VYBERTE SI REGION

Dopravní podnik testuje nové automaty na jízdenky. Umožňují platit kartou

Brno – Zahraniční turista nervózně popochází po tramvajových ostrůvcích před brněnským hlavním nádražím. Rád by si koupil jízdenku, jenže u sebe má pouze platební kartu. K tomu, aby mohl do automatu hodit české koruny, musí k nejbližšímu bankomatu nebo do směnárny.

5.9.2014 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Tento problém se má už brzy stát nejen pro turisty minulostí. Brněnský dopravní podnik totiž testuje tři automaty, které umožní nákup jízdenek nejen za mince, ale i pomocí bezkontaktních platebních karet.

Dva přístroje stojí přímo na hlavním nádraží, jeden na Malinovského náměstí. Zatím do nich ale lidé strkají karty marně. „Snad je už brzy zprovozní. Je mnohem jednodušší přiložit k automatu kartu, než hledat po kapsách drobné," uvedl Brňan Jan Kačena, který se několik minut marně snažil za jízdenku kartou zaplatit.

Podle vedoucího tarifního odboru dopravního podniku Víta Prýgla skončí testování automatů už příští týden. „Až dodavatel ověří, že platba kartou je funkční, tak automaty výrazně označíme a o této nové možnosti úhrady jízdenek informujeme cestující," vysvětlil Prýgl.

Peníze na pořízení nových přístrojů neznamenají velkou ránu pro rozpočet podniku. „Využili jsme zmodernizované stávající automaty. Proto je jejich pořízení výhodné," dodal Prýgl. Přesnou částku ale neřekl.

Prozatím cestující mohou kartou platit pouze v automatu vestavěném ve stěně informačního stánku dopravního podniku na rohu Joštovy a České ulice.

Jiná velká města jsou na tom s automaty na karty podobně jako Brno. V Praze jich funguje několik na Národní třídě. Jeden mohou využívat lidé v Liberci. „Přistroj jsme zprovoznili dvacátého srpna. Zatím funguje tak, jak má," sdělila mluvčí tamního dopravního podniku Martina Poršová.

V Brně se podnik nezaměřuje jen na modernizaci automatů. Dost práce má s údržbou všech 152 přístrojů. Nevyhýbají se jim totiž poruchy. „Už párkrát mi automat nevrátil peníze. Proto raději sázím na jistotu a kupuji jízdenky u řidiče," uvedl Brňan Pavel Hájek.

Podle Prýgla se situaci daří trvale zlepšovat. „Měsíčně vyřizujeme třicet až čtyřicet reklamací. To je mnohem méně než loni. Nejpoužívanější automaty jsme upravili tak, abychom zamezili zásahům zlodějů, kteří automaty ničí při vykrádání," vysvětlil.

Přestože dopravní podnik stále investuje peníze do oprav a modernizace automatů na papírové jízdenky, zájem o papírové jízdenky se od začátku roku snížil. Podíl na tom nesou SMS jízdenky, které si lidé mohou objednávat od loňského listopadu. V posledních měsících za ně dopravní podnik utržil v průměru čtyři miliony korun. To je patnáct procent z celkové měsíční tržby za prodej jízdenek, která činí osmadvacet milionů. Navzdory velké propagační kampani se ani u nich první dny provozu neobešly bez potíží. Lidem přicházely často se zpožděním.

MARTIN SLÁVIK

Autor: Redakce

5.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bruslařskou dálnici na Brněnské přehradě využívají o víkendu davy lidí.
2 23

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Ilustrační foto.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Na ledě ve společném dresu. Hokejový tým tří univerzit sbírá podporu

Brno – HC Univerzita Brno. Tak by mohl znít název společného hokejového týmu hráčů z Masarykovy univerzity, Vysokého učení technického a Mendelovy univerzity. Sportovci třech největších brněnských vysokých škol by pod jednotnou barvou dresu rádi bojovali v druhé lize.

Auto skončilo v řece. Nehoda uzavřela silnici mezi Bílovicemi a Adamovem

Bílovice nad Svitavou – Silnici mezi Bílovicemi nad Svitavou a Adamovem zablokovala v sobotu odpoledne dopravní nehoda. Krátce před druhou hodinou osobní auto sjelo do příkopu a skončilo v řece. Záchranáři odvezli do nemocnice jednu ženu. Podle prvních informací nejde o vážné zranění.

Jistota školky? Nově blízko domova. Brno zavede spádové oblasti

Brno – Každé ráno vyjíždí Martina Kratochvílová z brněnské Bystrce se svou čtyřletou dcerou. „Jelikož pracuji v centru, malou dávám do školky kousek od práce. Je to pro mě pohodlnější. Když skončím, dceru vyzvednu. Kdybych ji musela vyzvedávat v Bystrci, často bych to nestíhala," přiznala matka. Po zavedení takzvaných spádových oblastí, by Kratochvílová mohla mít s umístěním dcery v centru Brna problém. Při letošním zápise si rodiče sice mateřinku vyberou podle zaměření nebo kvality. Hlavním kritériem pro přijetí ale bude místo trvalého bydliště. Brno musí spádové oblasti zavést kvůli novele z ministerstva školství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies