VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dálnice do Vídně bude za šest let

JIŽNÍ MORAVA - Spojení jihu Moravy s rakouským hlavním městem bude vyřešeno v roce 2013. Na konferenci o dopravní politice, která se konala v Brně, to prohlásil zástupce dolnorakouské spolkové vlády. Podle vedení brněnské radnice má termín šanci na úspěch.

6.4.2007
SDÍLEJ:

Nahradí dálnice běžnou silnici?Foto: Archiv

„Dálnici dostavíme k hranicím v roce 2013, kdy by měla být hotová i z moravské strany. Železná opona padla před osmnácti lety, a přitom je dopravní spojení téměř stejné jako za rakouského císařství. Díky dálnici se to konečně zlepší,“ uvedl Rudolf Schwarz, který na konferenci zastupoval spolkovou vládu Dolního Rakouska.

Rakušané již podobu své části dálnice schválili, kudy povede na Moravě, však dosud není jasné. Letos už ale ministři variantu přes Břeclav nebo Mikulov vyberou. „Obě možnosti spojení Brna s Vídní předložíme vládě v krátké době a ministři rozhodnou,“ sdělil náměstek ministra dopravy Petr Šlégr.

Do Vídně se pojede asi kolem Břeclavi

Větší šanci na úspěch má břeclavská trasa. Dálnice přes Mikulov by byla podle náměstka brněnského primátora Martina Andera zbytečně drahá a špatná pro životní prostředí. „Muselo by se stavět více kilometrů za víc peněz, navíc by byla dálnice hotová později. Kromě toho by mikulovská varianta protínala Pálavu a ohrozila by i Lednicko-valtický areál,“ vypočítal nevýhody Ander.

Areálu by podle něj dokonce hrozilo vyškrtnutí ze seznamu památek UNESCO. „Věříme, že termín dokončení dálnice v roce 2013 je realistický,“ dodal Ander.

Podle zástupců občanských iniciativ z České republiky i Rakouska by měli úředníci, kteří o důležitých dopravních stavbách rozhodují, vnímat názory běžných lidí. „V Rakousku máme špatné zkušenosti. Úřad vydá rozhodnutí a my máme jen šest týdnů na to, abychom se k těm stohům papírů vyjádřili. Na názor občanů se nikdo neptá,“ postěžoval si Wolfgang Rehm z rakouské neziskové organizace WUK.

Čeští aktivisté si však možná připíší jeden velký úspěch. Vedení Brna totiž na internetových stránkách města zveřejnilo návrh nového územního plánu, který nepočítá se silnicí R43. Proti té protestují ekologové i místní sdružení. „Novou variantu vítáme. Je dobře, že se bude diskutovat i o jiných možnostech, než je R43,“ prohlásila Hana Chalupská z brněnského Ekologického institutu Veronica.

6.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies