Změnu umožnilo přijetí nových evropských norem. „Rámcová smlouva teď bude platit až do roku 2024. Spolu s touto změnou se také změnil způsob dotování dopravního podniku. Od příštího roku už se těm penězům, které od města dostane, nebude říkat dotace, ale kompenzace za ztráty. Stejně jako loni dostane dopravní podnik asi jeden a půl miliardy korun,“ uvedl předseda dopravní komise Rady města Brna Josef Veselý.

Každoročnímu jednání s dopravním podnikem se však novou smlouvou město nevyhne. „Smlouva samozřejmě vůbec neřeší konkrétní dopravní výkon, jako je cena jízdného a podobně. Stanovuje pouze procesní pravidla a standardy služeb, určuje, co si například může dopravní podnik ve vztahu k lidem dovolit, třeba délku zpoždění,“ vysvětlil podstatu dokumentu místopředseda představenstva dopravního podniku Martin Ander.

Každý rok se tak město bude s dopravním podnikem znovu domlouvat. Třeba o tom, jestli se ceny jízdného zvýší nebo ne. „Já jsem přesvědčen, že minimálně dva roky se s cenami vůbec nepohne,“ ujistil přesto Ander.