Firma má s tamním nádražím i další plány. V sousedství výpravní budovy plánuje postavit nové parkoviště. „Půjde o stání zdarma pro naše zákazníky, které nabízíme například v Ostravě a dalších městech,“ doplnil mluvčí Ondrůj.

Ilustrační foto.
Nejdelší vlaková výluka v historii Brna zavře na sto dní hlavní nádraží

Pozemek pro nové parkoviště poskytne židenická radnice. „Vyvěsili jsme na úřední desku informaci o záměru pronajmout pozemek, který máme u kruhového objezdu u nádraží. V současnosti na něm skladujeme různý biologický odpad, ale chceme na třetině plochy postavit sběrný dvůr,“ vylíčil plány židenický místostarosta Petr Kunc.Zdroj: DENÍK

Podle nákresů tak vznikne asi 120 parkovacích míst. Po dostavbě dvora ale jejich počet klesne na pětašedesát. O pronájmu zástupci RegioJetu s radnicí ještě jednají, jasno má být podle mluvčího Ondrůje na konci léta.

Místostarosta Kunc se chce zasadit o ještě větší změny u nádraží, než je vznik parkoviště. „Mohlo by fungovat v režimu P+R. Chtěl bych také opravit samotné nádraží, přes které při výluce proudí více lidí. K většímu pohodlí cestujících by přispěly například toalety,“ nastínil plány Kunc.

Židenická smuteční síň architekta Ivana Rullera. Ilustrační foto.
Smuteční síň na Židenickém hřbitově nakonec nezbourají

Nádraží vlastní Správa železniční dopravní cesty. Podle její mluvčí Kateřiny Šubové státní organizace žádné investice do židenického nádraží nechystá. „Za situace, kdy nevíme, kde v Brně bude hlavní nádraží, nemůžeme investovat ani do toho v Židenicích. S rozsáhlejšími opravami a modernizací počítáme až po definitivním rozhodnutí o polože železničního uzlu v Brně,“ řekla mluvčí Šubová.

Nový uzel chce mít přitom místostarosta Kunc i v Židenicích. Navrhuje totiž změnit uspořádání vlakové dopravy v Brně a místo jeho soustředění na hlavní nádraží ho rozdělit mezi královopolské, židenické a dolní. „Nové nádraží se stejně v nejbližších dvacet letech nezačne stavět. Současný stav na hlavním nádraží však po tu dobu udržitelný není. Rozdělení dopravy mezi tři ostatní nádraží mu ulehčí,“ navrhl Kunc. Jak sám přiznává, takové rozdělení je proti současným trendům soustředění dopravy do jednoho uzlu. Je ale rychlé.

Konec zmatků a nepřesného ukazování času. Nefunkční hodiny na deseti místech v Brně nahradily od úterního dopoledne nové.
OBRAZEM: Nové hodiny v ulicích Brna konečně ukazují správný čas

Podle mluvčí správy železnic Šubové, jejíž organizace jízdní řády připravuje, je taková změna možná. „Jízdní řády ale připravujeme na základě objednaných spojů. V Jihomoravském kraji je objednává krajský úřad,“ podotkla Šubová.