VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dobeš slíbil 20 milionů pro Masarykův okruh

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ – Nebude to tolik, kolik jste chtěli. Ale pomůžeme, kývl na žádost brněnského Automotodromu ministr školství Josef Dobeš.

9.3.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attila Racek

Po středečním jednání s jihomoravským hejtmanem Michalem Haškem oznámil, že na zabezpečení zalistovacího poplatku motocyklové Velké ceny do Brna pošle dvacet milionů korun.

Potvrdil to mluvčí resortu Václav Koukolíček. „Automotodrom hostí akce mezinárodního významu. V minulosti podporu státu měl, v poslední době nikoliv, přestože pro Českou republiku má i ekonomický přínos,“ zdůvodnil rozhodnutí ministra Koukolíček.

Částku chce Dobeš najít v rozpočtu pro sport, který spadá do kompetence ministerského náměstka Jana Kocourka. První peníze má Automotodrom dostat už na letošní ročník šampionátu, ve větší příspěvek ale doufat nemůže. „Dvacet milionů korun je maximální strop,“ poznamenal Koukolíček.

Vedení společnosti přitom ministerstvo žádalo o zaplacení celé sumy, kterou si za možnost hostit Grand Prix účtuje španělská pořadatelská společnosti Dorna. Loni se poplatek zdvojnásobil, takže Automotodrom nyní stojí skoro sedmdesát milionů korun. V okolních zemích šampionáty srovnatelného významu obvykle podporuje i stát, nejprestižnější akce Masarykova okruhu ale ze státní kasy žádné peníze nedostává. A přes vysokou návštěvnost srpnové Velké ceny se společnost ocitla v masivní ztrátě.

Loňské hospodaření skončila s téměř osmdesátimilionovým minusem. „Dvacet milionů z ministerstva školství jej pokryje pouze částečně. Nemluvě o tom, že na takové podmínky Dorna nepřistoupí. U podobně velkých akcí totiž obvykle žádá vládní garanci,“ namítla předsedkyně představenstva Automotodromu Ivana Ulmanová.

Návrh ministerstva znali lidé z vedení Masarykova okruhu už předtím, než jej Dobeš oficiálně představil. Po jeho středečním prohlášení tedy management společnosti pouze zopakoval to, co za podpory jihomoravského hejtmana Michala Haška a brněnského primátora Romana Onderky deklaroval už minulý týden. „Pokud se nám nepodaří získat od vlády celou částku, je letošní Grand Prix v Brně poslední,“ potvrdila Ulmanová.

Trvá přitom na tom, že pokud se mistrovství světa silničních motorek v Brně neudrží, přijde Automotodrom o zájem zahraničních testovacích týmů. To jej přinutí snížit ceny za komerční pronájem dráhy, takže hrozí nejen zánik většiny velkých akcí Okruhu. Ale i konec celé firmy.

Řadu fanoušků motoristického sportu proto reakce ministerstva rozčarovala. „Okruh vydělává pro stát dost, závody se podepíšou i na cestovním ruchu a přílivu fanoušků ze zahraničí. Peněz na mistrovství světa v lyžování v Liberci nikomu líto nebylo, tak proč se musí rušit Moto GP s takovou tradicí?“ zlobil se například motorkář Luboš Komínek.

Podobné argumenty má i vedení Brna a kraje, které se minulý týden za požadavky Automotodromu oficiálně postavilo. Do rozpočtu společnosti posílají celkem osmnáct milionů korun, hlavní část podpory však má podle jihomoravského hejtmana proudit ze státní kasy. Velká cena Brna totiž podle něj každoročně roztáčí obchody místních podnikatelů tak účinně, že například loni díky ní firmy státu odvedly na daních víc než sto milionů korun.

Vedení Automotodromu doufá, že se díky tomu podaří vládu dotlačit k dalším ústupkům. Hašek se s Dobešem zatím dohodl jen na tom, že budou pokračovat v jednání s dalšími členy vlády. „Udělám pro zachování Grand Prix Brno maximum,“ slíbil hejtman.

Ptejte se ředitelky Masarykova okruhu Ivany Ulmanové, která bude online odpovídat ve čtvrtek

Autor: Lucie Hrabcová

9.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost Dagmar Šlagorová se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Fanoušci Komety na Moravském náměstí. Ilustrační foto.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Brno - Nevšední obrázek mohli minulý pátek zahlédnout Brňané v Lidické ulici. Skupina lidí popíjela pivo a zároveň šlapala do pedálů v pojízdné cyklohospodě. Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek. „Zatím řešíme detaily, abychom splnili všechna pravidla ve vyhlášce. Počítám s tím, že už v dubnu spustíme první jízdy pro zájemce," uvedl Fišer.

Věžáky v Šumavské ulici se změní. Přibude nákupní galerie i parkoviště pod zemí

Brno – Budovy bývalého Cheposu v brněnské Šumavské ulici čeká další přestavba. Po obnově pláště budovy C se změní i budovy A a B.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies