VYBERTE SI REGION

Dopravní podnik omezí v Brně počet spojů. Kvůli krizi

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ – Rušení linek městské hromadné dopravy a prodlužování intervalů mezi jednotlivými spoji. Tak vypadají úsporná opratřní Dopravního podniku města Brna na příští rok. Změny, které Brňané pocítí od Nového roku, se dotknou autobusů, trolejbusů, tramvají inočníchlinek.

11.12.2009 60
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

Vozy dopravního podniku najezdí ročně kvůli plánovaným úsporám o dva a půl milionu kilometrů méně než letos. „Od města totiž dostaneme stejně peněz, jako letos, nesmíme zdražovat jízdné a navíc nám přibližně o pět procent klesl počet cestujících,“ vysvětlil důvody úsporných opatření generální ředitel dopravního podniku Bedřich Prokeš.

Změny se dotknou všech Brňanů, kteří využívají služby dopravního podniku. O několik minut se totiž prodlouží intervaly, ve kterých dopravní prostředky jezdí. „Změna se týká nepracovních dní a ranních a večerních hodin v pracovních dnech,“ upřesnil vedoucí dopravního odboru dopravního podniku Jan Seitl. Čekání na zastávkách se v této době protáhne o dvě až pět minut.

Délka intervalu mezi jednotlivými spoji se přitom liší podle vytížeností linek. „Ty nejvytíženější, jako například tramvaje 1 a 8, jezdí dvakrát častěji než jiné linky,“ doplnil Seitl. I intervaly u těchto vytížených linek se však mírně prodlouží.

300 m vysokoškolským krokem

Další změnu pocítí například vysokoškoláci, kteří jezdí autobusovými linkami 53 a 99 k vysokoškolským kolejím Palackého. Dopravní podnik se totiž rozhodl zrušit zastávku Kolejní v Králově poli, a lidé tak budou muset chodit pěšky ze zastávky Technologický park. „Díky nedávno postavené lávce je vzdálenost obou zastávek jen tři sta metrů,“ upřesnil Seitl.

Studentům ubytovaným na kolejích se změna nezamlouvá. „Je to hloupé, protože na kopec nic jiného nejezdí. Třiapadesátkou jezdím denně a takhel mi cesta zabere mnohem víc času.“ zlobil se napříkla student Vysokého učení technického Jan Sýkora.

O část spojů přijdou také obyvatelé Medlánek. Autobus 65 totiž bude jezdit jen ve všední dny ve špičce. Od devíti hodin ráno do dvou odpoledne tak budou lidé muset dojít až na zastávku autobusu 41 nebo do Řečkovic na konečnou tramvaje. „Aspoň že bude autobus jezdit ráno a večer, to je totiž velmi vytížený. Myslím, že večer by dokonce mohl jezdit i po sedmé hodině,“ myslí si Tomáš Straka z Medlánek.

Úpravy jízdního řádu se dotknou také mnoha dalších linek. Tramvaj číslo 7 bude například v provozu pouze v pracovních dnech ve špičce, autobusy 66 a 72 přestanou jezdit úplně a nahradí je jiné spoje. Autobus 68 pojede pouze v době, kdy ho využijí lidé pracující na myslivně a vybrané spoje nočních linek 89, 90, 93, 96 a 99 budou mít kratší trasu.

Dopravní podnik bude příští rok hospodařit s částkou přesahující dvě a půl miliardy korun, z toho více než jeden a půl miliardy dostane z rozpočtu Brna. Podpora dopravního podniku je tak nejvyšší částkou, kterou v úterý zastupitelé v rozpočtu schválili.

I přesto jsou však tyto peníze nestačí a vedení dopravního podniku dostalo od města za úkol šetřit na ujetých kilometrech. „Úspory se dotknou hlavně linek, které nebyly vytížené a obrazně řečeno vozily vzduch. To si totiž v dnešní době nemůžeme dovolit,“ zhodnotil náměstek brněnského primátora Ladislav Macek, který s dopravním podnikem úspory projednával.

ZMĚNY INTERVALŮ MĚSTSKÉ HROMADNÉ DOPRAVY
(od 1.1. 2010)

Pracovní dny Nynější interval /vytíženější spoje Nový interval /vytíženější spoje
- 5.00 – 6.00 15 /7-8 minut 20 /10 minut
- 19.00 – 20.00 15 /7-8 minut 20 /10 minut
- 20.00 – 21.00 20 /10 minut 20 /10 minut
- 21.00 – 23.00 20 /10 minut 30/ 15 minut

Nepracovní dny Nynější interval /vytíženější spoje Nový interval /vytíženější spoje
- 5.00 – 7.00 20 /10 minut 30/ 15 minut
- 7.00 – 8.00 20 /10 minut 20 /10 minut
- 8.00 – 20.00 15 /7-8 minut 20 /10 minut
- 20.00 – 21.00 20 /10 minut 20 /10 minut
- 21.00 – 23.00 20 /10 minut 30/ 15 minut

ÚPRAVY TRAS VYBRANÝCH LINEK
• Na linkách 53 a 99 bude zrušena zastávka Kolejní, mezi zastávkami Podnikatelská a Edisonova pojede linka přímo. Novou konečnou linky 99 se stane Technologický park.
• Přestane jezdit autobus číslo 72, nahradí ho posílené linky 42, 44, 49 a 84 a 50.
• V oblasti Husovic, Černých Polí, Lesné, Soběšic a Útěchova se změní trasa autobusů 45, 46 a 57. Linka 66 přestane jezdit úplně.
• Autobus 79 bude jezdit pouze v úseku Starý Lískovec, Labská – Autobusové nádraží.
• Tramvaj číslo 10 bude jezdit pouze po trase Stránská skála – Nové sady, smyčka. Ruší se její prodloužení ve špičce do Starého Lískovce
• Koncové úseky na trasách některých nočních linek budou i v nocích před nepracovními dny obsluhovány stejně jako před pracovními dny pouze jednou za hodinu. Změna se dotkne linek 89, 90, 93, 96 a 99.

Zdroj: DPMB

Autor: Zuzana Taušová

11.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 60
SDÍLEJ:

Za zločin přišel trest: Zbrojovku čeká boj o udržení

Brno /INFOGRAFIKA/ - Pro vedení brněnského fotbalového klubu přichází po zpackaném podzimu rozhodující fáze sezony. V zimní přestávce potřebuje Zbrojovka ulovit posily, které ji zvednou ze čtrnácté pozice v první lize.

AKTUALIZUJEME

Přítele své sestry střelil do obličeje, úmyslně, tvrdí obžaloba

Brno - Přítele své sestry střelil jednadvacetiletý muž v Cetkovicích na Blanensku podle obžaloby do obličeje, u brněnského krajského soudu se v úterý zpovídá z pokusu o vraždu. Mladíkovi hrozí 10 až 18 let vězení. Muž popírá, že by střílel úmyslně. Poškozený a jeho matka žádají jako odškodné celkem 11 milionů korun.

AKTUALIZOVÁNO

Pět tisíc domácností v Brně je stále bez internetu. Možná až do večera

Brno – Překopnutý hlavní optický kabel stále ztrpčuje život některým lidem, kteří mají internet od společnosti UPC. Přerušení spojení přišlo v pondělí odpoledne a dotklo se asi padesáti tisíc domácností v Brně a okolí, většina z nich už opět signál má. Přibližně tři až pět tisíc domácností je ale stále bez připojení. Podle mluvčího UPC Jaroslava Kolára se snaží společnost obnovit všechny služby do úterního poledne. Nelze ale vyloučit, že některé domácnosti budou bez internetu i déle.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies