysvětlil význam stavby za městskou část Filip Chvátal.

Zelené mosty na jižní Moravě chybí. Migrační trasy zvířatům blokují cesty

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Ručička na tachometru ukazuje rychlost devadesát kilometrů za hodinu. Najednou však řidič zahlédne těsně před autem srnu, která vyběhla z lesa lemujícího cestu. Za okamžik se ozve rána a zvíře pod koly umírá a ani řidič nevyvázne bez zranění. Dramatickým okamžikům přitom mohou zabránit průchody pro zvířata pod nebo nad dálnicemi a silnicemi. Těch je ale na jihomoravských cestách málo. A ekodukt, což je most propojující migrační trasy rozdělené silnicí, žádný.

Oběti holocaustu a odbojáře připomínají v ulicích Brna další kameny zmizelých

Brno /FOTOGALERIE/ – V domě číslo dvanáct v Radnické ulici kdysi žili Oskar a Marta Löfflerovi. Brněnští Židé. Jejich životy ukončili nacisté, když je v roce 1942 poslali jedním z transportů Židů z Brna do Terezína a později do polského tábora Izbica. Tam oba zemřeli. V ulici dvojici nově připomínají zlaté kameny zasazené v chodníku.

AKTUALIZOVÁNO

Opilý řidič naboural do rodinného domu. Vjel přímo do ložnice

Malešovice /FOTOGALERIE/ – Do ložnice rodinného domu se strefil mladý řidič, který v noci na neděli boural v Malešovicích na Pohořelicku. Byl opilý.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies