VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do tramvají v Brně vtrhlo 43 závodníků Šalinění

Brno – /FOTOGALERIE, VIDEO, AKTUALIZOVÁNO/ V Brně odstartoval druhý ročník závodu, který nemá v Česku obdoby. V Šalinění 2009 vítězí ten, který za čtyři hodiny najezdí prostředky hromadné dopravy největší počet bodů.

13.2.2009 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
11 fotografií

Šalinění 2009 v Brně.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Hromadná doprava, bezvadná otrava, zpívá v jedné písničce právník Ivo Jahelka. O tom, že je opak pravdou, se v pátek přesvědčilo jedenačtyřicet lidí. Ti ve čtyři odpoledne vtrhli na zastávce Královo Pole-nádraží do tramvají, autobusů, trolejbusů a regionálních vlaků s opravdovou vervou. Zúčastnili se totiž druhého ročníku závodu, který má dokonce specifický brněnský název. Šalinění 2009.

„Cílem závodu je zisk nejvyššího počtu bodů za projeté linky, normální a speciální bonusové zastávky převážně na území Brna a v jeho blízkém okolí. Každý závodník si sám volí svoji trasu a sbírá body podle její výhodnosti. Kdo má nejvíc bodů, vyhrává,“ přiblížil pravidla hlavní organizátor Šalinění Jiří Kalina.

I love MHD

Mezi účastníky závodu byli hlavně skalní fandové hromadné dopravy. Byť si někteří lidé mohli myslet, že k nim patří převážně muži, šalinit se přišly i zástupkyně něžného pohlaví. „Brněnskou emhádé s kamarádkou milujeme. Dokonce máme zápisníček, kam si píšeme evidenční čísla tramvají. To kvůli tomu, abychom věděli, kdy jaký vůz dostane nový nátěr nebo reklamu,“ řekla například devatenáctiletá dívka, která startovala pod přezdívkou Lano.

Jezdit po městě při Šalinění není žádná anarchie. Závod má totiž přísná pravidla. Za každou linku může soutěžící získat body pouze jednou a nezávisle na tom, po kterém úseku se s ní pohyboval. „Taktiku žádnou nemám. Hlavně chci vystřídat nejvíce linek,“ plánoval třináctiletý Martin Burda. Trasu už ale měl promyšlenou ještě před startem závodu. Důležité prý je dostat se rychle k přestupním uzlům.

Závod jako výlet

Jedinou závodnicí, která nebydlí v Brně, byla šestnáctiletá Hana Soukupová z Olomouce. „V rodném městě máme takovou milou síť. Tramvaje jezdí po šesti minutách. V Brně se střídá jedna za druhou,“ pochválila Soukupová pokrytí města linkami hromadné dopravy. V Brně se povozila hlavně trolejbusem. „Sedla jsem na linku 38 a jela na takový kopec. Myslím, že to bylo v Masarykové čtvrti,“ dodala dívka, která za dobu závodu vystřídala bezmála třicet linek.

Z jedenačtyřiceti závodníků a závodnic dorazilo po třech hodinách do cíle devětatřicet. Dva odpadlíky zřejmě přestala soutěž bavit nebo se ztratili. Zpátky do zastávky Královo Pole-nádraží málem nedojel osmnáctiletý Jaroslav Gennert, který byl blízko vážnému zranění. „V zápalu boje jsem na zastávce Buzkova vyskočil ze třináctky a chtěl přeběhnout na autobus linky 64. Na zledovatělém chodníku jsem uklouzl a odneslo to trochu koleno. Nic vážného, akorát mi ten autobus ujel,“ povzdechl si Gennert.

Autor: Pavel Mokrý

13.2.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZOVÁNO
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

Masopust v brněnských Kníničkách.
16

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvořily se kolony

Popůvky – Se zdržením museli počítat řidiči, kteří chtěli jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvořily kolony.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Brno – Dříve tam k odpočinku ukládali mrtvé, dnes tam nachází klid živí. Park v líšeňské Trnkově ulici se už na podzim možná dočká rekonstrukce. Růst v něm mají nové stromy a návštěvníkům posvítí lampy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies