VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dálnice do Vídně bude za šest let

JIŽNÍ MORAVA - Spojení jihu Moravy s rakouským hlavním městem bude vyřešeno v roce 2013. Na konferenci o dopravní politice, která se konala v Brně, to prohlásil zástupce dolnorakouské spolkové vlády. Podle vedení brněnské radnice má termín šanci na úspěch.

6.4.2007
SDÍLEJ:

Nahradí dálnice běžnou silnici?Foto: Archiv

„Dálnici dostavíme k hranicím v roce 2013, kdy by měla být hotová i z moravské strany. Železná opona padla před osmnácti lety, a přitom je dopravní spojení téměř stejné jako za rakouského císařství. Díky dálnici se to konečně zlepší,“ uvedl Rudolf Schwarz, který na konferenci zastupoval spolkovou vládu Dolního Rakouska.

Rakušané již podobu své části dálnice schválili, kudy povede na Moravě, však dosud není jasné. Letos už ale ministři variantu přes Břeclav nebo Mikulov vyberou. „Obě možnosti spojení Brna s Vídní předložíme vládě v krátké době a ministři rozhodnou,“ sdělil náměstek ministra dopravy Petr Šlégr.

Do Vídně se pojede asi kolem Břeclavi

Větší šanci na úspěch má břeclavská trasa. Dálnice přes Mikulov by byla podle náměstka brněnského primátora Martina Andera zbytečně drahá a špatná pro životní prostředí. „Muselo by se stavět více kilometrů za víc peněz, navíc by byla dálnice hotová později. Kromě toho by mikulovská varianta protínala Pálavu a ohrozila by i Lednicko-valtický areál,“ vypočítal nevýhody Ander.

Areálu by podle něj dokonce hrozilo vyškrtnutí ze seznamu památek UNESCO. „Věříme, že termín dokončení dálnice v roce 2013 je realistický,“ dodal Ander.

Podle zástupců občanských iniciativ z České republiky i Rakouska by měli úředníci, kteří o důležitých dopravních stavbách rozhodují, vnímat názory běžných lidí. „V Rakousku máme špatné zkušenosti. Úřad vydá rozhodnutí a my máme jen šest týdnů na to, abychom se k těm stohům papírů vyjádřili. Na názor občanů se nikdo neptá,“ postěžoval si Wolfgang Rehm z rakouské neziskové organizace WUK.

Čeští aktivisté si však možná připíší jeden velký úspěch. Vedení Brna totiž na internetových stránkách města zveřejnilo návrh nového územního plánu, který nepočítá se silnicí R43. Proti té protestují ekologové i místní sdružení. „Novou variantu vítáme. Je dobře, že se bude diskutovat i o jiných možnostech, než je R43,“ prohlásila Hana Chalupská z brněnského Ekologického institutu Veronica.

6.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Utkání 26. kola první fotbalové ligy mezi FC Vysočina Jihlava a FC Zbrojovka Brno, 28. dubna v Jihlavě.
1 10

Zbrojovka prohrála s Jihlavou 3:0. Je to ohromná ostuda, řekl Habanec

Irena Janoušková.

S operací Afghánky jsme museli počkat na manžela, popisuje anestezioložka

VIDEO: Opilý řidič kamionu kličkoval po dálnici. Měl 3 promile, nemohl ani stát

Břeclav – Podivně jedoucího kamionu na dálnici D2 u Břeclavi ve směru na Brno si před pár dny všimla hlídka celníků. Kontrola potvrdila, že s řidičem není něco v pořádku. Přivolaní policisté z dálničního oddělení v Podivíně při dechové zkoušce opilému cizinci naměřili téměř tři promile alkoholu. „Čtyřicetiletý muž za volantem nebyl schopen ani sám chodit či stát, na zemi vsedě téměř usínal," popsal v pátek policejní mluvčí Pavel Šváb.

Realizační tým A mužstva Komety pokračuje, jen bez Pešouta

Brno – I po zisku mistrovského titulu hokejová Kometa poupravuje realizační tým. Na začátku týdne potvrdil setrvání v roli hlavního kouče pro příští sezonu Libor Zábranský. Jeho asistenty zůstávají Kamil Pokorný a Petr Haken, u A týmu však končí Martin Pešout a trenér brankářů Jiří Sklenář.

Sedm klíšťat za necelou hodinu. Studenti vlajkovali v Pisárkách

Brno /FOTOGALERIE/ – Mezi stromy v brněnských Pisárkách se pomalu prochází studenti. Jejich pohled směřuje do země, jako by hledali hřiby. Místo nich však pomocí metody vlajkování pátrají po klíšťatech. Přestože byly v pátek dopoledne pouze tři stupně nad nulou, posbírali odborníci z Masarykovy univerzity za necelou hodinu sedm klíšťat. Ta následně otestují v laboratoři, zda nepřenáší klíšťovou encefalitidu.

Rezidentní parkování? Starostové chtějí bránit místní před náporem řidičů

Brno /INFOGRAFIKA/ – Obavy z nedostatku parkovacích míst, vysokých poplatků i zbytečného papírování. Hlavní důvody, proč se zástupcům brněnských městských částí moc nelíbí systém rezidentního parkování. Přesto se do něj pravděpodobně zapojí. Zvláště čtvrti sousedící s centrem města se totiž bojí velkého náporu řidičů hledajících místo mimo zóny už naplánované v Brně-středu.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies