VYBERTE SI REGION

Dopravní podnik vydělal méně. Kvůli černým pasažérům i předplatitelům

Brno – Více než tři sta korun.Tolik ušetřili Brňané, kteří si koupili roční předplatní jízdenku před zdražením letos v lednu. Právě kvůli nim se Dopravnímu podniku města Brna propadly tržby za první pololetí o třináct a půl milionu korun. „Plánovali jsme, že vyděláme 523 milionů korun,"uvedla mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

25.8.2012 28
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Dopravní podnik včasný nákup jízdenek sám doporučoval loni cestujícím. „Známí se tak zařídili. I když jim třeba jízdenka platila ještě pět dnů, vyplatilo se jim koupit si už novou," uvedla například dvaadvacetiletá Lucie Mikšíková.

Lidé nemusí bát, že by některé spoje začaly jezdit méně. Propad v plánovaných tržbách chtějí zaměstnanci řešit získáním nových zákazníků. „Na podzim se pustíme do několika reklamních kampaní," informovala Škrancová. Podnik se také zaměří na černé pasažéry. „Budeme informovat například nové studenty, kteří nemají zkušenosti s městskou hromadnou dopravou, o předplatních jízdenkách. Také kontroly revizorů budou častější," upozornila Škrancová.

Právě vymáhání pokut od černých pasažérů působí nyní dopravnímu podniku obtíže. V první polovině roku jich revizoři odhalili sedmačtyřicet tisíc. „Od ledna nám visí pohledávky za třicet milionů. Přitom je ještě musíme zdanit jako příjem," upozorňuje ředitel dopravního podniku Miloš Havránek a podotýká, že se naštěstí nezvýšil počet černých pasažérů.

Problém je v tom, že vymahači dluhů už nemají o drobné pohledávky, který mi jsou pokuty za jízdu bez lístku, zájem. V červnu totiž sněmovna schválila novelu zákona, podle které si teď nesmí účtovat od dlužníka přemrštěné poplatky.

Podnik plánuje místo exekutorů spolupracovat s renomovanými advokátními kancelářemi. Podle Havránka to bude levnější než na vymáhání zaměstnat vlastní právníky.

To, že by si společnost nižší tržby vynahradila dalším zdražením jízdného, zatím není v plánu. O změně ceny vždy rozhodují brněnští radní. „O zdražení nevím. Nic takového neplánujeme," sdělil náměstek primátora Robert Kotzian.

Podle domluvy město ceny dopravy projednává každé dva roky s krajem. Jízdné po Brně je totiž provázané s integrovaným dopravním systémem na jižní Moravě. Ale neznamená to, že jízdné teď ještě rok a půl určitě nezdraží. „Zůstane stejné, dokud nerozhodneme o změně," poznamenal Kotzian.

Méně cestujících

Propad také mohl způsobit snížení počtu cestujících. „V posledních měsících v celé republice mírně klesl počet přepravených osob hromadnou dopravou," poznamenala Škrancová.

Dopravní podnik od ledna zvedl ceny předplatních jízdenek o tři a půl až sedm procent. Zrušil nejkratší desetiminutovou jízdenku a základní patnáctiminutovou jízdenku zdražil z osmnácti na dvacet korun. Důvodem byly vyšší ceny energií a pohonných hmot.

Autor: Kateřina Foltánková, Petr Jeřábek

25.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 28
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jih Moravy je nejchladnější v republice. Silničáři doporučují opatrnou jízdu

Jižní Morava - Hlavní silniční tahy na jižní Moravě jsou v pondělí ráno sjízdné bez komplikací, ovšem na vedlejších cestách doporučují silničáři zvýšenou opatrnost. Na takzvaných inertních úsecích, které se neudržují chemicky, leží ujetý sníh krytý posypem.

Situaci v tabulce nevidím tak černě, hlásil po porážce s Olomoucí kapitán Čermák

Brno – Kapitán svým spoluhráčům nic nevyčítal. Leoš Čermák a jeho parťáci doma v neděli nestačili na Olomouc a v 39. kole extraligy prohráli 1:3. Na slovenského brankáře Branislava Konráda vyslali 33 střel, z nichž se však hokejistům Komety ujala pouze jedna.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies